Author |
Topic |
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2015/05/26 : 20:59:35
|
Då kom beskedet eller snarare det som jag man starkt misstänkte skulle hända, min arbetsplats stänger igen första kvartalet 2017 och flyttar ifrån Stockholm till Enköping.Och det sägs att de som vill ska få jobb i Enköping, det vill jag se innan jag tror på det. Men man får hoppas på det bästa annars har man ingen lysande framtid då man numera bara är ett stycke (outbildat) kött på arbetsmarknaden. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2015/05/28 : 15:04:43
|
Gårdagens ljudvolym! Jag tror aldrig jag varit med om något så in i bängen högt i musikväg. En trummis som bankar allt vad han har i en ytterst marginellt dämpad betongbunker och sedan resten uppdraget för att komma i nivå. Miljöförvaltningens dB-mätare hade förmodligen fattat eld om de hade varit där. Nu led jag inte alltför svårt eftersom jag hade gjort en rutinmässig förhandsbedömning och tryckt i 25 dB-filtren i Bellman-propparna. Ändå kändes det högt, vilket säger en hel del. När en stor andel av publiken för ovanlighetens skull har öronproppar och står en bra bit bak från scenen borde man kanske tänka till lite. Hur de som inte hade öronproppar och ändå stannade tänkte lär jag aldrig begripa.
Trots allt är jag realist och inser att instrument faktiskt låter ganska högt i dig, och utrustar mig därefter, vilket kallas att ta eget ansvar. Något jag tycker att fler borde göra, men det är väl som med mycket annat. Folk förstår inte förrän de sitter där med tjut i skallen och/eller en tydlig hörselnedsättning. Något försvar för den här sortens ljudvolym saknas dock helt, plus att det är regelvidrigt. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2015/05/29 : 12:17:03
|
"Leverans kunde inte ske eftersom porten var låst och mottagaren ej gick att nå"
Nej, Posten har säkert inte portkoden i sina system. Brevbäraren har förmodligen med sig en kofot varje dag... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2015/06/01 : 10:25:22
|
Intelligensian fortsätter hos ett känt logistikföretag...
"Försändelsen har levererats till ett serviceställe"
Vad trevligt, men någon avi har de inte skickat enligt loggen. Givetvis är det där servicestället inte heller ett vanligt utlämningsställe. Nej, de har förstås lämnat det till sitt "Företagscenter" vilket betyder att det ligger längre bort och har mycket sämre öppettider. Succé!
För att citera en känd programledare som inte fick sitt kontrakt förnyat: "Could be worse...". Jag menar, en riktig fullpoängare hade ju varit om jag fått åka ut till paketterminalen och hämta paketet, vilket hänt med ett annat logistikföretag. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2015/06/01 : 20:10:54
|
Prövade att tvätta min mobiltelefon i lördags. Det kanske hade räckt att torka av displejen lite .... Nu kostade den bara runt en 2-hundring men i alla fall. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2015/06/10 : 18:25:24
|
Idag blev vi klara, efter 1 1/2 dag med byggande av 1812 brandventilatorer med plåtlock. Tunga djävla as som är jobbiga att bygga ihop (locken vägen 30-40kg säkert) och ännu jobbigare att lägga på pall, då vi vänder varannan lucka och det känns i rygg och armar efter 14 luckor.
Blev anfallen av fiskmås väg till jobbet imorse. Ungdjävlarna dräller omkring på gatorna och föräldrarna har inte vett att hålla dem på plats utan låter dem springa vind för våg och anfaller sedan fredligt folk. Måsar is the shit.
|
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2015/06/12 : 08:29:15
|
Idag börjar Summerburst utanför jobbet, jag kommer att ha det tveksamma nöjet att tvingas lyssna på en dj-ā massa dunk, dunk,dunk, dunk, dunk, dunk, dunk i all evighet.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2015/06/12 : 17:34:50
|
Bara en massa dunk, dunk, elektroniska, dunk, house, dunk, dunk
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2015/06/13 : 12:33:25
|
En jag känner är glad i alla fall, för när de höll till på Stadion fick han och tjejen tillfälligt emigrera för att det var helt olidligt... En konsert som håller på 1-3 timmar är ju en sak, men Summerburst håller ju på timme efter timme efter timme... Tänk dig att ha det där hemma istället. |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2015/06/13 : 18:04:13
|
En polare har fått sparken. Företaget får gratis hjälp nu så då behövs han inte längre. Absurd arbetsmarknad. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2015/06/14 : 09:14:25
|
Bet precis sönder en tand på fullkornsbrödet jag åt till frukost. Och så sägs det att fullkornsbröd är nyttigt när man har en halvtand med massa kvicksilverslam rasslande i tarmkanalerna ... |
|
|
Goldfinger
Member
1797 Posts |
Posted - 2015/06/14 : 21:15:35
|
Grinig är väl fel ord men jag har känt mig låg över det här med Lisa Holm de senaste dygnen. Så vansinnigt meningslöst bara.. |
Mäter det bra så är det iaf inte dåligt.. |
|
|
Stormen
Member
1542 Posts |
Posted - 2015/06/15 : 19:40:07
|
Är väldigt hängig för en herrgård som jag velat köpa i flera år o renovera upp nu är till salu o i rimlig priklass. Kan inte köpa pga ryggoperation till hösten. Tanken är ju att man ska bli bra av en sådan. Men tänk om inte.... Då har man satt sig i en dum sits. När jag skriver renovering så är det alltså ALLT som behöver bytas utom timret i kåken och de extremt bred ekgolven med handsmidda spikar från 1860. O de 10 kakelugnarna får såklart stå orörda. Det finns ju bergvärme o en jätteeldstad i köket som fungerar. 12600kvm trädgård för någon annan klippa. Suck suck.. men bara att bryta ihop o komma igen... :-) (när ryggen är bra) |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2015/06/16 : 08:19:52
|
Onda ryggar är jobbigt. Har du inget medicinskt problem har jag lösning efter många års empiriska självstudier
Styrketräning, styrketräning och styrketräning. Det är det enda som med säkerhet funkar.
Micke |
|
|
Goldfinger
Member
1797 Posts |
Posted - 2015/06/17 : 00:46:50
|
Riktigt tunga marklyft med raka ben löser det mesta, då förstår nämligen kroppen att man menar allvar.. |
Mäter det bra så är det iaf inte dåligt.. |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2015/06/17 : 09:21:16
|
Micke
|
|
|
elektronror
Member
390 Posts |
Posted - 2015/06/24 : 12:24:25
|
Tankarna som går i huvudet när man hör ett lågt duns följt av massa sprakande och röklukt. Inte roligt när tomgångsströmmen av någon okänd anledning rusar iväg. |
Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2015/06/25 : 18:23:44
|
Åkte ner till Göteborg för att ansöka om visum till Ryssland. Det var ett evigt pillande på visumkontoret och damen som tog emot ansökan kollade varenda prick. Hustrun fick skriva om inbjudan till mig tre gånger innan allt var bra och i min ansökan fick jag ändra startdatum för perioden. Visat skulle vara klart först 6/7 men jag skrev att jag ville ha det att gälla från 1/7 - ÄNDRAS!!! På vägen hem upptäcker hustrun att hon troligen inte fått tillbaka sitt svenska pass; varför hon nu var tvungen att visa det. Hon ville åka tillbaka men jag var för trött för att köra in i Göteborgsgyttret och tillbaka när det närmade sig rusningstrafik. Väl hemma lyckades jag ringa visumkontorets avdelning i Stockholm och efter 10 minuter med telefonsvarare fick jag ett telefonnummemr till Göteborg men då hade man stängt av telefonerna där. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2015/06/26 : 19:04:55
|
Kan tillägga att ISF (visumbyrån) faktiskt hade försökt ringa oss (på hemtelefonen) medan vi satt i bilen på väg hem. Fem tummar upp för den trevliga damen på IFS kontor. Tror att kvällstidningarnas skräckskriverier om rysk invasion av Gotland är BETYDLIGT ÖVERDRIVEN. Fast visst finge de komma nu och ta hand om alla våra sketna politiker som ska samlas där och ljuga sig gröna.
Riktigt grineri: jag är djävligt trött efter en hård vecka på jobbet. Fast big boss Adamsson uttryckte två dagar i rad sin uppskattning och tacksamhet att vi kämpat så bra som vi gjort. Hade vi inte tagit hand om en annan order idag hade vi gjort nära 70 barndluckor denna veka - sådant känns.
Dock inte en så här stor lucka men nöästan ...
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2015/07/05 : 18:17:14
|
Visserligen har semestern infallit, men fy FAN vad varmt det är. En hjärtsjuk gammal gubbstruts (hustrun säger så) gillar inte temperaturer över 22 grader. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2015/07/14 : 08:28:44
|
Andra dagen i Ufa. Omständigheterna är inte så lixiga. Bor i familjens gamla nedslitna lägenhet. Usch, det här är inget roligt land, om man inte har pengar, och massor av dem. Flygresan gick bra men det var halv storm när vi landade och sista kilometern ner var skakig. Massor att göra, och egentligen inga roliga ärenden, bara griniga byråkrater och folk som mest ser ut som en öppen portmonnä. |
|
|
jari
RödaTråden vinnare
4458 Posts |
Posted - 2015/07/17 : 18:06:09
|
Ett rörpar som jag beställde för 4 veckor sedan har inte dykt upp än. |
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2015/07/17 : 23:38:40
|
Vädret! När värmen väl visar sig så blir det tokvarmt så folk trillar av pinn. Och när det inte är tokvarmt så är det lojväder med fesljummen toppvärme a la 17-18 grader... Enda årstiden vi snart har kvar e höst, för det är det ta mej fan 11 månader om året. |
|
|
Mixon1
Member
65 Posts |
|
Topic |
|