HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/09/03 :  12:04:37  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Så kändes det i morse, försov mig p g a några packade/påtända ryssar som levde rövare i lekparken tvärs över gatan fram till halv tre i morse. Jävla puckon!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/09/05 :  23:37:45  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Det kan bara vara fruntimmer som ringer från Frankrike och undrar vilka byxor som ska användas i morgon. 23:35 kommer man på detta lysande att ringa mig. Tack.

Och så undrar mina vänner om det inte är tråkigt att vara singel? HAHAHAHAHAHAHA

Edited by - Håkan64 on 2013/09/05 23:41:13
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2013/09/06 :  01:31:25  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Fick kupefläkt/Ac kollad då den lagt av,en ny + jobb skulle kosta 9000kr,3000kr för fläkten och 6000 för jobbet då hela instrumentpanelen och ratt måste bort,tar visst 3timmar Först blir mansedan,och till slut Har aldrig behövt byta sådant på gamla bilar, och nu har man en bil som är 4år gammal = det var bättre kvalite förr.
Man lär få kolla mycket om kostnader/garantier när man byter bil nästa gång, för sådant här ger bara en dålig smak i munnen

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2013/09/10 :  10:16:35  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Betalade fönsterbytet hemma, man kunde haft mycket roligare för dom pengarna...Det är dyrt med fönster.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P

Edited by - HLindgren on 2013/09/10 10:16:59
Go to Top of Page

G-man
Starting Member

41 Posts

Posted - 2013/09/10 :  12:57:36  Show Profile Send G-man a Private Message  Reply
Att morsan inte ringde och talade om att de hade hittat en golfbollsstor knöl i henne förens de hade operaerat ut den och konstaterat att det inte var någon fara...
Man vill väl vara med och oroa sig lite för ens föräldrar.. min far gjorde precis samma sak för en tid sedan då han fick en hjärtinfarkt och ringde inte alls utan hade tänkt att vänta tills han kom hem efter operation, och detta för att han inte ville oroa mig.. Fick reda på det genom att jag åkte förbi dem och skulle lämna tillbaks lite saker som jag hade lånat och grannen frågade om det gick bra då han for iväg i en jävla fart i ambulans 2 nätter innan.. morsan borde ha förstått att det inte är läge att undanhålla saker .. tänk om det inte går bra någon gång.. då vill man ju vara där för dem..
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/09/15 :  14:04:02  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vi försäöker ta oss ut idag men när vi hinner inte klä på oss och släpa fram våra cyklar förrän det börjar regnar och man blir liksom tvungen att krypa in igen.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2013/09/15 :  15:04:26  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Resåren i shortsen gick sönder fick gå och hålla uppe skiten i fem kilometer

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/09/16 :  17:08:59  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Ska cykla hem efter jobbet och kommer hundra meter. Vad hände då, tror ni??? REGN!!! REGN!!! REGN!!! REGN!!! REGN!!! REGN!!! REGN!!!
Det var bara att klä ut sig till somalisk kvinna och trampa hem i mitt "tält".
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/09/21 :  12:33:00  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Datorhaveri.
Misstänker iofs nätaggregatet eftersom datorn, efter en tids vila, kan starta men kommer bara till windowsskärmen med prickarna som "prickar fram" (WinXP) men sedan slocknar allt.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/09/25 :  14:29:51  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Allt detta förbannade mobilpratande på gymmet. Gå hem för om ni bara ska snacka i era förbannade mobiler.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/09/26 :  18:08:00  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Trött!! Trött!! Trött!! Trött!! Trött!!
Kommunfullmäktigesammanträde till halv tolv igår kväll då maxi-alliansen beslöt att lägga ner demensboende (29 pers) för att spara pengar. Dock antyder man att personalen behålls (på annat håll), men byggnaden betalar man hyra för i ett gäng år varför man inget sparar och dessutom måste punga ut med MER pengar för att ta hand om de dementa.
Anslogs 56.000 extra till skolan. Det är förfan bara en låda radergummin och tre pekpinnar ....

Idag slog tröttheten till ordentligt efter för få timmars sömn. Bygger 14 tvålocks brandluckor med inbrottsgaller. Tunga och dryga som fan att bygga, ingen kul alls.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/09/29 :  09:51:03  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Tjuring efter enveckas datastrul som ledde fram till nytt m/B+CPU+RAM. Ändå är jag missnlöjd eftersom installationen av nytt OS (mkt förk blir det) ändå inte gick så speciellt bra. Av någon orsak får jag inte till det med ett SSD-minne.
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/09/30 :  09:52:11  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
100:- i stilleståndsersättning är vad min motparts försäkringsbolag kan tänka sig att betala till mig för att jag var utan bil i en vecka pga. att deras klantiga kund inte kan köra bil utan skadar min bil och smiter för att sedan neka tills ett vittne överbevisar honom.
Go to Top of Page

PsYcHoGUN
Member

124 Posts

Posted - 2013/09/30 :  15:02:24  Show Profile Send PsYcHoGUN a Private Message  Reply
Jag blir så förbannad, hade ett par högtalare på gång, fick bilder och info. Ett bud från mig och vi kom överens om priset, sen åkte jag iväg till läkaren med min son och glömde min mobil hemma. I mailen hittar jag info om att högtalarna är sålda till en annan, då jag inte mailat tillbaks inom en 40min.

Förbannad och ledsen är jag, hoppas han blir utsatt för samma sak.

S.
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2013/10/01 :  17:03:13  Show Profile Send Wilderwein a Private Message  Reply
Att ingen vill köpa min bil.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/10/05 :  12:54:49  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Nån har hittat en av mina mejladresser och inillar mig att jag ska köpa serotonintabletter efter att ha fått 137 mejl om detta ...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/10/05 :  16:04:33  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag skaffade ett större gäng högtalarterminaler (se nedan) men noterade försent att de var oisolerade. Nu har jag fixat ett chassi där jag kan fästa in kontakterna men då kan jag inte hitta dem.
Så förskräckligt irriterande!

[imghttp://www.vt4c.com/shop/image/PICT2125.JPG][/img]
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/10/14 :  22:07:09  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Inte grinig men absolut inte glad. Min mor ringde tidigt i morse och meddelade att far hade dött i natt. Han har haft ett bra och rikt liv, blev 89 och var vid sina sinnens fulla bruk när hans slitna hjärta gav upp.
Det sjunker sakta in. Nu oroar jag mest för att min äldste son ska springa runt och stöka. Det kan vara svårare att hantera.
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/10/18 :  12:18:32  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Kul med leverantörer i utlandet som skryter med att de har allt och skickar allt med enhetsfrakt, som först en vecka efter beställning samt förskottsbetalning meddelar att de inte kan skicka den beställda artikeln utomlands pga. att den är skrymmande.
Kul när man behöver prylarna nu.

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/10/26 :  16:18:57  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Batteriet i min skruvdragare tog slut precis när jag skulle borra upp en liten plastlåda för min multiuniversella tiowattare från Kina. Nu ska den laddas massa timmar.

Pratade med hustrun som åkte till Ryssland för att försöka riva i en del lägenhetsaffärer och besöka sin mors grav (modern dog för ett år sedan). Där var det bara elände och hennes bror liksom lägenheten var i fritt fall. Usch, känns så hopplöst.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/10/30 :  16:37:40  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Kom hem igår från min fars begravning. Körde hela förmiddagen, slarvade med mat och dryck. Mår skit idag, trött, huvudvärk och en besynnerlig tomhet.
Pratade med hustrun medan vi var iväg på begravningen och fick reda på att ultraljudsundersökning visade på allvarliga bekymmer med hennes inre organ. Väntar otåligt tills hon kommer hem från Ryssland och vet med mig att vår pisse-sjukvård i Sverige bara ordinerar Panodil och Nezeril så går pankreatitet strax över ....
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/11/02 :  10:21:40  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Missköter mig nu när hustrun är borta. Äter (och dricker) dåligt (för lite), lägger mig för sent, sover för oroligt och går runt med huvudvärk på dagarna.
Har idag att städa, tvätta, baka bröd, laga RIKTIG mat åt mig och bygga klart ngot jag har påbörjat.
Känner viss stress ....
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/11/11 :  23:45:44  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Var till frisören idag, och upptäckte att det plötsligt var ny regi på den salongen där jag klippt mig så länge jag kan minnas.
Tydligen hade den nya entreprenören inte "fått igång" kortterminalen ännu, och kontant betalning erlades vilket jag inte är helt bekväm med när det gäller mindre butiker och inrättningar av olika skäl.

Kvittot jag fick skulle vilken revisor som helst underkänna.
Kassaapparaten var av inte av godkänd sort
Det känns trist att betala svart för något man köper "över disk" med en förhoppning om att en del skall gå tillbaka till samhällets finanser.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8571 Posts

Posted - 2013/11/12 :  08:42:12  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Fläkten i min laptop håller på att ta slut..får lov att riva hela laptoppen för att byta,ja dessa konstruktörer...
Ja ja än så går den ett tag...

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2013/11/12 08:42:42
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/11/12 :  19:00:49  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag har varit ärkesnäll hela helgen och, hoppas jag, varit en bra kursledare för nio damer som ville lära sig sy korsetter.
Dock efter en helg av idel överdriven snällhet är jag nu rejält sliten och råkade skriva (nej, jag ber inte om ursäkt) lite halvgrinigt i GM70-tråden.
Fast samtidigt förundras jag en del över att folk inte får till det med ryska rörbeteckningar - hur svårt kan det vara? Fyra tecken, varav flera kan transkriberas till latinska alfabetet och definitivt inga specialare.

Varför blev jag då grinig?? Jo för att jag är grinig och för att folk inte får till ryska rörbeteckningar.
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.77 sekunder. Snitz Forums 2000