Author |
Topic |
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2013/04/09 : 11:29:31
|
Mer medicinskt skit. Fick skumma tabletter utskrivna i presumptivt syfte mot ett något förhöjt blodfettsvärde, eftersom jag har en hjärthistoria. Tror det är den här skiten som gett mig kolik och ett ständigt illamående. Fick gå hem från jobbet idag. Mår skit och fryser som en liten pudel i snöstorm. |
|
|
fixarstig
Member
1752 Posts |
Posted - 2013/04/12 : 14:37:46
|
Nu är högtalarna på gång till 50-tals radion Ett ljus i mörkret när jag fick se att det snöade imorse |
Mera bilder åt folket |
|
|
Rolf-san
Member
2137 Posts |
Posted - 2013/04/12 : 15:04:25
|
quote: Nu är högtalarna på gång till 50-tals radion Ett ljus i mörkret när jag fick se att det snöade imorse
Men snälla du, det är ju fel tråd
Du har inspirerat mig att ta itu med min 50- tals radio-stereo-grammofon med reverbeo och skivväxlare för 45- varvarna. Radiodelen funkar men inte grammofonen. Också Philips.
För övrigt så regnar det i Västervik.
|
När elefanterna slåss, så trampas gräset ner. |
|
|
fixarstig
Member
1752 Posts |
Posted - 2013/04/12 : 17:30:22
|
Shit shit och shit |
Mera bilder åt folket |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2013/04/13 : 16:53:16
|
Bil på G - Lån fixat - ägare och jag överens - bokat upp polare som skall med som Co-driver Söndag FM - ägare ringer nu på lördag - har haft en person som tittat på bilen och lovat den till honom!!!!????
Varför inte vänta tills jag varit där och tittat som han lovat??
Sitter nu med lån men ingen bil
Ibland förstår jag mig inte på folk, börjar nästan tänka i samma banor som en polare "Man skall inte ha något att göra med folk, man blir bara förbannad"
Vid samtalet kände jag mig så här direkt efter så här sedan så här |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2013/04/17 : 12:45:20
|
Trött på att kroppen inte orkar det själen vill. Rehab, hur j*vla kul är det? |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2013/04/17 : 14:23:54
|
quote: Mer medicinskt skit. Fick skumma tabletter utskrivna i presumptivt syfte mot ett något förhöjt blodfettsvärde, eftersom jag har en hjärthistoria. Tror det är den här skiten som gett mig kolik och ett ständigt illamående. Fick gå hem från jobbet idag. Mår skit och fryser som en liten pudel i snöstorm.
Det ändade i galoppernade gallstensanfall i torsdags. Akutresa till akuten, tre timmars väntan utan smärtlindnring tills läkaren tog 10 sekunder på att raskt, efter att ha läst mina journaler, konstaterade "Gallsten, nu får vi ta bort det". |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2013/04/18 : 23:02:35
|
Jag igen!!!!! Nåväl, så här är det. Sporrad av framgången med det digitala försteget började jag plocka med en Darling (trioden 1626 i någon sorts konfiguration). Mönsterkortet var klart monterat, jag hade tom fått på plats oktalsocklar för PCB-montage. Jag hade en låda bockad, hålad och färdig att användas. Lådan består av en överdel i plåt med nervikta fram och bakkanter och så sidor i ädelträ - allt klart! Sedan noterar jag att eftersom jag bytt socklar stämmer liksom inte hålen jag borrat för dessa och allt ser snett och fult ut. Men när nu allt är nästan färdigt vad fasen ska jag göra nu?? Gräver i mina gömmor och hittar en träram en sjysst kille snickrat ihop åt mig. Det ska finnas en kraftig aluminiumplåt att sätta i ramen men var 17 är den? På jobbet har jag räddat undan aluplåtar men de är ganska tunna även om de går att staga upp. Dessutom är jag frånskild ..nä, så hette det inte, jag är sjukskriven efter galloperationen och det skulle kanske se märkligt ut om jag stod och jobbade i plåt på jobbet. Fast jag är sjukskriven för att jag inte ska lyfta tungt ... usch, det här är en konfliktfylld situation. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2013/04/22 : 12:04:38
|
Var på provtagning idag - leverrover efter galloperationen för en dryg vecak sedan. Först lyckades sköterska missa eller köra igenom mitt allra finaste blodkärl i min bästa arm. När jag protesterade och sa att det gjorde ont fick hon en chans till i min "dåliga" arm och prickade bättre. Noterade sedan när jag tog bort kompressen att det hade blött igenom ganska ordentligt. Urrrrk! |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6794 Posts |
Posted - 2013/04/22 : 20:22:28
|
Jag är rejält förbannad på mig själv!! Att man går och dagdrömmer gör inte saken bättre, känns som om man var värd en rejäl pungspark.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2013/05/05 : 16:06:26
|
Nån p|ssnisse har ställt sin MB i entrén, låst fast den vid räcket vid källartrappen på ett sådant helfuckuppat sätt att våra pensionärer inte kan få ut sina rullatorer. Jag är SÅ sugen på att dränka låset (handklovar!!!!) med isocyanatlim eller en gucka av epoxilim och metallspån (låter jobbigt att få upp) på rent djävelskap. Fasen att folk bara tänker så införbannat på sig själva ändå! |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2013/05/06 : 20:45:41
|
Posten: Så totalt förbannat värdelösa. Noll kundfokus. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2013/05/06 : 22:05:15
|
Jasså, tycker du???
jag beställde grejjer från Kina och det kommer inget paket så jag kollar upp var paketet är och då ser jag att det ligger på COOP EXTRA i Ängelholm inte Vänersborg. Har klgata hos posten men inget händer. Jorå, försökte ringa till COOP i Ängel-djävla-holm men postavdelningen svarar inte i telefon. |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2013/05/06 : 23:05:38
|
soundbrigade: javisst är de fina på posten. De lägger en lapp i lådan att de har varit och försökt leverera... skriver på lappen att jag kan hämta paketet på Hemköp efter 16:00 nästkommande dag... jag går dit dagen efter men paketet är nu i Malmö och ska leveras idag, måndag till Hemköp... jag går till Hemköp idag bara för att få reda på att paketet är kvar i Malmö och ska levereras till Hemköp i morgon, nu efter 18:00... jag ringer det nummer som står på lappen och får reda på att paketet ligger på deras centrallager i Helsingborg... okej... och givetvis kan jag få det levererat en annan tid mot kostnad... underbart... då jag påpekar att deras system talar om att paketet finns i Malmö har hon inget svar... jaja... så fantastiskt fint företag. NOT! |
|
|
maal
Member
793 Posts |
Posted - 2013/05/08 : 21:25:51
|
Tittade på kalla fakta ikväll om polisens agerande i samband med omhändertagandet av en artonårig kille. Fyra stora poliser, en "buse" på ca 65-70 kilo och ett sånt oproportionerligt våld. Som statsanställd inom rättsväsendet blir jag milt sagt upprörd och förvånad över deras agerande. Är det konstigt att Svensson misstror polisen? Personen i fråga var dessutom inte misstänkt för något brott. |
DIY och rör. |
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
|
Beat
Member
1505 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2013/05/09 : 18:55:45
|
opethic:
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2013/05/10 : 09:41:11
|
Jag har två rörförstärkare klara till imorgon och den lilla D-stärkaren jag snodde ihop. MEN jag har ju 58 andra prylar på G och jag ville ha något NYTT med mig också, men jag ser inte vad jag skulle kunna få till. Kanske skulle ta fram dammsugaren och köra en runda och sedan plocka något och köra så skruvarna glöder. Jag har bland annat et 2A3-steg men vet just inte var alla rör är och vad jag använt för schema .... |
|
|
sopwith
Member
595 Posts |
Posted - 2013/05/24 : 21:00:00
|
Vad är DETTA??, 14 dagar sedan någon här var förbannad, skärpning...., hursomhelst så måste jag få dela med er att elräkningen värmde 2 gånger denna månaden också, en gång när man satt och gosade i värmen vid elementen och sen ytterligare en gång när man betalade räkningen. Vem fasen har gjort slut på all den elen?, va |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2013/05/24 : 22:30:55
|
Jag letar efter en sådan där panel man sätter i fronten på PCn och som innehåller USB-kontakter och ev annat (ljud) men jag hittar inte vilket mest beror på att jag inte vat vad en sådan heter. |
|
|
Wilderwein
Member
534 Posts |
Posted - 2013/05/24 : 23:03:50
|
Köpare som ringer på annons på blocket och prutar vi kommer överens han kan dock inte hämta direkt men lovar att köpa om jag håller varan i två veckor. Nu efter en vecka hoppar han av.
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2013/05/26 : 16:27:57
|
Blev sur på ett alldeles för vanligt förekommande problem på Faktiskt. Följde en tråd om "den sämsta bil jag kört", en tråd som var ganska intressant och förbannat rolig ända tills någon menade på att en Volvo-modell var helkass. Då började en lång diskussion om Volvo-motorer där den ena besserwissern försökte övertrumfa den andre. Alltså, typ tre inlägg och sedan var tråden urspårad ...
jag röt till och fick lite skit för det - "Skärpning Ljudbregaden!"
Och då tänkte jag; vissa trådar är det helt OK att spåra ur och fan ta den som försöker på tråden på rätt köl igen. Andra trådar får, fan-tar-den-som-, inte ha minsta antydan till OT. Det är dessutom ofta samma människor som härjar om man försöker styra vissa trådar på villovägar och vissa andra trådar som SKA VARA på rätt topic. |
|
|
Johan4130
Member
469 Posts |
Posted - 2013/05/28 : 11:50:05
|
Lokala festivalen ställer in.. Peace & Love. Det var inte roligt.. blir faktiskt skitsur över tanken på hur man kan missköta Sveriges största festival så mycket att det går från störst till konken på rekordkort tid. |
|
|
Beat
Member
1505 Posts |
|
Topic |
|