Author |
Topic |
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2014/01/02 : 21:32:52
|
Mitt paket i HK måste ha flugit med Dreamliner, för det kommer ingen vart..... |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/01/04 : 17:24:32
|
Hörde (tittade inte) på något program om popschlagern Winds of Change med Scorpions och blev så DJÄVLA FÖRBANNAD. Man bubblade massa skit om att hårdrock var förbjudet i Sovjetunionen. Hustrun som växte upp i SU himlade med ögonen åt dessa djävla skitlögner alla pissnissar måste dra för att framställa sig i någon sorts hjälteljus. Vidare mumlades det om Röda Armén, men sovjetarmén bytte namn från Röda Armén till Sovjetarmén nån gång efter andra världskriget slut. När dessa idiotdjävlar får mumla på sin skit förvånas man inte över de konstiga föreställning om ryssar och Ryssland. |
Edited by - soundbrigade on 2014/01/04 17:38:18 |
|
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2014/01/04 : 19:51:05
|
Fördomar kan leva länge på luft... |
ombud för Intelligent Sound |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/01/04 : 21:43:59
|
På tal om luft, jag försöker ÄRLIGT bygga klart massa projekt, bland annat 6SN7-PSE, men har gått på en liten pump. Hittar ingenstans motstånd >10K på några watt. Beställa från USA eller Kina?? |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2014/01/05 : 16:12:15
|
Detta förbannade mörker. Som att leva i en gruva 24/7. Sommar. Nu! |
|
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2014/01/05 : 17:20:23
|
Ja kör för fan! |
|
|
Cliffan
Member
473 Posts |
Posted - 2014/01/05 : 19:59:51
|
Att frakten är så dyr! Var in en sväng på edcors hemsida och drömde mig bort en stund och kunde nästa känna den där härliga doften av smältande lödtenn.... Den där frakten på några små trafosar sprang iväg rätt bra tyvärr så jag får lugna mig en smula! |
Rör... |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/01/06 : 10:24:32
|
Cliffan: lägg på 25% moms på trafarna OCH frakten .... |
|
|
fixarstig
Member
1752 Posts |
Posted - 2014/01/06 : 10:40:40
|
Skulle hämta "stort" paket på Postens Företagscenter och blev skitsur när det visade sig vara stängt. Ett samtal till kompis klargjorde att det var 13-dan |
Mera bilder åt folket |
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2014/01/06 : 22:33:47
|
##164;¤%@#...sånt satans oväsen....Närmare en tredjedel av de som bor i samma trappuppgång som jag, tycks gå genom sina dörrar...oöppnade. |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2014/01/07 : 14:38:54
|
Urk - väder - urk!!!
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/01/10 : 19:05:02
|
Dagens cykelgnäll:
#1 Jag fattar ingenting. Ofta möter jag cyklister med hjälm, armbågs- knäskydd, suspensoar, reflexväst, flytväst, fallskärm, livrem OCH hängslenmen aldrig i helvete lampor på cykeln (tända). OM man nu är så rädd om sig själv, kan man inte kosta på sig en tia på färska batterier till cykellyset???
#1 Hörde något om att cyklister som faecesbookade, twittrade eller messade var inte mer olycksdrabbade än andra icke-uppkopplade cyklister. De skitnissar jag möter med idiottelefoner (hur fan kan man kalla telefoner "intelligenta" - folk blir ju dumma av dem??) vimlar omkring lite hursom och har noll koll på trafiken runtomkring. Det är väl vi INTEELIGENTA cyklister utan idiottelefoner som väjer för de här kringelpittarna och ser till att DE inte råkar ut för olyckor. |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
theseal
SW-hantering
674 Posts |
Posted - 2014/01/14 : 10:25:14
|
Kia Sportage, WORST CAR, EVER! |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/01/16 : 20:37:36
|
Att det snöat är inga problem, hållar man hög fart med cykeln går det bra att ta sig fram. Problem när man ska svänga eller bromsa. Dock är gång/cykelvägarna inte ploga till fullbredd utan det är lite trängre än normalt. Lägg därtill att fotgångarna tror att man kan utnyttja HELA bredden och gladeligt kan kasta sig framför ens cykel när man signalerar. Dumdjävlarna tror att man i det här väglaget kan få stopp på en cykel på ingen sträcka alls. Höll på att klippa en dam som velade runt och som slutligen när hon bestämt sig placerade sig mitt framför mig. Touchade henne rätt duktigt men ingen av oss ramlade omkull. |
|
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2014/01/18 : 19:55:06
|
Vill så gärna hålla på att "nörda" med hifi men tiden räcker inte till!!!!!! |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2014/01/20 : 10:41:45
|
Brutalförkylning! Som tack för att hämta på Arlanda får man någon jäkla asienimporterad mutantförkylning. Det är säkert några fåglar och grisar inblandade. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2014/01/20 : 17:54:28
|
Parkeringsvakter borde klassas som skadeinsekter och utrotas med Zyklon B.
(detta skall inte tolkas bostavligt. Jag är arg på att jag fått en parkeringsbot) |
Edited by - Circlomanen on 2014/01/21 07:15:21 |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/01/20 : 19:57:01
|
Det DÄR lät inte bra alls, Cirklomanen.
Jag blev irriterad på iTunes. Jag kör ner massa musik i min iPod för att undslippa skräpmusiken på Smisk megapol. Men när iTunes rippar musik hämtas låttitlar från någonstans och då händer konstiga saker. Slava Butusov, ledare för (nu avsomnade) nautilus Pompilius och (nu lebvande) Yu-Piter. Men jag får femtiosju olika artistnamn. Somligt på ryska, somligt på "latinska". Det är 'Butusov and Yupiter', Bara Butusov, bara YuPiter, Yupiter and Butusov och så allt på ryska. Vill jag BARA lyssna på Butusovs produktion är det ett himla knappande .... |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2014/01/25 : 15:49:44
|
Varför är det så många som tror att ett forum är en blogg/facebook/twitter? Starta en blogg och sluta skräpa ner omkring dig. |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2014/01/26 : 21:36:19
|
Idioter (ursäkta uttrycket) som "tror" att man är villig att sälja sin beg bil för över 20.000kr under marknadspriset. Svarade med förslag på annonser med bilar för den pengen som du ville bjuda på min..... Priserna låg klart under vad man får hos en bilförsäljare. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
pix
200.000-klubben
4172 Posts |
Posted - 2014/01/28 : 20:08:17
|
Sonen/sambon kom hem från övningskörning förra veckan med gul varningslampa (motorstörning) Uppenbart var något fel, då motorn enbart gick på 3 cylindrar (av 4) Ev. bekant kom förbi dem OBD-dator och bekräftade att cylinder 4 larmat
I de flesta fall är det tändspolen som pajat, så en sådan + nya tändstift beställdes från MrAuto
I dag, glad i hågen att kaoset med lånade bilar, buss och isolation äntligen var över så tryckte jag på startknappen Ett ryck, och sedan kommer en ström av larm och felmeddelande på displayen...
Startmotorn försöker, men nu går ingen cylinder Man tänker -äntligen skall vardagen återgå till det normala, och man kan nöja sig med default-nivån av motgångar och problem Men icke då.. -hörruni högre makter! Fortsätt att sparka på en som ligger ner! Gör det bara! 3 Mil till närmaste BMW-verkstad och jobb över toppluvan Varför kan inte sånt här hända i Juni, när man är ledig och solen skiner?
När man står där i snön med blå-frusna fingrar så kommer sådant man annars tar för givet att bli jätteproblem. Man är utlämnad och hela tillvaron gungar
Det är vid såna här ögonblick man inser att materiellt överflöd är fel mål i livet, och att enkelhet är det man skall sträva efter.. Vad skönt allt vore om man enbart ägde kläderna på kroppen, en god bok och... och inget mer |
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition. |
Edited by - pix on 2014/01/28 20:57:11 |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2014/01/28 : 21:48:22
|
Isch-i-hasen (lätt attack)har övergått i lätt men jobbig ryggvärk. Känns mer som "trötthet i ryggen, troligen för att jag lagt mer belastning på ryggenför att skona höften. Jobbigt. |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6794 Posts |
Posted - 2014/01/29 : 22:54:45
|
Snö som yr över vägen, tåg som inte går p.g.a frusna växlar, motorvarningslampan lyser, oerfarna med trafikanter som kör i 40kmh, måste besiktiga bilen, lambasonden trasig så är det just nu undrar vad som dyker upp härnäst ?
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Beat
Member
1505 Posts |
|
Topic |
|