Author |
Topic |
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/03/16 : 11:51:19
|
Idag blev jag upprörd efter ett fult och personligt påhopp. Jag blev också väldigt förvånad eftersom jag skulle kunna tänka mig att påhopparen inte alls läst vad jag skrev utan vände mig mot att arbetslösa, på pin kiv skickar tramsansökningar till företag i tron att detta drabbar Arbetsförmedlingen negativt, men istället drabbar företagen som ska gräva sig igenom hundratals ansökningar som saknar relevans. Dessutom skickar AF rapporter om sökta jobb direkt vidare till a-kassan som troligen inte bryr sig utan tycker, precis som AF, att det är bra att folk söker jobb, MEN UTAN att kolla relevansen.
Jag tror, Pettersson att du INTE läste vad jag skrev. Dessutom sabbade du min kaffestämning genom ditt bruk av okvädesord på ett o-HF-igt sätt. Om du skojade med mig, glömde du . |
|
|
fixarstig
Member
1752 Posts |
Posted - 2014/03/16 : 15:18:13
|
Pettersson Mycket lågt Oavsett din uppfattning så använder vi inte sådant språk här. Hör väl hemma på Facebook kanske |
Mera bilder åt folket |
|
|
Pettersson
Member
441 Posts |
Posted - 2014/03/16 : 16:55:41
|
Jag har läst allt och jag betackar mig för "uppfostrings inlägg", det moderatorenas sak att ifrågasätta mitt jäkla språkbruk.
Jag och mina kollegor bryr oss, allt annat är lögn och förbannade dikt. |
|
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2014/03/17 : 08:55:00
|
Vädret! |
ombud för Intelligent Sound |
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2014/03/19 : 08:27:38
|
Igår träffade jag en äkta skitstövel. Man kan tro att man träffat skitstövlar med vissa intervaller men när man råkar på en äkta skitstövel inser man att man behöver justera sin måttstock vad gäller skitstövlar. Jag blev så överrumplad av det egocentriska resonemanget, det äkta existensfientliga och den smala världsbilden att vårt möte snarare blev en studie av människans ytterligheter för min del. |
|
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2014/03/19 : 22:08:11
|
Igår träffade jag också en genuin skitstövel som ritade om kartan för hur dåligt man kan bete sig mot allmänheten. Får trösta mig med att chansen att träffa på denne igen är knappt 1 på miljonen när man bor i Tokholm. |
|
|
diffen
Member of Nerikes Audiofiler
622 Posts |
Posted - 2014/03/25 : 16:10:02
|
Precis allt !! |
Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör |
|
|
Ryssen
100.000-klubben
8569 Posts |
Posted - 2014/03/28 : 15:37:03
|
Fick mitt Mastercard kapat efter ett köp på ebay.. men tur i oturen var att banken spärrat kortet automatiskt och skickat mig ett nytt kort.. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
|
|
lagun49
Member
138 Posts |
Posted - 2014/03/29 : 00:34:38
|
Detsamma hände mig i förra veckan! Som tur var uppmärksammade banken detta, men jag hade inte tillgång till pengarna på kontot förrän det blev utrett.
Lars G |
Den som aldrig misslyckats har heller aldrig försökt. |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2014/03/29 : 13:45:30
|
Oj, så fort solen tittar fram ska det städas. För fasen slappna av. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2014/03/29 : 14:50:16
|
Solen gör mig via lite omvägar riktigt djeafvla trött. |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2014/03/29 : 18:55:54
|
Ölen är slut
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2014/03/29 : 19:37:42
|
Nä ingen jävel har tid att ses längre. Är det inte den förbannade teveskiten så är det "såssiala medjer". Tvi fan rent ut sagt. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/04/01 : 11:25:02
|
Min scanner ÄR paj. har installerat mjukvara på en annan maskin som INTE kör Win7 (utan XP) och hur jag än gör blir det inget skannat. Dessutom är hustrun på mig och härjar för hon vill skanna en inbjudan till en kompis från Ryssland och skicka med epost istf snigelmejl. Och när skannern inte funkar blir hon arg på MIG!
Hittar inte mina bra prylar till korsettsömnaden - två stycken är på drift. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/04/02 : 12:25:27
|
Sydde fast en planschett upp och ner (ut och in) och fick sprätta en söm som var sydd två gånger. Detta trots att jag på mina kurser berättar, väldigt målande, att man ska hålla vrålkoll på upp/ner, höger/vänster och aviga/räta när man ska ha fast planschetten. |
|
|
dwain
Member
1240 Posts |
Posted - 2014/04/04 : 11:18:16
|
GJorde backup på telefonen idag för att jag skulle göra en återställning. Normalt sett ska inte det som ligger på lagringsminnet raderas. Tydligen gjorde det det ändå.
Det gör mig kusligt grinig när allt är borta |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/04/04 : 16:11:04
|
Min fjärrstyrda pot fungerar inte. Den gjorde det för några veckor sedan. Tur att det inte var den Pac var och hämatde. Då hade jag fått skämmas ännu mer. Surt är att jag har några (olika typer av) fjärrpotar liggande men av den här har jag bara EN och den är liten och den enda som går in i min 5998A-stärkare. |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2014/04/07 : 17:00:58
|
Älskar alla dessa experter. De kan ALLT och har lösningen på ALLA problem. Vilket slöseri att de har valt yrken som målare, fastighetsskötare och rörmokare. |
|
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2014/04/07 : 21:47:33
|
Att man inte får ha bensinen i bilen för sig själv. Istället skall tanklocket brytas sönder för uppskattningsvis 5 futtiga liter. Nu har vi i området tappat räkningen på hur många bensinstölder det har varit senaste tiden |
Edited by - Mey on 2014/04/07 21:48:10 |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/04/10 : 21:46:16
|
När jag fått ihop ALLA papper till A-kassan, bland annat sådana som beskriver mitt "arbete" som KF-ledamör och styrelsemedlem i kommunalt AB, ringer kassan och vill ha dokument om mitt engagemang i Dalaborgsparkens styrelse .... Jag ska nu visa att jag inte längre är medlem i styrelsen och att jag inte tagit ut någon ersättning. Protokollet från årsstämman är inte färdigt än och hur visar jag att jag inte fått betalt??? |
|
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2014/04/11 : 01:13:44
|
Att låna ut bilen är sällan lyckat. Det är värt att konsekvent säga nej har jag lärt mig nu. |
|
|
sladdbarn
Member
2845 Posts |
Posted - 2014/04/11 : 18:56:11
|
Att jag blev sjuk på min lediga dag och att jag troligen missar öl och whiskymässan imorgon. |
Drömmer om bra ljud... |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/04/17 : 15:46:16
|
Jag är riktigt ärkegriniga denna helvetiska skärtorsdag. På vägen till jobbet blev jag påkörd av en snubbe som tyckte att han bara behövde titta åt ett håll och sedan bara gasa trots att det stod ett lämnaföreträde-märke framför honom. Bakhjulet blev skevt och jag har lite små skrubbsår och blåmärken. Och så blev de tjuriga på jobbet då jag dessutom kom sent pga incidenten. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/04/21 : 08:37:11
|
Mer cykeltråkigheter. På väg hem från Bert Karlssons Ursands Resort & Camping (som ser ut som ett djävla härbärge för uteliggare) brast en länk i den snurrpigronken som sticker in i baknavet. Eftersom vi cyklade Ursandstigen, vilken är brant och kurvig, blev det lite trögt att ta sig hem på treans växel.
Får se om jag kan skruva ut den där "pinnen" ur navet med en spetstång. Sedan får jag ta fruppiduppen från den påkörda cykeln och använda istället. Det får sedan hamna på notan till "påköraren", fast jag fixar hjulet hos en cykelfixare som kört svart (och himla billigt). |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/04/24 : 21:48:03
|
Jag skäms att jag är så grinig som jag är men idag var ännu en p*ssdag. Vi skulle jobba över idag till 8 och käka pizza under kvällen. Han som skulle fixa pizzan (ena ägaren) var plötsligt sjuk idag varför det inte blev någon pizza. Inte var det något förberett hemma - 10 timmars jobb med knappt något vettigt att äta.
Går in på a-kassans hemsida och ser att de skickat ett meddelande via "mina sidor". De vill ha redogörelse för alla kommunfullmäktigesammanträden och sammanträden med Vänersborgsbostäder - när de varit hur länge de varat och hur lång förberedelsetid för VARJE möte jag haft. Jag tror fan-i-mig folk är helt kokobella i planeten. Tror de att jag har koll på mötena ett år tillbaka i tiden??!! Två djävla månader utan ersättning .... |
|
|
Topic |
|