HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2015/01/10 :  17:12:28  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Sådana svar och kommentarer är "skit" och "fullständigt oanvändbara".

Inget att bry sig om, även om det kan vara svårt.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2015/01/10 :  19:31:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Delade med mig av de första bilder jag tagit på både Elektronikforumet och Faktiskt och det blev ett lätt försiktigt med intresserat svar på EF medan första kommentaren på Faktiskt innehåll orden "skit" och "fullständigt oanvändbart". Sådana kommentarer får mig att se RÖTT.
Trist respons är aldrig roligt. Men om det är där du vill dela så är det är mer kontruktivt att även dela denna feedbacken där och inte här.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2015/01/14 :  13:02:34  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag är sur som ättika för att jag inte var i övre tonåren 1970.
Jag hade så gärna velat varit med om hela StoneMaster perioden i Yosemite, sett Deep Purple spela i sina glansdagar, sett PF framföra Dark side live mm mm mm....

Varför var jag tvungen att vara ett spädbarn när allt detta skedde?

Nån som har en bra och billig tidsmaskin som känner för en liten 70-tals tripp?
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/01/14 :  17:25:59  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Har tänkt lite halvfel när jag snickrade ihop högtalarlådorna idag. Jag gjorde hål för anslutningsterminaler när jag egentligen skulle använda en liten fulförstärkare (klass-D med radio, USB och SD/MMC-kort). Inget jag dör av men ett litet gruskorn i maskeraden.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2015/01/15 :  14:35:34  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Nötterna som inte kan prestera efterfrågad skriftlig bekräftelse på uppsägning av abonnemang och vidhängande bekräftelse på att senaste fakturan därmed inte behöver betalas. En betalningspåminnelse med 60 kr pålagt och hot om inkasso går däremot bra att skicka.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/01/15 :  17:33:13  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Körde skruvdragaren rakt i handen (den där köttiga delen mellan tuumme och pekfinger. Ett PZ2-bits satt på och ... nej det var en PH1 .. som gick djupt in. Ett litet ingångshål men fan vad det kändes. Och ännu efter ett par timmar blöder det än.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2015/01/15 :  20:32:39  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag använde tyst samtliga kända och nypåkomna svordomar över hur dåligt skött vårt tågnät är här i Skåne på väg till jobbet i dag då jag blev väldigt försenad särskilt när våra rikspolitiker har lovat mängder av pengar för att restaurera det.

Nu dras vi med ständiga förseningar med signalfel, kontaktfel, kontaktlednings problem, växelfel och annan skit som händer. Pengar har lovats i flera omgångar sedan 15 år tillbaka, men ständiga förseningar och inställda tåg börjar även tära på mig som är rätt luttrad pendlare, två gånger i rad denna vecka har inställda tåg gjort att man har fått ändra resrutiner med följd att man är sen till jobbet. De veckor det inte händer något är lätt räknade.

Man börjar undra om de styrande förstår hur illa det är eller är de helt främmande för verkligheten och tror att bara man blundar tillräckligt länge går över av sig själv. Risk finns det att man får börja köra bil istället för att åka kollektivt men då skall ingen klaga på att man förstör miljön då inget fungerar som det är tänkt sig.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2015/01/15 :  21:38:39  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Min pickup har gått sönder, ren klantighet från min sida.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2015/01/21 :  15:17:04  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Nötterna som inte kan prestera efterfrågad skriftlig bekräftelse på uppsägning av abonnemang och vidhängande bekräftelse på att senaste fakturan därmed inte behöver betalas. En betalningspåminnelse med 60 kr pålagt och hot om inkasso går däremot bra att skicka.

Fortfarande ingen bekräftelse, men väl ett inkassokrav. Det är helt uppenbart att de fått min uppsägning eftersom alla inloggningar via deras hemsida är avstängda. Det är dem som borde få en faktura på den tid man tvingas lägga ned på att bråka med dem för att de ska göra det de ska.

Den här lilla serierutan kan passa bra nu:
http://uppfatta.com/wp-content/uploads/2012/01/haddock_bred.png

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/01/21 :  17:38:49  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Tänk att nu när det är snö, blask och halka måste fotgängare än mer än tidigare, när det var barmark gå på cykelbanan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2015/01/27 :  10:22:50  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Tele2 har en lösning för att aktivera ett nytt sim kort genom att man skriver in sitt telefonnummer för att de skall skicka ett aktiverings SMS. Vänta nu - skicka SMS till en telefon som inte har ett nät , hur bra går det? Inte alls. De hade nog lite otur när de tänkte här

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2015/01/27 :  12:13:04  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Supergrining på bilar som på 1,8 km 2:1 väg i omkörningsfältet inte klarar att ta sig förbi lastbilen med sin mijöcertifierad småbil. Hur fan kan köpa en bil som accar 0-100 på en industrisemester. Situationen ställde till det rejält och det var med nöd och näppe han klarade det.

Dancing in the shadows of my memories.

Edited by - Wader on 2015/01/27 14:23:03
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/01/27 :  12:52:08  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Rix Megapol. När Ri-Hanna drar igång en cover på sin egen skitlåt för tredje gången, går jag i taket. FY FAN!!!!!!
Programledarna för morgonprogrammet borde skickas till talpedagoger, jag hör för fan inte vad de säger. (Vilket är en förlust kanske ...)
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/01/27 :  16:49:47  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Kattgrannen ser till att det stinker gott av djurbajs i trappen. Det gäller att ta ett djupt andetag innan man tar sig upp- eller nedför trappan för att inte kräkas.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2015/02/03 :  13:37:12  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
4. Eventuella biverkningar

Liksom alla läkemedel kan detta läkemedel orsaka biverkningar, men alla användare behöver inte få dem.

Sällsynta (förekommer hos färre än 1 av 1000 användare): Kraftig överkänslighetsreaktion som kan yttra sig som nässelfeber, hudutslag eller klåda över stora delar av kroppen. Feber och hudutslag av aknetyp.

(Från FASS)

Detta läkemedel med bieffekterna beskrivna ovan har nu 3 st läkare i rad vägrat skriva ut åt mig, trots att jag testat det flertalet gånger med väldigt bra resultat. Jag har aldrig fått några biverkningar, utan har kunnat börja arbetsträna och styrketräna när jag fått det.

Läkemedel nedan har flertalet läkare tjatat på mig att ta, även fast jag aldrig varit deprimerad eller nedstämd. De säger att det saknas erfarenhet och forskning på att ta höga doser Behepan (B-12) (medicinen ovan), men jag kan inte hitta någon foskning som stöder bruket av Cipralex mot underfuktion av sköldkörteln och andra autoimuna tillstånd.

quote:
Effekter som kan uppträda när behandling med Cipralex avslutas:

Avbryt inte behandlingen med Cipralex förrän din läkare säger till. Vanligtvis kommer läkaren att råda dig till att långsamt trappa ner dosen under några veckor. När du avslutar behandlingen med Cipralex, och särskilt om detta sker hastigt, kan du uppleva så kallade utsättningssymtom.

Dessa är vanliga när behandling med Cipralex upphör. Risken är högre om Cipralex har använts under längre tid eller i högre doser, eller om dosen minskas för snabbt. Hos flertalet är dessa symtom milda och upphör vanligtvis inom två veckor, även om de hos vissa individer kan finnas kvar under en längre period (2-3 månader eller mer). Kontakta din läkare om du upplever svåra utsättningssymtom efter avslutad behandling. Han eller hon kan be dig börja ta tabletterna igen, för att sedan sätta ut dem långsammare.

Utsättningssymtom: yrsel (känsla av ostadighet eller balanssvårigheter), känselrubbningar såsom myrkrypningar, brännande känsla och, mindre vanligt, känsla av elektriska stötar (inklusive sådana känslor i huvudet), sömnstörningar (livliga drömmar, mardrömmar, oförmåga att sova), känsla av ångest, huvudvärk, illamående, svettning (inklusive nattliga svettningar) känsla av rastlöshet eller upprördhet, tremor (darrningar), känsla av att vara förvirrad eller desorienterad, känslomässig instabilitet eller irritabilitet, diarré, synstörningar, hjärtklappning.

Om du har ytterligare frågor om detta läkemedel kontakta läkare eller apotekspersonal.
4. EVENTUELLA BIVERKNINGAR

Liksom alla läkemedel kan detta läkemedel orsaka biverkningar, men alla användare behöver inte få dem.

Biverkningarna brukar försvinna efter några veckors behandling. Var uppmärksam på att flera av nedan beskrivna effekter kan vara symtom på din sjukdom och kommer därför att avta när du börjar må bättre.

Vänd dig till din läkare eller uppsök sjukhus omedelbart om du upplever någon av följande biverkningar under behandlingen:

Mindre vanliga (kan drabba upp till 1 av 100 användare):

Ovanliga blödningar, inklusive blödningar i magtarmkanalen.

Sällsynta (kan drabba upp till 1 av 1 000 användare):

Svullnad i hud, tunga, läppar eller ansikte, eller har svårigheter att andas eller att svälja (allergisk reaktion), kontakta din läkare eller bege dig genast till sjukhus.

Hög feber, oro, känner dig förvirrad, darrar och har plötsliga muskelsammandragningar kan dessa vara tecken på ett sällsynt tillstånd kallat serotonergt syndrom.

Har rapporterats (förekommer hos okänt antal användare):

Svårighet att urinera

Krampanfall, se också avsnitt #8221;Varningar och försiktighet#8221;

Gulaktig hud och gulaktiga ögonvitor (tecken på försämrad leverfunktion/hepatit).

Snabb, oregelbunden hjärtrytm, svimning, vilket kan vara symtom på ett livshotande tillstånd känt som Torsade de Pointes

Tankar på att skada sig själv eller begå självmord, (se avsnitt 2 #8220;Varningar och försiktighet#8221;)..

Dessutom har följande biverkningar rapporterats:

Mycket vanliga (kan drabba fler än 1 av 10 användare):

Illamående

Huvudvärk

Vanliga (kan drabba upp till 1 av 10 användare):

Täppt eller rinnande näsa (sinuit)

Minskad eller ökad aptit

Ångest, rastlöshet, ovanliga drömmar, svårighet att somna, sömnighet, yrsel, gäspning, darrningar, stickande känsla i huden

Diarré, förstoppning, kräkningar, muntorrhet

Ökad svettning

Smärta i muskler och leder (artralgi och myalgi)

Sexuella störningar (män kan uppleva problem med fördröjd utlösning eller erektionsproblem medan kvinnor kan uppleva minskad sexuell lust och svårighet att uppnå orgasm)

Utmattning, feber

Viktökning

Mindre vanliga (kan drabba upp till 1 till 100 användare):

Nässelutslag (urtikaria), hudutslag, klåda

Tandgnissel, oro, nervositet, panikattacker, förvirrningstillstånd

Sömnstörning, smakförändring, svimning (synkope)

Förstorade pupiller (mydriasis), synstörningar, öronringningar (tinnitus)

Hårförlust

Riklig menstruationsblödning

Oregelbunden menstruation

Viktminskning

Hjärtklappning

Svullna armar och ben

Näsblod

Sällsynta (kan drabba upp till 1 av 1 000 användare):

Aggression, personlighetsförändringar, hallucinationer

Långsam hjärtrytm

Har rapporterats (förekommer hos okänt antal användare):

Minskade natriumnivåer i blodet (symtomen är illamående och olustkänsla med muskelsvaghet eller förvirring)

Yrsel i stående position p.g.a. lågt blodtryck (ortostatisk hypotension)

Onormala leverfunktionsvärden (förhöjda värden av leverenzymer i blodet)

Rörelsestörningar (ofrivilliga muskelrörelser)

Smärtsamma erektioner (priapism)

Ökad blödningsbenägenhet i t.ex. hud och slemhinnor (ekkymoser)

Plötslig svullnad av hud och slemhinnor (angioödem)

Ökad urinmängd (dåligt fungerande ADH-insöndring)

Flöde av bröstmjölk hos män och kvinnor som inte ammar

Mani

En ökad risk för benfrakturer har setts hos patienter som tar denna typ av läkemedel

Förändringar i hjärtrytmen (#8221;förlängning av QT-intervall#8221;, observeras med EKG, mätning av elektrisk aktivitet av hjärtat).

Utöver ovanstående har ett flertal biverkningar observerats vid användning av läkemedel som verkar på ett liknande sätt som Cipralex. Dessa är:

Motorisk rastlöshet (akatisi)

Aptitlöshet

(Från Fass)

Får läkare nån bonus om de skriver ut de farligaste medicinerna och vägrar enkla beprövade och ofarliga mediciner????

Uppenbarligen är jag mer lönsam som långtidssjukskriven än frisk och förvärvsarbetande...

Edited by - Circlomanen on 2015/02/03 13:40:26
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2015/02/07 :  07:36:50  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Igår hade alla som luktar f-n samlats i tunnelbanan samtidigt med mig.

Uurrk

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2015/02/07 :  11:42:52  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Sonen min har feber.

Jag vill se flera avsnitt av The Americans.

Vi är alla trötta här hemma.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/02/07 :  13:06:25  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det bara blev mycket ....

Förra torsdagen skulle vi flyga till Turkiet efter sju på kvällen. Planet lyfte runt 2 mitt i natten och vi kom fram till hotellet i Istanbul lagom för att hysta in väskorna på rummet, kasta i oss frukost och sedan uppleva 12 timmars sightseeing, varav 4 tummar var att stå i bilköer.

MER:
Ballongturen i Kappadokien ställdes in pga av vind. Bra att säkerheten kommer i första rummet, trist att inte få uppleva turen.

Ännu mer:
I Antalya besöktes en skinnaffär, där vi utan köptvång kunde titta på skinnkläder och köpa om vi ville. Vi tittade med efterhängsen försäljare som, när han äntligen uppfattade att vårt intresse var ganska svagt, blev mäkta irriterad, för att inte säga aggressiv.

Och lite mer ändå:
Kommer till Landvetter och tvingas, eftersom vi sitter nästan längst bak, vänta evigheter på svenskar som bara MÅSTE ha resväskan som handbagage och lägga alla sina tillhörigheter över hela djävla planet. Första gången väskan kommer fram före oss, tar mig ut, ska hämta bilnycklarna medan hustrun ska på dassaletten. Tvingas passera limousinchaffisarna som gjort en mur som får en turkisk kravallpolismur att se väldigt gles ut och kör över någons fot och får skriket efter mig att jag ska se mig för. Men den djävla pissråttan borde väl sett mig komma rakt mot honom med två resväskor och en ryggsäck. Fan vad sur jag blir att tvoingas krypa för skithögar.

Mer, och sista skit:
Tömmer grabbens brevlåda och hittar en paketavi (påminnelse). Handlar sista gräddpaketet (10kr/halvliter) på Netto och ringer grabben och undrar om han väntar på något mer. Han velar hit och dit och jag får cykla tillbaka till Hemköp bara för att få reda på att paketet är uthämtat redan. Ska sätta mig cyklen då kassen fastnar i framhjulet. På pakethållaren en lådda med nya arbetskläderna. Kommer hem för att se vita fläckar på ena skon. Det djävla gräddpaketet har havererat och blaskat ner grabbens post (mest reklam) och min kasse. SATAN!!!!!!!!!

Och slutskitet för idag (och för en längre framtid kan man hoppas):
Våra skitgrannar tvättade igårkväll och hade med sig hundskrället ner till tvättstugan. Men hundfan blev väl skitnödigt och la en kremla strax utanför källardörren. Tror någon att looser-sopan som äger hunden tog upp skiten??!!! Det slöhögen är bara för mycket.

Bildbevis:

Edited by - soundbrigade on 2015/02/08 15:33:40
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2015/02/08 :  16:51:33  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Kom hem ifrån mässan och skulle njuta av lite musik och Dacen har pajjatFy fan på ren svenska då plånboken är tom

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2015/02/08 :  17:53:47  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Känslan när man storhandlar själv och i kassan inser att man glömt plånboken hemma...

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2015/02/08 :  17:59:10  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
FBK, kanske bara en säkring som gått? *håller tummarna*

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2015/02/09 :  17:38:15  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Glömde bort att jag skulle till tandhygienisten tidigare idag. Vad trött jag blir på mig själv.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2015/02/14 :  14:57:14  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Vill bara uppmärksamma er som befinner sig i samma bräckliga ålder och tror att pensionen kommer per automatik när ni fyller 65

Det gör den inte

Du måste söka två månader i förväg annars blir du utan pengar när du tror att pensionen trillar in så som tjänstepensionen gör. Pensionsmyndigheten har annat att göra än att upplysa dig i förväg om detta

Det blev en tung månad

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/02/14 :  15:56:03  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
So what?! 40-talisterna har ju ändå roffat åt sig mina pensionspengar ...
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2015/02/14 :  16:18:23  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Jovisst Men nu tar vi sextiotalisternas

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000