HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/05/30 :  18:27:12  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
quote:
Lokala festivalen ställer in.. Peace & Love. Det var inte roligt.. blir faktiskt skitsur över tanken på hur man kan missköta Sveriges största festival så mycket att det går från störst till konken på rekordkort tid.

Och så de där djefla tüskarna som till varje pris var tvungna att ordna sin pisse-festival SAMTIDIGT!!!!!

Blev bestört över den förbannade tröga kommunfullmäktige här i staden. Så djävla rädda man är för att fatta beslut som ökar demokrati och inflytande/insyn.

Persongnället då. Jag är så himla trött. Klockan två går jag in i dimmorna och hamnar i ett stadium är är rent zombie-liknande.
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2013/06/01 :  10:42:53  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Min hyresgäst betalar inte hyran den här månaden, svarar inte i telefon och går inte att nå via mail.

Och att jag skrivit 2 inlägg i den här tråden på kort tid!

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2013/06/01 :  11:20:40  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Värmen gör mig trött och lättretad...

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/06/02 :  21:09:38  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Orka facebook. Orka Twitter. Orka Instagram. Orka. Orka. Orka.
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/06/02 :  23:21:16  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Jobbigast är nog de som tjatar på en att man ska gå med i Nylleboken (o dyl..)
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/06/03 :  12:42:36  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
@Mey precis.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2013/06/03 :  14:08:05  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Jobbigast är nog de som tjatar på en att man ska gå med i Nylleboken (o dyl..)

Sedan har de mage att påstå att man inte har ett liv bara för att man inte hänger framför skärmen för senaste inläggen om vad som har hänt, folk verkar vara rädda att träffas ?

På stenåldern dvs innan fb så ringde man varandra och stämde av om man skulle träffas, jag saknar faktiskt den personliga kontakt man hade där. Har man sedan inte fb så hamnar man lite off och missar en massa saker, nä jag har inte fb jag vägrar !!

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/06/03 :  15:00:05  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Jo, tyvärr får man finna sig i att vara en kuf i andras ögon p.g.a. att man inte orkar sitta och läsa om vad andra har ätit till lunch eller "gilla" deras bilder på barnen som leker i parken eller andra (för mig) ointressanta uppdateringar.
Jag och mina riktiga kompisar brukar ringa varandra och kolla läget, och när tid finnes träffas man antingen här eller där, eller någon annanstans och tar en fika.
Gammalmodigt kan tyckas, men väldigt avkopplande.
Tänk vad bra det var förr i tiden
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2013/06/03 :  17:17:31  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Till er gnällisar - Det finns vettigare saker på FB än bilder på mat och barn, jag lovar.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2013/06/11 :  01:16:01  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Lovefilm lägger ner i skandinavien.
Helvetes jävlar!
Ursäkta språket.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)

Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4458 Posts

Posted - 2013/06/11 :  18:33:07  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Någon talanglös människa har ifrågasatt min annons på Hifimagasinet,
jag blir så trött på människor som anonymt utan ngn kunskap ifrågasätter saker och ting,och sedan inte vågar stå för vad de skrivit.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2013/06/11 :  19:53:00  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Min bandslip brann upp. Just som den behövdes som mest. Jädra skit.
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/06/14 :  18:09:11  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Jag köpte en billig bil idag. På vägen hem började ABS-lampan lysa, efter 5km sprack värmepaketet, ringde en bärgare jag känner som hämtade mig och bilen i ösregnet, åkte till hans verkstad och gjorde en temporär lagning (kopplade om slangarna) och när vi var klara konstaterade vi att soppapumpen gjort sitt när den inte startade.
Nåja, säljaren är seriös så jag får tillbaka mina pengar då bilen inte ens höll de 2 milen hem, men vilken surdeg
Go to Top of Page

bugared
Member

135 Posts

Posted - 2013/06/18 :  13:52:55  Show Profile Send bugared a Private Message  Reply
Mötte återigen grannens personal i bil på fel sida vägen pratande telefon(naturligtvis)är det inte konstigt att dörrvakter är speciellt lämliga att jobba som behandlings assistenter
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2013/06/25 :  08:39:33  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Mey - F*n, jag lider med dig. Men det ær, næstan, komiskt då du verkade åka på alla fel inom loppet av 2 mil.

Idag ær jag gnællig øver att nætverket inte fungerar alls. Det ær jag ganska ofta gnællig øver.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/06/28 :  12:11:06  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
@Beat:

Tack för medlidandet, det var en sur start på den helgen.
Jag får trösta mig med att jag lyckades stanna bilen under en tunnel vilket var rätt praktiskt med tanke på ösregnet som kom efter några minuter.

Idag är jag grinig igen, eftersom att någon har tagit min bryggplats, och jag har press på mig att få båten i sjön (den får inte ligga kvar på land)
Utan en bryggplats finns det ingen mening med att sjösätta.
Har bett bryggfogden lösa problemet innan jag sjösätter.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4172 Posts

Posted - 2013/06/28 :  13:35:50  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Jobbet...

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2013/07/16 :  20:08:07  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag hatar Jriver taggar som tappas, blir fel, hittar inte, etc etc etc

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2013/07/18 :  12:39:40  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Epoxi är ett djeafla skit på alla sätt till det har härdat, då är det oslagbart bra istället.

Jag hatar stressen att hinna blanda, pensla på, mätta ändträ, förtjocka, spackla, täcka med glasfiberväv, pensla oförtjockad epoxi på glasfiberväven, och att sedan behöva vänta i uppåt en vecka innan det går att slipa sjiten....

Epoxi-kladd passar dåligt på parkettgolvet i vardagsrummet.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/07/20 :  02:56:10  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Magen i olag, troligen efter nära 10 timmars stillasittmnde, halvusel flygplansmat och massa jättelagg.
Dessutom är det djäkligt varmt här - nära 35 grader. När det blåser, som det gör idag, är det som att stoppa huvudet i en byggfläkt.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/07/23 :  15:16:42  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Mazdan har ingen farthållare .... 50 mil i japansk förarstol ger svår kramp i höftmuskulaturen.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2013/07/24 :  19:07:22  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Posten och Postens ombud...
De börjar med att inte skicka ut en avi, för att sedan skicka ut en påminnelse. På denna står det öppettider som inte överensstämmer med de faktiska eftersom tobaks- och spelnissen satt upp en handskriven lapp om "sommartider". Å andra sidan är jag i och för sig inte säker på att jag vill ha rekommenderade brev, som enligt uppgift på avin, kommer från Stadsledningskontoret (vilket anges inte...). Jag har svårt att se att det kan tänkas innehålla något positivt, men man lär ju inte slippa undan ändå.

(Och det är inte första gången jag råkar ut för detta, antingen var för sig eller i kombination. Ej heller orts/ombudsbundet visar erfarenheten.)

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/07/27 :  01:01:54  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Festival och alla värdelösa coverband kommer upp ur deras malätna källarlokaler. Släkten klappar takten och för en kväll är de världsartister med Tomas Ledins; Sommaren är kort - tyvärr inte tillräckligt kort för att stanna kvar i källarlokalen och skona oss andra med musiköra.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7897 Posts

Posted - 2013/07/27 :  19:42:43  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
En bruten stortå försurade dagen en smula. Bröt den redan i torsdags då jag råkade fälla en fullstor plywoodskiva rakt över foten i samband med att jag skulle såga till ett par baslådor men det var först idag som jag insåg att det var läge att söka vård.
Efter fyra timmar på akuten svängde jag förbi föräldrahemmet för att visa upp mitt tjusiga bandage och hinner knappt innanför dörren förrän det dyker upp andra gäster med en hund...som stormar fram och trampar mig rakt på den brutna tån! Rena slapstickkomiken.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/07/29 :  15:18:49  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Trött på alla som skickar mail om att jag ska läsa deras meningslösa bloggar. Orka.
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000