HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2014/10/08 :  10:56:46  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Jag blev också förkyld när jag kom till jobb

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/10/12 :  12:54:14  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det är lite småtjurigt här hemma idag. Hustruns alla negativa joner aktiveras vid regnväder och det mesta blir plötsligt omöjligt (för henne). Mitt i alltsammans har vi bestämt att det ska bokas flygbiljetter inom USA idag och jag har flighter och priser med SouthWest. Hustrun misstycker och menar på att det pris jag kladdat ner på en lapp gäller flyg och inte, som jag hävdar, bilhyra.
Alltså, ny omgång med att söka billiga flygbiljetter och via Expedia hittar jag bra flyg med United. Dessutom är bilhyran när man bokar bil samtidigt en tusenlapp lägre än när jag nyttjar erbjudandet som kom med Lufthansas transatlantfly.
Jag klickar på BOKA (eller vad det nu står på knapparna) och får upp en sida som säger att det inte går att boka som jag vill. Ringer Expedias kontor i Sverige och får besked att det flyg vi vill boka inte finns i listorna, vilket antyder att en ny tidtabell är på G.
Nu borde jag ge upp och boka med SouthWest men där kan bara boka fram tom 6/3 och vi har vår retur den 8:e ....
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4172 Posts

Posted - 2014/10/15 :  07:05:25  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Någon (idiot) snodde en av ungarnas låsta cykel i går kväll
Den 3é i ordningen tror jag
Var är samhället på väg?

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2014/10/15 :  07:51:56  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
De förädlade druvorna som jag intog igår gör mig trött och grinig idag.
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2014/10/15 :  11:35:20  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
Jag är inte grinig

Blir bara ledsen över den aggressivitet som dykt upp i allehanda trådar på detta trevliga forum sedan ett tag nu...

Nä, tillbaka till -stämningen igen
Go to Top of Page

Xiro
Member

95 Posts

Posted - 2014/10/15 :  13:25:21  Show Profile Send Xiro a Private Message  Reply
Soundbrigade,
jag känner så väl igen det där flygbiljettsdramat. Har flera gånger, när man väl hittat och kommit överens om biljetter (till ett väsentligt högre pris än vad "någon" inbillat sig), kommit så långt att jag fått mata in mitt kortnummer, och först efter det får man ett meddelande om att flygresan inte är tillgänglig! Och så är det igång igen...

Cyrus,
jag fick för mig att det var lugnare här än på faktiskt.se, men jag kanske fått det om baktassen. Kan du ge exempel på forumaggresitiveten här?
Alltså bara hänvisa, inte visa genom att utöva, hehe ;-)

Ps. Alltid skönt efter man kräkts ;-) ha en bra dag allihop!

eoJeud!!!

Edited by - Xiro on 2014/10/15 13:26:29
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2014/10/15 :  16:46:50  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Den stora knoppen som sitter på ett kort skaft mellan axlarna är inte min bästis idag.

Mår som en älg fullproppad med Ramipril Hexal, billig sprit och Genotropin...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/10/15 :  18:32:58  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag hade på mig min (i mitt tycke roliga) CommunistParty-tröja på KF-mötet igårkväll. Jag har haft den förut men just igår dök det upp en m****at och ville ta kort på tröjan. När jag lite senare kommenterat svaret på en fråga jag ställt till kommunalrådet dök samme snubbe upp med en ordningsfråga och påpekade att jag gick runt med en T-shirt med två av historiens värsta massmördare. Det ledde just ingen vart. Men när vi satt och fikade efter mötet fick jag höra att snubben lagt upp mig och min T-tröja på Twitter och Faecesboken men en ganska så menande text.
Funderade på en polisanmälen men ska ge svar via tidningens insändarsida.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/10/15 :  18:43:50  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
sb, du kan ju alltid begära modellarvode. Och du är ju inte gratis precis.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2014/10/19 :  17:40:59  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Har idag ringt på 3 Luxman förstärkare skall ha till datorn, alla tre var sålda.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/10/21 :  20:32:51  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Min hjärtsköterska är på tå, vilket är bra men som svaret på senaste provtagningne visade på högt kolesterolvärde (vilket värde??), ringde hon mig i dag och undrade varför jag inte tog simvastatin.
Jag har tidigare anfört att det där med kolesterol är något som är mycket omdiskuterat och just att använda kolesterolsänkande läkemedel än mer omdiskuterat, men nu bara skulle jag köra med skiten i tre månader och se om mina värden blev bättre.
Jag blir fan nervös när jag ska tvingas på tveksamma läkemdel på grund av provvärden som kanske heller inte är kompletta eller 100% korrekta.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2014/10/23 :  05:11:58  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Klockan är 05:00 och man kan inte sova. Blev sjuk i tisdagsmorse, febern bara ökade och ökade till den stannade till slut på 39.7 och sedan var blev det lite kräkningar under resten av dagen. Och efter detta så fortsätter febern att hålla sig mellan 38-39,5. Va livet kan vara kul ibland

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2014/10/27 :  17:59:46  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Detta förbannade mörker...
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2014/10/29 :  22:13:59  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Förbannade ebay skit !

Jag köpte en nättrafo till PAS-3
( http://www.ebay.com/itm/HIGH-QUALITY-25VA-EI-CORE-POWER-TRANSFORMER-FOR-REBUILD-DYNACO-PAM1-PAS2-PAS3-/301201060097?pt=US_Amplifier_Parts_Components&hash=item4620fb7101 )

för något år sedan. I dag använde jag den till en reparation. För det första hade den andra fysiska mått för det andra så brann skiten efter några timmar, detta trots att jag hade mindre last är originalet.

Faaaann !
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2014/10/31 :  22:48:42  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Klanten som för n:te gången lyckats skicka stolen han inte sitter på rätt in i mitt knä. Det lär väl mer eller mindre vara blått imorgon. Och nu försöker han ragga på kvinnorna vid bordet intill. Jag gissar på att det inte blir succé.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2014/11/06 :  18:01:39  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Att bankdosan med e-legitimation vägrar fungera med min bärbara dator. Det går hur fint som helst ihop med den stationära, men den bärbara verkar dosan inte vilja prata med. I ena USB-porten dyker den upp som enhet, men fungerar inte som den ska. Det ser ut som att den bara stängs av för att aldrig vakna igen. I den andra porten blir det ett tvärt felmeddelande istället. Det ter sig oklart vilken port som är att föredra...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2014/11/06 :  18:55:11  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Äcklig vit förorening på marken som gör mina skor blöta och mig själv kall ända in i själen.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2014/11/07 :  00:17:43  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Nick Borgen på radion.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2014/11/07 :  20:45:02  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Uppdaterar ett program och får 10 reklam funktioner och seachbars på köpet

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/11/07 :  21:30:54  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Inget positivt bidrag till tråden. men i alla fall:
Inget har gjort mig grinig idag.
Fy tusan

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/11/07 :  22:11:06  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Dag 1 på korsettsömnadskursen här i Jönköping. Husqvarna har lyckats spika en kurs trots bara 4 anmälda och jag som minst 6, men vad gör man inte för fansen ...
Dock har deltagare #4 misslyckats att infinna sig utan att höra av sig eller ge sig till kännas. Kommer inte människan ger jag inte bara en kurs utan ett öre i ersättning ("timlön") utan jag får betala hotellet ur egen ficka.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2014/11/07 :  23:29:06  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Trött på stan. Riktigt. Söker lägenhet på landet. Jag menar landet på riktigt. Ingen by där stökigt folk flyttar in och förstör. Tips mottages. Är sjukpensionär så jag kan bo i en lada vid en sjö bara där är ätbar fisk i, måste ju äta. Fan jag kan bli hustomte på en gård.

Edited by - Håkan64 on 2014/11/07 23:29:40
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2014/11/09 :  00:38:50  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Bara trött!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/11/10 :  19:35:36  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
En lång och tuff helg med låååååååånga kursdagar i Jönköping där jag lett kurs i korsettsömnad och fått alldeles för lite sömn. Fick bryta jobbet vid morgonfikat och åka hem och sova tre timmar innan jag var nästan människa idag. Fortfarande sliten.

Edited by - soundbrigade on 2014/11/10 19:49:10
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2014/11/15 :  21:23:49  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Halsont? - check!
Huvudvärk? - check!
Feber? - check!
Generell värk och öm i kroppen? - check!
Allt lagom till lördag morgon? - check!
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.76 sekunder. Snitz Forums 2000