HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2014/08/20 :  20:43:58  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
För några år sedan skadade jag ett finger i ett bråk vilket har resulterat att jag åker på smärtor så fort det blir väderändringar varmt-kallt är värst det räcker med ett dropp på några grader så kommer de, värst är det om man skulle lyfta något där man klämmer med fingrarna om ett föremål vilket jag gjorde idag. Det känns som om att det bränner på insidan av fingret smärtan är rent ut sagt för dj****g.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2014/08/25 :  20:14:39  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Ænnu en ritningssats från Indien som ær så H-S J-A DÅLIG så att det kommer æta upp all "førtjænst" stt fixa den

Vad næsta? Outsourca montaget till Nordolen? GAahhahahhhhahhahha

Så - nu kænns det bættre

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

lagun49
Member

138 Posts

Posted - 2014/09/02 :  00:32:10  Show Profile Send lagun49 a Private Message  Reply
Jag tänkte ta en eftermiddagstur med båten, men när jag kom ned till varvet, där den ligger, hängde förskeppet i förtöjningen, och aktern vilade mot botten. Dags för expedition Costa Concordia!

Den som aldrig misslyckats har heller aldrig försökt.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/09/02 :  18:28:06  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag sköt på min lunch en halvtimme för att kunna luncha med hustrun. Men precis innan jag skulle åka hem började jag få synförändringar, som att se genom en buteljbotten och vara yr, fast utan yrseln då.
Lät det hela gå över, åkte hem, lunchade och då hade blurret försvunnit och ersatts av tryckande känslor i vänster ansikthalva och en odefinierbar men lätt huvudvärk. Hela eftermiddagen har varit jobbit; varit heltrött och det snurrar i huvudet när jag reser mig upp.
Pratar med Sjukvårdsupplysningen som tycker jag ska prata med Vårdcentralen och sen pratar jag med Vårdcentralen som tycker jag ska ringa 1122.

Men sist jag ringde (ryggproblem) Sjukvårdsupplysning ville de ha mig akut på sjukhuset på studs, medan Vårdcentralen gav mig en läkartid två veckor senare ...

(Facit: jag gissar att det inte är en TIA-attack utan bara en mix av trötthet och stress. Har fått tid för att kolla blodtryck och hb-värde imorgon).
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2014/09/03 :  09:15:32  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
att det tog 4 timmar innan jag hittade vad som var fel i de raderna C kod jag skrivit.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2014/09/03 :  12:54:21  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Konstaterad fukt i taket. 170*130 cm, plus 35 cm ned på väggen. Det är inte vad jag behöver just nu. Dessutom ytmögel där området varit täckt på grund av nedfallande färg. Initial prognos: nedknackning av ytskikt och puts, veckovis torkning och påföljande arbeten. Fast först måste felet hittas och grannen hade även han fukt, om än inte lika mycket. Hur det ser ut i vindsbjälklaget är okänt, för det var så lågt och lösull att det inte var åtkomligt för en vanligt klädd människa...

Tur i oturen är väl att detta kommer utlösa akuta åtgärder som förhoppningsvis åtminstone leder åt rätt håll för min del. Tur att jag bokat långhelg i Göteborg för Arken så att jag får en liten paus från möget.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2014/09/03 :  18:19:54  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
lått dassig i kroppen kli i näsan som om en nysning är på väg och vattniga ögon, det är säkert en skitförkylning på gång.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2014/09/05 :  20:38:44  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
quote:
lått dassig i kroppen kli i näsan som om en nysning är på väg och vattniga ögon, det är säkert en skitförkylning på gång

Samma här

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2014/09/05 :  21:50:04  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
kaffet är slut i huset, livskris på G
:(

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/09/08 :  19:11:51  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Blev ju med bil igen MEN ...

När jag skjutsat min mor till stationen i Kalmar "ramlade växelspaken på snedden" och gick liksom inte att rubba utan treans växel låg i hela tiden.
Körde min mor till nästa ställe inne i stan och när hon var färdig kom jag inte ut med bilen ur P-fickan eftersom backen inte gick att lägga i. Fick dock hjälp av snälla medmänniskor.
Det blir rep på onsdag dock.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/09/12 :  18:27:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Lite halvgrinig är jag allt. Min CD-spelare och förstärkare är på väg från Chian med TNT Express. Kommer enligt uppgift till mig på onsdag men moms ach administrativa avgifter - 940 spänn!!! Det är INTE kul, alls.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4458 Posts

Posted - 2014/09/12 :  18:42:19  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Förkyld för andra gången i år!
Senast jag var dålig innan det,var för 25 år sedan.
Gubben börjar bli klen.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2014/09/12 :  20:22:38  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Jag jobbar som städare på samhall sen början av juni..idag kom en av cheferna förbi med en "uppdatering" kring regler. Vi får inte röka mer än på frukost- och lunchrasten. Ett par kortpauser får vi ta - men då får vi inte röka. Förbannade förmyndarmentalitet.%&"%#164;@x

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2014/09/12 :  20:34:30  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
Så ***** mycket läxor. Får väl ta och se det positivt, jag lär mig saker.

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/09/15 :  19:05:34  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Åkte ut ur KF i natt. Satt på 8e plats på partiets lista men bara sex kom in. Det blir till att vara ersättare alltså, om inte folk har kryssat för mig.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2014/09/22 :  14:10:37  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Rehabträning. Så intressant.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/09/22 :  18:38:36  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Partimöte i förra veckan då alberedningen ville ha in våra idéer om vilka nämnder och styrelser vi ville sitta i. Jag prickade för kommunala bostadsbolaget eftersom jag suttit där en period och dessutom är kund/hyresgäst och har bra insyn.
Reser sig partiets ultrafeminist och meddelar att partiets högsta ledning har noterat att damer är dåligt representerade i kommunala bolagsstyrelser ... Jaha, då åker jag väl ut därifrån med för att att en ointresserad och oinsatt dam ska sitta av fyra år.

Idag blev jag sur för att det regnade på morgonen och blåste som fanken när jag skulle hem på lunchen.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/09/22 :  19:33:12  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
då åker jag väl ut därifrån med för att att en ointresserad och oinsatt dam ska sitta av fyra år

Ja du Soundbrigaden, för att travestera en för några i alla fall känd "låt":

Sådan är feminismen, otack är den kunniges lön.

rolf ö

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2014/09/25 :  20:27:40  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
Då var katten avlivad. Det är då fan alltid något som ska jävlas.

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2014/09/28 :  19:52:58  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Varför tar filmgodiset slut innan filmen har börjat? Någonting är jävligt snett här alltså.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/09/29 :  19:30:30  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Packat ett rörförsteg som jag bytt kontakter på. När jag ska beställa frakt med Schenker får jag besked om att paketet är för brett.
Kollar om det går att justera längden ... Och det gick ju givetvis. Men fasen vad jobbigt!!!

FEL IGEN!!!! Jag msåte ju justera bredden och det är ÄNNU jobbigare. Fram med brödkniven.

Edited by - soundbrigade on 2014/09/29 19:34:02
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2014/09/30 :  22:44:21  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Bilen fick en anmärkning på besiktningen idag och måste komma på återbesök hos farbror bilbesiktigare. Morr!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Nicks
Member

1942 Posts

Posted - 2014/09/30 :  23:15:33  Show Profile Send Nicks a Private Message  Reply
Stämningen i en hel del trådar på detta underbara forum är helkass.

Sånt tar bort lusten att "komma hit"....

Forumet har varit en god vän, ett andningshål från jobb och källa till mycket glädje de senaste tio åren.

Blir nedstämd...

Hihi. :)
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2014/09/30 :  23:53:37  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Läs dom andra trådarna istället Nicks. Det mesta på forumet är till glädje.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/10/08 :  10:26:33  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Fick lämna jobbet. Frusen och ont i hela kroppen. Något skit som flugit i mig tydligen.
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000