Author |
Topic |
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2014/04/25 : 22:38:40
|
Blir trött på mina nya "kollegor" som jag iofs mest ser när de hämtar eller dricker kaffe medan man själv jobbar utan raster pga att ingen löser av, samt att vissa försöker bestämma när chefen inte är där.
Får glädja mig åt att chefen har uppmärksammat detta och inte kommer låta det passera obemärkt |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2014/04/26 : 00:00:20
|
Människor som förminskar andra människor... oj så små ni är. |
|
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2014/04/26 : 22:22:25
|
Även idag var det njutbart på jobbet när kollegorna gnällde om allt, vad man än gjorde eller inte gjorde. Synd att man inte kan få välja vilka man skall jobba med då vissa där faktiskt är trevliga att jobba med, till skillnad från de två jag jobbade med idag.
|
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2014/04/29 : 12:35:32
|
Telefonförsäljare... När ska det gå in hos dessa nötbolag att jag inte tänker tacka ja till något över telefon?! Grrr! Jag sätter en hundring på att det är ett bolag som har uppdrag åt Bredbandsbolaget/Telenor som nu terroriserar mig. De har ring sju gånger (!) sedan i torsdags. Förmodligen åtta snart då de ringer två gånger varje gång. Numret är nu tillagt i "Call Blocking"... Tyvärr går det ju inte att Nix:a eftersom de anser sig ha rätt att ringa bara för att man är eller har varit kund. Att svara är ju hopplöst för ordet nej finns inte i vokabulären. Förr fattade de ju oftast, men nu måste man ju bli förbannad på dem innan det går in. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2014/04/29 : 15:58:41
|
BMW fy fan vilket skit det är... "byt upp dig till känslobil" nervvrak och tom börs är bättre... |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2014/05/01 : 08:29:44
|
Man kan lita på vädret en valborg/1:a maj
2 grader och snöblandat regn
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
ninja
Member
2476 Posts |
Posted - 2014/05/02 : 19:48:27
|
RIP kompis |
|
|
Larsen
Member
833 Posts |
Posted - 2014/05/08 : 20:05:35
|
Jag säger samma sak; vila i frid. |
Har ingen koppling till varumärket Larsen |
|
|
jonasz
Member
2542 Posts |
Posted - 2014/05/08 : 21:23:21
|
|
You'll Never Walk Alone... |
|
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2014/05/14 : 17:52:26
|
Motorras på bilen som "bara" gått 10000 mil |
ombud för Intelligent Sound |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2014/05/18 : 10:06:18
|
Är mitt inne i mitt första ryggskott........ |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/05/19 : 17:25:29
|
Jag vet inte riktigt hur jag ska berätta, än mindre hur man ska tackla en lite udda situation på jobbet. Vi har fått en ny medarbetare. Han har rekryterats med hjälp av någon sorts pool som facket/AF har. Killen har kunskap och erfarenhet men han gjorde klart första sekund att han har ADHD (vem har inte det ...) och medicineras. Han har jobbat två veckor hos oss och han jobbar visst bra men dels har han så mycket som måste ut. Har inte han upplevt något har hans far, syster eller gamla jobbarkompisar. Dels verkar han glömma på stört instruktioner och anvisningar för han frågar ideligen om samma saker och även om det rör sig om självklara grejer. Monterar vi 250mm höga sargar och han ska hämta sidorna till dessa kan han ändå peka på pallen med 600mm-sargar och fråga om det är dessa. Sedan är det tjatet om vad han ska göra. Vi har en orderlista som sträcker sig tre veckor framåt i tiden och denna följer vi ganska slaviskt och tycker han kan göra samma sak, men det blir ständigt (ett par gånger/dag) en tiominutersdiskussion om planen och vad han ska göra.
Jag tycker att killen ska få sin chans men samtidigt kryper det i mig när han drar igång. Det borde väl räcka med EN bokstavskombination (jag) på jobbet .... |
Edited by - soundbrigade on 2014/05/19 17:27:48 |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6794 Posts |
Posted - 2014/05/20 : 22:22:07
|
Jag träffar på detta fenomen på jobbet varje dag men jag har gjort klart för de som har alla varianter av kombinationer att de får ingen särbehandling och att de får ta sitt ansvar för vad de gör och att de minsann skall hålla reda på vad som skall göras annars är det så att de alltid räknar med att andra tar ansvar. Låt grabben göra ett eller två misstag innan du tar upp hans ansvar och vad som krävs av honom var väldigt bestämd när du tar upp detta problem men gör det inte till ett personligt problem utan sätt ert arbete i första rummet då kan han inte gnälla högre upp om att han känner sig påhoppad/kränkt.
Om han är väldigt tjatig om hur arbetet skall göras och vilket ansvar han har får du helt enkelt göra som jag gör bli tillfälligt döv det fungerar bra om man om du också samtidigt visar en tjurig min ja lite gubbaktigt attityd.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2014/05/22 : 20:19:33
|
Idag i matchen mellan Sverige- Vitryssland blev jag riktigt arg över tv 4 och deras vilja att vid vilket möjligt tillfälle som finns hänga ut och kritisera Tomy Salo för det där målet i Salt Lake City 02.De försöker att ta äran av en av de bästa målvakter vi haft i Tre Kronor.
T.ex om inte Salo tagit pucken från Joe Sakic -94 så hade inte Forsbergs mål blivit klassiskt och Salo spelade grymt bra i Frölunda.MvhKristofer |
Edited by - whiskyman on 2014/05/22 20:22:29 |
|
|
Rolf-san
Member
2137 Posts |
Posted - 2014/05/22 : 20:42:34
|
Ingenting |
När elefanterna slåss, så trampas gräset ner. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/05/25 : 15:08:35
|
Jag blir så djäVligt förbannad varje gång vi ska delta i en (foto)tävling. Plötsligt ska man lägga opp sin bild på faecesbook eller Instamatic för att få delta och jag har inget som helst förtroende för sådana skitsidor. Får därmed heller inte vara med och tävla.
@Bubbel: Det finns tendenser på att killen blivit lite "rundare", men det kan också bero på att vi haft en helvetesvecka med riktigt själsfördärvande skitorder varför ingen haft riktigt tid över till grabben. |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6794 Posts |
Posted - 2014/05/25 : 20:39:15
|
quote: Jag blir så djäVligt förbannad varje gång vi ska delta i en (foto)tävling. Plötsligt ska man lägga opp sin bild på faecesbook eller Instamatic för att få delta och jag har inget som helst förtroende för sådana skitsidor. Får därmed heller inte vara med och tävla.
Håller bara med dig alla dessa skittävlingar som man blir diskriminerad att inte få delta i bara för att jag inte har facebook precis som om man inte har annat för sig än att vara med på fler tidstagande dumheter.
Anders
|
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2014/05/25 : 22:08:16
|
När jag vaknade i morse kändes det som en fin dag. Men med facit på hand verkar det som om det saknas ca 10 timmar på den här jäkla dagen! Jag har för roliga fritidsintressen för sådana här korta skitdagar... |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/05/26 : 12:45:29
|
Höll på att få en brandlucka över mig idag. Hade hissat upp den på gaffeltrucken för att testa mekanismen och när locket öppnade drattade luckan ner. Jag skulle precis kliva ut på det håll där luckan rasade men hiade mig en sekund. Två fula skrapmärken på handleden och överarmen var allt som hände. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2014/05/26 : 14:15:52
|
Jag är yr, trött och min mage känns som en kem-olycka på AstraZeneca.
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/05/29 : 09:32:32
|
Ringer sjukvårdsupplysningen på tisdga em. Har liksom bara beslutat mig att göra det. Beskriver mina symptom och får svaret: Jag skulle vilja skicka dig till ortopedakuten genast. Neurologiska problem, som du har, är inte att leka med. (Troligen har jag nerver i kläm i ryggrader - diskbråck). Ringer vårdcentralen, när de öppnar, på onsdagsmorgonen, beskriver mina problem och får läkartid den 16 juni!!!! Vill jag ha en akuttid får jag återkomma nästa vecka för de tiderna är slut den här veckan ....
Primärsjukvården här har bytt namn till NÄR-hälsan,; jag förstår varför. |
|
|
Goldfinger
Member
1797 Posts |
Posted - 2014/05/29 : 14:44:13
|
Det blåser halvstorm när jag skall ut på träningsrunda.. |
Mäter det bra så är det iaf inte dåligt.. |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2014/05/29 : 15:02:45
|
Kör i skogen |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2014/05/29 : 19:13:36
|
Fast än det gjorts filmer om mig (Man of Steel, bla) och många serietidningar, så skär jag mig på nått så simpelt och jordiskt som vanlig kallvalsad stålplåt... Måste vara de där bitarna med grön kryptonit som grabbarna lade i mitt morgonte'.
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/06/02 : 17:11:59
|
Mina nevrologiska problem (diskbråck?) fick mig att ta mig till läkare idag. Undersöktes och eftersom jag inte hade ont och diskbråck går över av sig själv på tre månader och det är svårt att röntga (syns knappt på röntgen) gjordes just inget. Fysisk aktivitet på recpet eller sjukgymnast kunde vara en lösning. Fick lämna sänka och och ett PSA-prov. Sjukvårdsupplysningen hade veckan innan velat ha mig akut till ortoped och ansåg inte att en ung () människa som jag skulle ha försämrad livskvalitet av den kaliber jag har ....
Jag avskyr särskrivning och ska inte praktisera det själv heller, därför menar jag just SJUK VÅRD. |
|
|
Topic |
|