HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/08/01 :  03:33:09  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vi har bott på ett flerställen här i Kanada. Ställen som varit allt från mycket bra till fullt acceptabla. Idag checkar vi in på Greenfield Motel i St Andrews. När jag kopplat upp mig till nätet läser jag nyfiket lite omdömen om stället. Nästan alla är mycket positiva men en idiotdjävel skriver en himla massa skit och jag tycker mig ha sett liknande skit skrivet om andra natthärbärgen.
Det här motellet drivs av ett ungt koreanskt par. Allt är rent och prydligt, värdarna är mer än hjälpsamma - fixar grillen och några tallrikar. Här är ordning och reda. Fan vad förbannad att läsa att det enda positiva pissnissen kunde skriva var att det inte fanns vägglöss ....
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/08/02 :  13:07:29  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Jag vet att det är tabu att inte tycka om värme... men jag mår skit av det svenska klibbiga kvava möget.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/08/03 :  03:42:27  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
REGN! REGN! REGN!!!!! Hela dj*a dagen.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2013/08/04 :  11:39:24  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Du är inte ensam Håkan64...

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2013/08/04 :  21:06:08  Show Profile Send Larsen a Private Message  Reply
Blir nästan grinig över att det inte finns något att vara grinig på...

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/08/07 :  01:26:18  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Inte direkt idag precis men ...

... noterar att det är så mycket som tar för givet i Sverige, inte är så djäddra självklart i Amörkas Försenta Stater. Man kan åka utmet skogar där det hänger en skylt på vart annat träd - PRIVATE PROPERTY, KEEP OUT!, eller man hittar en liten väg ner till havet, och där hamnar man på en P-plats: 10 dollar!
Det är så mycket som är gratis i Sverige pga av Allemansrätten som plötsligt någon ska ha betalt för här i USA.
"In the land of freedom" är ingenting fritt.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/08/08 :  04:49:43  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
#1. var på Wallmart för att handla två youghurt och en ask kakor (söta och slabbiga). Ställer oss i snabbkassan (max 20 varor) när en tjurig röst från en tjurig människa meddelar att hon minsann var före. Jag vet att en del upprörs och jag kanske får en knäpp på näsan, men vi har ofta noterat att en del av USAs större etniska grupper har en djävla tröttsam attityd. Vi har ALDRIG mött en tjurig människa av den andra större etniska gruppen, som hävdat sin "självklara förkörsrätt". Vi ställde oss i kassan intill där en kille chevaljeriskt lät oss gå före med våra TRE varor. Vi var före den sura bruden, för vi blev vänligt bemötta och för att hon säkert hade 19 varor ....

#2. Tycker folk kör rätt dåligt här i USA. Det kan köras i skyfall, låga moln, i tunnlar men inte fan tänder många halv- eller varselljus. Att lämna högerfilen vid motorvägspåfarter är något som är påbjudet enligt lag i Tyskland, här händer det ofta att folk ligger kvar - blev prejad av en buss för handikappade i Toronto. Likaså gör folk omkörningar vid påfarter. Man kör i vänsterfil i 5-10 mph lägre fart än vad som är max.
Annars är amrisarna bra att släppa fram en om man ligger i fel fil. Man måste blinka frenetiskt bara.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/08/09 :  02:49:14  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Har gjort Philly idag. Gillar inte alls staden. Staden ser så sliten och skabbig ut. Strax utanför stadscentrum börjar slum och elände. Jag tryckte på låsknappen i bilen när vi körde tillbaka till motellet.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/08/10 :  15:13:57  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
En bild säger mer än 1000 svordomar.

Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2013/08/10 :  19:17:38  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Hoppla, nån som försökte få in grejerna från home-depot men glömde öppna luckan ?
Intressanta iaktagelser från staterna. Det stämmer på pricken :-)

Det som idag satte imot idag för mig var egentligen en lätta manöver ( byte styrled yttre) 2 bultar så är kalaset klart,, nä nä,, inte om det har rostat fast i gängorna. fick värma 3 ggr. tog nästan 2.5 timmar att få loss en enda bult. Men jisses vad glad man blir när det funkar, det får jag skriva i andra tråden istället :-)

Edited by - Stormen on 2013/08/10 19:24:11
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/08/11 :  03:50:57  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
FEL! Rätt svar är (troligen). "Well, updating my facistbook ... been with my boyfriend who fuc... OH shit! That car wasn't there 5 seconds ago, was it???!!!! No-one ever ever stops at that red light anyway ...."
En stor djävla pansarbil (Cheva Panzer F160) körde rakt in i oss vid ett rödljus i Atlantic C. Ringde Hertz omgående och blev kopplad till en dam som sedemera kopplade mig till ett ljudband som läste upp USAs konstitution på 10 sekunder. Fick alla data från bilens ägare, killen som just hade knu .. det vill vi inte veta ... ägde bilen och körde till Hertz ute vid flygplatsen och fick bannor för att vi inte kallat dit polisen. Nåväl, skadan är rapporterad, men jag anar att det blir mers kit när vi lämnar tillbaka den.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/08/19 :  13:08:22  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Korkade frågor som: "Du som vet allt vad kostar... ?" Har inte folk internet längre?
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/08/20 :  13:17:49  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Jag blir så fruktansvärt less på de kunder som när de betalat sina varor skall ta en evighet på sig att stoppa in växelmynten i rätt fack, vika kvittot rätt och stoppa in i ett annat fack, stoppa ned plånboken i rätt väska, stänga väskan och hänga om den innan de kan ta sina dj-vla varor, som ännu ej är nedpackade och lämna plats åt kunderna bakom.

Ett snabbt besök i en butik tar ofta betydligt längre tid än vad som är rimligt.
Synd om den stackars ensamma kassören som ser kön växa...
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2013/08/20 :  16:21:58  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Jag blir grining før att jag inte hittar "Det hær gjorde mig glad idag"-tråden

Før jag ska få hålla en førelæsning på min gamla høgskola och jag tycker supermycket om att ha førelæsning!

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/08/21 :  19:18:41  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Hustrun skaffade sig A/C-sjukan en vecka innan vi anträdde hemresa. Dagen innan hemresan eskalerade skiten till ett igensvullet och varigt öga. Åkte till jourläkare och fick utskrivet antibiotika och ögondroppar.
Jag hade bokat platser med "extra benurymme" på planet hem mot extra kostnad.
Samtidigt ringde killen som hade hyrt ut sin lägenhet till brorsan som också åkt till dotterns bröllop och meddelade att de (min bror & fru) bara hade lägenheten till just den dagen klockan tolv!!!!!
Patrick (nyaste svärsonen) fick kolla runt efter hotell och bror med fru fick utrymma lägenheten och ta in på hotell (vilket var billigare än lägenheten).
Hustrun fick sitt recept och antibiotika och ögondroppar hämtades upp på apotek.
Sov illa och hade tankar om att när vi skulle komma till flygplatsen skulle vi tvingas sitta längst bak i ap-klass.

Avresedagen börjar med att hustrun tittat fel på vår biljetter och vi är två timma för tidigt på flygplatsen men inga problem för det är inga köer.
Lämnar av bagaget och får en konstig fråga "Pratar ni engelska?". Svarar sura människan bakom disken att "jorå, jag pratar engelska men hustruns kunskaper är skrala". "Jaha, då får ni inte sitta där eftersom det är en nödutgång!".
Bokas in i Economy Comfort. Där är det 10 cm mer benutrymmen men jag, med mina långa ben, kan ändå inte sträcka ut mig. Det blir kort sagt ingen sömn.
Kommer till Amsterdam där säkerhetsfascisterna konfiskerar två klunkar vatten av hustrun trots mina protester. Jag river fram alla läkarpapper från den amerikanske läkaren för att visa att hon ju rimligen måste ha något att skölja ner sina piller med.
Som svar blir jag visiterad (klämd på), men fanskapet som klämmer är nästan inne i kallingarna på mig.
Kommer aströtta och slitna fram till Landvetter, plockar av väskorna från bagagebandet när vi känner en udda lukt ..... SPRIT!!!???
Öppnar ena resväskan som bara ramlar omkull och noterar att en vinflaska mitt i väskan inlindad i flera lager kläder är helt krossad. SATAN!!!!!!
Kollar vinglet. Ett kraftigt djävla hjul är helt borta. Någon kringelpitt har slängt eller tappat väskan i gatan med ordentlig kraft.
I gnälldisken får vi reda på att väskan kan ersättas men inte katastrofen inuti, man får egentligen inte boka in likörer .... NÄ, men man får ju inte heller packa ner fina årgångsviner i handbagaget och tro att man ska få hem dem på det sättet.
Noterar också att det förefaller som om någon varit inne i väskan (en koll visar på ett svinn ca 3-4 hg). Gör polisanmälan meddelar klagotanten.
Hittar, när vi kommer hem en hopknuten men söndersliten plastkasse i väskan. - jodå, någon har varit där men vad fan är stulet????
Ringer polisen och gör en märklig stöldanmälan.
Återstår att skriva en utförlig skaderapport och skicka till TrasigaResväskFöretaget och pisseflygbolaget (KLM) som gjort vår resa till ett sådant helvete.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/08/21 :  19:20:05  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
A/C-sjukan = Air Condtion-condtion. En amerikansk AC går upp och ner i temperatur varför man ena minuter ligger och svetttas röven av sig och nästa får en arktiskt vind över sig. Många blir sjuka av det här.
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/08/21 :  21:40:58  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply

Mera bilder åt folket

Edited by - fixarstig on 2013/08/23 19:10:14
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/08/22 :  17:48:11  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag är så helsickes jet-laggad idag. Dessutom är det varmt och äckligt och det känns som att röra sig motströms i sirap.

Fyller på: det är snart en vecka sedan vi kom hem men jag vaknar fortfarande 2 på natten och vill ha kvällsmat och 10 på förmiddagen är det vargtimmen ...

Edited by - soundbrigade on 2013/08/27 16:33:35
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2013/08/22 :  19:51:15  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Ja, va faan ska du där att vara.
Skyll dig själv.
Tycker inte synd om dig.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1548 Posts

Posted - 2013/08/22 :  20:34:38  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Varför måste elfa ha såååå lång leveranstid på mina komponenter?!
16 september är alldeles för lång tid att vänta till!

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/08/22 :  21:17:18  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
quote:
slum och elände. Jag tryckte på låsknappen i bilen när vi körde tillbaka till motelle

Hmm, fördomsfri

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/08/26 :  23:56:27  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Varför ringer man från "okänt nummer" ett par gånger per kväll? Jag pratar inte med spöken, speciellt inte sådana som vill sälja skräp.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/08/28 :  16:42:51  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
KLM har inte svarat på min mejl. Svar inom tre dagar hade man lovat men när jag räknar ... måndag, tisdag, onsdag ... tre dagar och inget svar.
Kommer aldrig mer att att flyga med dem. Det blir Sex And Satisfaction eller Luftwaffe nästa gång.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/09/02 :  19:56:44  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag har börjat ta itu med gammalt mög. Nu har jag satt tänderna (eller snarare borren) i ett slutsteg med 2A3. Funderar på hur det var tänkt med monteringshålen för utgångstrafarna och gräver fram de som nog (!) var tänkta för det här projektet. men trafarna har fyra anslutningstrådar till primären och fyra till sekundären och jag har ingen aning om hur de ska anslutas. Usch så irriterande!
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2013/09/02 :  21:34:44  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Måndag

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000