Author |
Topic |
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/01/30 : 20:12:04
|
Gårdagens skithändelse. Det sa snapp om växelvajern precis när jag kommit hem, matlagning eftersom hustrun kom sent och därefter kommunfullmäktige. Fick cykla till jobbet idag på treeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeans växel (ojjjj så tröööööööögt). Hade med mig ny vajer till jobbet och fick byta snabbt imrose. |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6794 Posts |
Posted - 2014/01/31 : 09:42:39
|
quote: Anders - det ær min flickvæn du gnæller på nere i Krischan? ;) Jag bad henne hålla max 40 før annars åker hon av.
Då måste du ha många flickvänner och även pojkvänner ute på vägarna här omkring.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
sladdbarn
Member
2845 Posts |
Posted - 2014/01/31 : 10:06:17
|
Sjuk. |
Drömmer om bra ljud... |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/02/01 : 19:36:24
|
SKIT!! Hade beställt en programmad PIC till en nixieklocka eftersom jag förlagt den gamla. Hittade <den gamla och fick för mig att bygga en LED-klocka och beställde drivkrets (CD4511) och 7-segments LED-displejer. MEN jag beställde GA-displejer men skulle givetvis ha GK. |
|
|
Rolf-san
Member
2137 Posts |
Posted - 2014/02/03 : 14:59:44
|
Typiskt Jag må hur mycket skruv, mutter, spik mm som helst, men aldrig något som passar just nu!!! |
När elefanterna slåss, så trampas gräset ner. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/02/03 : 16:35:04
|
HalvSkit! Letat rätt på datablad till de nya LED-displejerna jag beställt. Behöver sex displejer, men noterar att de sex jag beställt är DUBBLA!!!! Jaja, jag får väl hitta på något annat kul med dem då ... |
|
|
Nagra
Member
764 Posts |
Posted - 2014/02/03 : 18:00:54
|
Ännu ett nej, suck!! Orkar snart inte... |
ACCUrate PHASE |
|
|
gilgo
Member
130 Posts |
Posted - 2014/02/05 : 19:08:20
|
DHL!! Ännu en gång har dom lyckats göra sönder kollit. Nu ligger det nog på över 50% i söndrigt vid leverans. Saker för nästan 30000kr har dom lyckats förstöra på ca 4 leveranser. Bra jobbat DHL!! |
Cambridge EVO 150 Audiophysic Tempo 5 2x DIY Seas L26RO4Y/Hypex DS4.0 |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/02/06 : 20:33:17
|
Lödkolven dog precis. |
|
|
Bubbel
6794 Posts |
Posted - 2014/02/10 : 19:44:40
|
Migrän........ |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2014/02/11 : 23:06:44
|
Jag var på Dass Auto.
Sladd, var är Du?? (han tycker om Dass Auto lika mycket som mig)
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/02/12 : 21:41:38
|
Fixade min reservcykel igårkväll (ny slang i frandäcket), monterat ny växelvajer. Tog fram cykeln imorso när jag skulle rus atill jobbet och Pliong!, växelvajern släppte där bak vid navet. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/02/16 : 18:34:43
|
Det "small" till imorse vid 4-tiden. Hade vaknat och sträckte på mig lite och så hade jag ärkeischiasen Kurt-Lennart Bengtsson som i en ask. Det gjorde så s@t@ns ont att jag höll på att svimma. Liggande på badrumsgolvet fick jag pilla in en diklofenak bakvägen, så att säga. Idag går jag med högerbenet hängade i en skinnflik (känns det som). Har ingen känsel i benet knappt och kan inte vicka på tårna. Läkaren jag träffade idag sade, vad jag redan visste, falsk ischias, dvs inget diskbråck. |
|
|
adhoc
Member
362 Posts |
Posted - 2014/02/17 : 05:45:48
|
Den där falska ischiasen råkade jag ut för för ett år sedan. Helvetes jävlar vad ont det gjorde under en vecka. Sen poff (!) lika plötsligt som den kom, lika plötsligt försvann den. |
|
|
Ryssen
100.000-klubben
8569 Posts |
Posted - 2014/02/17 : 06:42:32
|
Brummar i vänster öra!! |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2014/02/19 : 21:33:27
|
HATA FACEBOOK! |
|
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2014/02/19 : 22:25:42
|
Något som är värre än nylleboken är alla som tjatar om att man "måste" skaffa ett konto på den stora boken med nyllen. Tack men nej tack. |
|
|
Bubbel
6794 Posts |
Posted - 2014/02/20 : 22:17:00
|
S*it sträckte en muskel uppe på ryggen inte ens en suck kan man göra innan smärtans lilla djävul kör en glödhet kniv genom muskeln.
Alla som är på facebook har inte förstått att det är ett media som är helt ute telefonen däremot har alltid varit inne då får man ju höra en medmänniska. |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2014/02/22 : 22:37:41
|
Linda Bengtzing gick inte vidare. Jag kommer gråta hela natten. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/02/24 : 16:50:06
|
Var hos knotkackaren idag på mitt andra besök. Mina ischiasbesvär har blivit mycket bättre men jag fick höra att landstinget sagt upp alla kontrakt och att behandligen inte landar under sjukförsäkringen. Man får sålunda hela summan själv för behandligen som verkar funka. |
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2014/02/25 : 08:43:15
|
Personer som gör sig besväret att annonsera ut en vara men som när man sedan mailar dem för att ställa ett antal helt normala frågor om varan och hur vi skall genomföra affären, så bemödar de sig knappt att svara. Och när de väl gör det så svarar de på kanske en av fyra frågor man önskar svar på så man tvingas maila igen och vänta på att de skall orka svara och kanske svara på nån fråga till...Slappa säljare borde förbjudas. /M |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/02/25 : 18:21:38
|
Grävde efter elektrolytkondingar i min elektrolykondinglåda när jag fick en lagom stor (1000uF/25V) på kroken, eller för att vara korrekt: dess ena ben gick in 7 mm under högra pekfingernageln. Nu förstår jag varför det har varit så pupulärt bland despoter och annat löskefolk att köra in saker under naglarna på folk som man ogillar. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/03/12 : 16:33:37
|
Jag fick hem en annan sorts fjärrstyrd motorpot idag. Den här var ännu läckrare än de jag fått hem tidigare iom att måtten krympts än mer (SMD). Grejen var att det till den här typen INTE följer med ingångsväljare (reläer) men när jag frågar säljaren om den pdf man hänvisar till får jag en länk till DEN HÄR SIDAN.
Jag tror jag fattar .... inte. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/03/14 : 13:51:43
|
Gick in Helgon.se () och såg detta inlägg: quote: Jag som många andra befinner väl sig i det där jävla #8221;aktivetsstadiet#8221; där man ska gå på diverse jobbcoachnings-skit och söka antal jobb i månaden för å få sin peng.
Jag insåg precis att detta (jag är trög) borde väl ge totala motsatta effekten... Jag har alltså sökt jobb som fotograf, frisör, bilvårdare, och tillåmed förbundssekreterare hos SSU... Grejer som jag varken har erfarenhet eller kvalivikationer för...
Sedan sitter jag och skrattar för mej själv åt alla sjuka jobbansökningar (kräver dom bild skickar jag nån random bild där jag ser ut att sakna hjärna) och tycker nästan synd om arbetsgivarna. ahahahah
Om jag får någon varning för mitt handlande får jag väl säga som Work For You att man ska söka jobb som man inte har kvalifikationer för eftersom man kanske kan få jobb ändå... Hahahah!!! Tänk er mej sitta och vara förbundssekreterare åt SSU. Hahahah!!!
På något vis har jag fått för mej att detta kommer trötta ut arbetsgivare och i sin tur kanske få Arbetsförmedlingen att tänka om lite över vafan dom håller på med...
jag blev så förbannad att jag höll på att slänga ut datorn genom vardagsrumsfönstret men jag skrev så här istället. quote: Du vill inte ha jobb kanske?! Det beteende drabbar ingen fattig, men väl arbetsgivare som enbart satt ut en annons för att de vill ha kompetent folk, inte stollar som på pin kiv skickar iväg sina papper lite på måfå. Det är inte ovanligt att en arbetsgivare får hundratalet ansökningar och om många av dessa är oseriösa innebär det merarbete för arbetsgivare, större risker att de riktigt seriösa och lämpliga sökanden sorteras bort. På sikt kommer arbetsgivarna att #8221;annonsera på dassdörren#8221;, alltså inte offentlkiggöra sina lediga jobb vilket drabbar dem som VERKLIGEN vill ha ett jobb och kanske har rätt kompetens. Arbetsförmedlingen varken ser hur du beter dig eller bryr sig heller., det är bara du skjuter dig själv i foten ...
Fan, den siste idioten är tydligen inte född! |
|
|
Pettersson
Member
441 Posts |
Posted - 2014/03/16 : 08:05:13
|
quote: jag blev så förbannad att jag höll på att slänga ut datorn genom vardagsrumsfönstret men jag skrev så här istället.
quote:
Du vill inte ha jobb kanske?! Det beteende drabbar ingen fattig, men väl arbetsgivare som enbart satt ut en annons för att de vill ha kompetent folk, inte stollar som på pin kiv skickar iväg sina papper lite på måfå. Det är inte ovanligt att en arbetsgivare får hundratalet ansökningar och om många av dessa är oseriösa innebär det merarbete för arbetsgivare, större risker att de riktigt seriösa och lämpliga sökanden sorteras bort. På sikt kommer arbetsgivarna att #8221;annonsera på dassdörren#8221;, alltså inte offentlkiggöra sina lediga jobb vilket drabbar dem som VERKLIGEN vill ha ett jobb och kanske har rätt kompetens. Arbetsförmedlingen varken ser hur du beter dig eller bryr sig heller., det är bara du skjuter dig själv i foten ...
Fan, den siste idioten är tydligen inte född!
Nä, UPPENBARLIGEN INTE DU DIN GRINIGA J#*>#- SK#*SKALLE !!!
Jag har en kollega som i fredags 403st sökande som vill träffa henne, där hon också ska sköta allt annat runt om detta med handlingsplaner,kundmotagning och andra möten..
Jag har flera kollegor som gråter, ja gråter !! eftersom de känner att de inte hinner och samtidigt blir påhoppade i telefon där folk skriker de flesta förolämpningarna åt dom för de känner sig glömda, eller så kommer de in och säger dessa saker rakt i ansiktet, incidentrapporterna går genom taket av alla hot (mot oss personligen och våra familjer) av frustrerade människor. Misshandelsfallen ökar de också när oftast personer påverkade av både det ena och andra ska besöka oss (vilka vi också MÅSTE ta emot)...
Jag har 387st personer på mig, visserligen har de lönebidrag/trygghetsanställning så de jobbar men saker händer alltid......
Jag bryr mig...och mina kollegor också....
Synd att det finns sådana som dig Soundbrigade bara...som bara spyr ut sig ohämmat hat.. Prövat terapi istället? KBT ? |
Marten svansen....mina åsikter är mina egna Det är resan som är målet....... Mina Spotify favoriter..pettersson Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare |
Edited by - Pettersson on 2014/03/16 09:54:12 |
|
|
Topic |
|