HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2013/11/12 :  22:05:56  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
tänkte gnälla över min griniga tumme som värker av någon dj** orsak när jag läste soundbrigades tidigare inlägg och för en stund glömde min griniga tumme...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/11/13 :  18:10:50  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
CC: självklart ska du vara grinig. Jag blir grinig när folk tycker man ska vara glad när allt skiter sig "för tänk på Pillifinerna där folk har blåst bort och miljontals människor är hemlösa".

Jag förtsätter att vara lite smågrinig men mest för att jag är trött och känner av något som är en antydan till influensa som inte vill komma igång. ag har dock sprutat mig mot influensa.

Något mer allvarligt som gör mig grinig. Älskade hustrun drabbades av bukspottkörtelinflammation i Ryssland för någon vecka sedan. Jag ruingde sjukvårdsupplysningen som tyckte vi skulle åka akut till sjukhuset direkt från flygplatsen när hon landat. Nu har hon besökt distriktsläkare, tagit ett par prover som iofs ser bra ut och fått remiss till datortomografi .... om 2-3 månader!!!! AKUT??!!! Inte fan!
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2013/11/14 :  07:09:46  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Baserat på egna mycket bittra erfarenheter så vet jag att riktigt akut är det endast om du är döende (och knappt då). 2-3 månader är i vår sjukvård riktigt snabbt. Tyvärr...

Så dagens riktiga FULGRIN är på hur sjuk sjukvården är då du i princip helst bör ligga med blodet (och/eller livet) forsande ur din kropp innan ditt fall eventuellt räknas såsom brådskande akut. För finns det minsta chans att du kan överleva så är inte akut...

Men detta förändrar naturligtvis inte att det finns människor i sjukvården som kämpar mot strömmen och verkligen bryr sig. Bara synd att de verkar vara allt för få... :-(

- Oscar Wilde -

- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2013/11/14 :  07:12:25  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Ps. Om DU upplever det akut gällande din hustru så ge dig inte. Det är den som skriker högst (eller som har mest pengar) som får den hjälp som behövs! Hörs du inte, finns du inte...

- Oscar Wilde -

- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/11/14 :  17:44:39  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Dagens gnäll: fick höra gnäll att jag glömt montera lockkonsol på brandlucka och fjäder. Hur fan gick det till?? Troligen missat i samband med lunch, fika eller annat som distraherat i samband med den stress som spridit sig på jobbet. Det är ett djävla jagande nu.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/11/21 :  12:58:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det var en jobbig natt #8211; ärkeförkylningen gräver sina pestsmittade huggtänder i varje känslig kroppsdel på mig (hals, huvud, näsa och alla stora leder) ...
Hade i helgen börjat sy klart en korsett jag börjat sy för två år sedan men nu har jag ingen ork längre.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/11/21 :  13:08:38  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Dessutom fick jag ett samtal från banken igår. På Stockholmskontoret hade man noterat att mitt VISA-kort varit utsatt för bedrägeriförsök och därför spärrats. Nytt kort är på väg.

Mycket märkligt tycker jag.
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2013/11/22 :  11:24:17  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Någon/några försökte stjäla vår bil inatt men dom lyckades inte. Mycket sönderslaget både i den och runtom den så den bilen lär inte vi se mer. Fick också reda på att dom hade varit på ett antal andra bilar som stod på samma gata. Så fruktansvärt irriterande att dom inte kan låta andras bilar vara ifred. SUCK......

Musik är livet
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2013/11/23 :  18:36:27  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Att jag i dagsläget inte har råd att nörda loss i hifi och hemmabio!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2013/11/23 :  19:10:02  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply

Medans bilindustrin jagar centilitrar i sin strävan att sänka bränsleförbrukning och miljörörelsen pratar cyklar som en lösning på den allt mer förgiftade miljön våra barn och barnbarn kommer att få ärva, så hänger sig svensk båtindustri åt att ta fram "bränslesnåla" båtar som bara drar 55 liter diesel milen?!?!

WTF?!?!

Hur f_n får dom hålla på???

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2013/11/25 :  15:23:51  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Hur f_n får dom hålla på???

Vilka då ?

Är det miljörörelsen du tänker på så håller jag med, de är ute och cyklar.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8571 Posts

Posted - 2013/11/26 :  11:45:14  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
SSD disken i min bärbara vägrar att vara med längre..som tur är har jag allt viktigt på en annan disk..peppar peppar.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/11/26 :  17:26:29  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Fick brev från polisen i förra veckan. De ville visst ha 2000:- för något julkort de tagit av mig och bilen jag körde.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2013/11/27 :  22:28:34  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Trodde du bara var ute och cyklade.

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/11/27 :  23:16:23  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Idag var det några ynglingar ute och cyklade (!) på Essingeleden som är en del av E4 i Sthlm. Insåg att det var livsfarligt för både dem och bilisterna och tänkte ringa länsman om detta när jag upptäckte att mobiltelefonen låg kvar hemma.

Nåja, jag fick mycket gjort idag tack vare att jag slapp svara i telefon
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2013/11/28 :  07:04:45  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Jag märkte det!!

Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2013/11/28 :  07:11:47  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Snart har man förbrukat ytterligare en vecka av sitt liv... Och till vilken nytta?

- Oscar Wilde -

- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/11/28 :  16:46:54  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
@ Räven: Hyrde bil för att tillsammans med yngste sonen åka till min fars begravning. Det var lite långt att cykla 40 mil ner till Kalmar.

Kunde jag åberopat "tillfällig psykisk störning"??
Go to Top of Page

Bubbel

6794 Posts

Posted - 2013/11/28 :  19:32:22  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Du kan väl försöka med att du grät så mycket att du inte såg vilken hastighet du höll .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2013/11/28 :  21:08:11  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Sågade ut några bitar stålplåt med min sticksåg. Har nu träningsvärk i axlar, armar och nacke.
Jag har ork som en djupfryst helleflundra marinerad i blodtrycksmedicin och Coke Zero.

Go to Top of Page

Bubbel

6794 Posts

Posted - 2013/11/28 :  23:37:48  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Sågade ut några bitar stålplåt med min sticksåg. Har nu träningsvärk i axlar, armar och nacke.

Låter som om du glömde att stoppa sladden i väggkontakten det är mycket enklare än att försöka såga manuellt.

Anders

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2013/11/29 :  08:23:38  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Efter att ha sett kompisen skära 20mm verktygsstål med sin plasmaskärare vet jag vem jag vänder mig till när jag behöver skära till metall. Det var som att skära ljummet smör.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2013/11/29 :  08:40:02  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Du nämner plasmaskärare och detta är gnälltråden - jag måste passa på att gnälla lite över min totala brist på plasmaskärare. Såklart att det skall inhandlas en plasmaskärare, men de är så förbenat dyra....
Jag vet att det finns billaga hobbymaskiner för 5 - 8 mm plåt, men då jag planerar ett båtbygge med 15 mm köl-stål mm godis, så vill jag ha nått som orkar med ca 60 ampere med 100% intermittens.

Plasmaskärare is Da shit. Prislappen är bara skit.

Med vänligt surk,
Johannes
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2013/11/29 :  08:47:18  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
När jag nu fått upp lite momentum på mitt gnäll så vill jag spy lite galla över priset på min Esab Origo Tig 4300iw AC/DC.
Då Esab har mage att ta betalt för sina TIG-svetsar har jag ännu inte kunnat köpa den svetsen jag egentligen redan anser är min.
Jobbigt att det måste till pengatransaktioner och kvittskrivning och sånt trams innan jag får bära hem den. Varför kan inte svetsen kosta trevliga 3000 kr eller så?

Livet är orättvist!

Mer vänligt surk,
Johannes

Edited by - Circlomanen on 2013/11/29 08:47:47
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2013/11/29 :  10:20:30  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
quote:
Livet är orättvist!

Och alldeles för många gör inget åt det.
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000