HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2014/01/02 :  21:32:52  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Mitt paket i HK måste ha flugit med Dreamliner, för det kommer ingen vart.....

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/01/04 :  17:24:32  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Hörde (tittade inte) på något program om popschlagern Winds of Change med Scorpions och blev så DJÄVLA FÖRBANNAD. Man bubblade massa skit om att hårdrock var förbjudet i Sovjetunionen. Hustrun som växte upp i SU himlade med ögonen åt dessa djävla skitlögner alla pissnissar måste dra för att framställa sig i någon sorts hjälteljus.
Vidare mumlades det om Röda Armén, men sovjetarmén bytte namn från Röda Armén till Sovjetarmén nån gång efter andra världskriget slut.
När dessa idiotdjävlar får mumla på sin skit förvånas man inte över de konstiga föreställning om ryssar och Ryssland.

Edited by - soundbrigade on 2014/01/04 17:38:18
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2014/01/04 :  19:51:05  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Fördomar kan leva länge på luft...

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/01/04 :  21:43:59  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
På tal om luft, jag försöker ÄRLIGT bygga klart massa projekt, bland annat 6SN7-PSE, men har gått på en liten pump. Hittar ingenstans motstånd >10K på några watt. Beställa från USA eller Kina??
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2014/01/05 :  16:12:15  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Detta förbannade mörker. Som att leva i en gruva 24/7. Sommar. Nu!
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2014/01/05 :  17:20:23  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Ja kör för fan!

Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2014/01/05 :  19:59:51  Show Profile Send Cliffan a Private Message  Reply
Att frakten är så dyr! Var in en sväng på edcors hemsida och drömde mig bort en stund och kunde nästa känna den där härliga doften av smältande lödtenn.... Den där frakten på några små trafosar sprang iväg rätt bra tyvärr så jag får lugna mig en smula!

Rör...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/01/06 :  10:24:32  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Cliffan: lägg på 25% moms på trafarna OCH frakten ....
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2014/01/06 :  10:40:40  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Skulle hämta "stort" paket på Postens Företagscenter och blev skitsur när det visade sig vara stängt. Ett samtal till kompis klargjorde att det var 13-dan

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2014/01/06 :  22:33:47  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
##164;¤%@#...sånt satans oväsen....Närmare en tredjedel av de som bor i samma trappuppgång som jag, tycks gå genom sina dörrar...oöppnade.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2014/01/07 :  14:38:54  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Urk - väder - urk!!!

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/01/10 :  19:05:02  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Dagens cykelgnäll:

#1 Jag fattar ingenting. Ofta möter jag cyklister med hjälm, armbågs- knäskydd, suspensoar, reflexväst, flytväst, fallskärm, livrem OCH hängslenmen aldrig i helvete lampor på cykeln (tända). OM man nu är så rädd om sig själv, kan man inte kosta på sig en tia på färska batterier till cykellyset???

#1 Hörde något om att cyklister som faecesbookade, twittrade eller messade var inte mer olycksdrabbade än andra icke-uppkopplade cyklister. De skitnissar jag möter med idiottelefoner (hur fan kan man kalla telefoner "intelligenta" - folk blir ju dumma av dem??) vimlar omkring lite hursom och har noll koll på trafiken runtomkring. Det är väl vi INTEELIGENTA cyklister utan idiottelefoner som väjer för de här kringelpittarna och ser till att DE inte råkar ut för olyckor.
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2014/01/13 :  09:01:41  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Äntligen måndag

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2014/01/14 :  10:25:14  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Kia Sportage, WORST CAR, EVER!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/01/16 :  20:37:36  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Att det snöat är inga problem, hållar man hög fart med cykeln går det bra att ta sig fram. Problem när man ska svänga eller bromsa.
Dock är gång/cykelvägarna inte ploga till fullbredd utan det är lite trängre än normalt. Lägg därtill att fotgångarna tror att man kan utnyttja HELA bredden och gladeligt kan kasta sig framför ens cykel när man signalerar. Dumdjävlarna tror att man i det här väglaget kan få stopp på en cykel på ingen sträcka alls.
Höll på att klippa en dam som velade runt och som slutligen när hon bestämt sig placerade sig mitt framför mig. Touchade henne rätt duktigt men ingen av oss ramlade omkull.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2014/01/18 :  19:55:06  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Vill så gärna hålla på att "nörda" med hifi men tiden räcker inte till!!!!!!

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2014/01/20 :  10:41:45  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Brutalförkylning! Som tack för att hämta på Arlanda får man någon jäkla asienimporterad mutantförkylning. Det är säkert några fåglar och grisar inblandade.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2014/01/20 :  17:54:28  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Parkeringsvakter borde klassas som skadeinsekter och utrotas med Zyklon B.

(detta skall inte tolkas bostavligt. Jag är arg på att jag fått en parkeringsbot)

Edited by - Circlomanen on 2014/01/21 07:15:21
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/01/20 :  19:57:01  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det DÄR lät inte bra alls, Cirklomanen.

Jag blev irriterad på iTunes. Jag kör ner massa musik i min iPod för att undslippa skräpmusiken på Smisk megapol. Men när iTunes rippar musik hämtas låttitlar från någonstans och då händer konstiga saker. Slava Butusov, ledare för (nu avsomnade) nautilus Pompilius och (nu lebvande) Yu-Piter. Men jag får femtiosju olika artistnamn. Somligt på ryska, somligt på "latinska". Det är 'Butusov and Yupiter', Bara Butusov, bara YuPiter, Yupiter and Butusov och så allt på ryska. Vill jag BARA lyssna på Butusovs produktion är det ett himla knappande ....
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2014/01/25 :  15:49:44  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Varför är det så många som tror att ett forum är en blogg/facebook/twitter? Starta en blogg och sluta skräpa ner omkring dig.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2014/01/26 :  21:36:19  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Idioter (ursäkta uttrycket) som "tror" att man är villig att sälja sin beg bil för över 20.000kr under marknadspriset. Svarade med förslag på annonser med bilar för den pengen som du ville bjuda på min.....
Priserna låg klart under vad man får hos en bilförsäljare.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4172 Posts

Posted - 2014/01/28 :  20:08:17  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Sonen/sambon kom hem från övningskörning förra veckan med gul varningslampa (motorstörning)
Uppenbart var något fel, då motorn enbart gick på 3 cylindrar (av 4)
Ev. bekant kom förbi dem OBD-dator och bekräftade att cylinder 4 larmat

I de flesta fall är det tändspolen som pajat, så en sådan + nya tändstift beställdes från MrAuto

I dag, glad i hågen att kaoset med lånade bilar, buss och isolation äntligen var över så tryckte jag på startknappen
Ett ryck, och sedan kommer en ström av larm och felmeddelande på displayen...

Startmotorn försöker, men nu går ingen cylinder
Man tänker -äntligen skall vardagen återgå till det normala, och man kan nöja sig med default-nivån av motgångar och problem
Men icke då..
-hörruni högre makter! Fortsätt att sparka på en som ligger ner!
Gör det bara!
3 Mil till närmaste BMW-verkstad och jobb över toppluvan
Varför kan inte sånt här hända i Juni, när man är ledig och solen skiner?

När man står där i snön med blå-frusna fingrar så kommer sådant man annars tar för givet att bli jätteproblem.
Man är utlämnad och hela tillvaron gungar

Det är vid såna här ögonblick man inser att materiellt överflöd är fel mål i livet, och att enkelhet är det man skall sträva efter..
Vad skönt allt vore om man enbart ägde kläderna på kroppen, en god bok och... och inget mer

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2014/01/28 20:57:11
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/01/28 :  21:48:22  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Isch-i-hasen (lätt attack)har övergått i lätt men jobbig ryggvärk. Känns mer som "trötthet i ryggen, troligen för att jag lagt mer belastning på ryggenför att skona höften. Jobbigt.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2014/01/29 :  22:54:45  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Snö som yr över vägen, tåg som inte går p.g.a frusna växlar, motorvarningslampan lyser, oerfarna med trafikanter som kör i 40kmh, måste besiktiga bilen, lambasonden trasig så är det just nu undrar vad som dyker upp härnäst ?

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2014/01/30 :  16:52:35  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Anders - det ær min flickvæn du gnæller på nere i Krischan? ;) Jag bad henne hålla max 40 før annars åker hon av.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000