Author |
Topic |
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/06/24 : 13:36:34
|
Fan helvettes djävla skit. Där tog du mig på bar gärning. Jag går själv totalt igång på dessa förbenade särskrivningar. |
|
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2012/06/24 : 14:47:09
|
|
ombud för Intelligent Sound |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/06/24 : 16:21:56
|
Jag skulle ju lött kablarna från ingångarna och iPoddockan till omkopplaren och vidare till volympoten men hamnade liksom framför vår husgud (PCn) ... |
|
|
Marina Jansson
Member
2328 Posts |
Posted - 2012/06/25 : 15:33:45
|
Vaknade med huvudvärk och den är inte borta ännu... |
Waf, Waf!
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/06/25 : 21:58:53
|
Marina: Kan du inte skicka ut honom att städa garaget eller nåt? |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/06/28 : 16:38:12
|
Fick det här erbjudandet i mejlen idag och ville nappa - två toner till laserskrivare nästan till priset av en. quote: Lagerrensning - upp till 50% rabatt på massor av toner!!! Nu tjuvstartar Daytoners STORA SommarREA - Vi vill ge alla möjlighet att fynda till våra superlåga REA priser innan semestern...så superläge att Fynda toner & patroner till galet låga priser!
Under en begränsad tid sänker vi priserna rejält på ett stort antal toner och ekonomipack till HP, Brother, Canon, OKI, Samsung mfl. Spara upp till 72%...
OBS! Erbjudandet gäller endast idag tom kl 22:00
Välkommen in i webshopen och fynda: www.daytoner.com
Problemet var att jag var tydligen tvungen att vara företagare att handla så jag svarade vänligt ...
quote: Hej! Jag försökte beställa billig toner av er men kunde inte registrera mig som kund eftersom jag var privatkund (inget företag).Då slår det mig att jag faktiskt ville nappa på ert erbjudande för att ni skickat mig - privatpersonen Magnus - ett mejl där ni erbjuder mig att köpa av er. Av detta kan man dra två slutsater: - antingen låter ni ALLA som ni skickat erbjudande till handla av er. - eller ger ni helvete i att skicka massa skräpmejl till dem som inte har möjlighet att handla av er. Magnus Kesselmark Vänersborg
Det känns lite bättre. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/06/29 : 13:35:54
|
Urkeluskiskt seg idag. Lillgrabben har bjudit en massa kompisar som snart kommer hit och vänder vårat hus uppockned så som bara en skock sockerstinna smågrabbar kan.
Jag seglade vikingabåt igår. Råsegel och tjärad fur är visst "da shit" när man skall segla med stil i 14 knop. Vi gjorde ca 2 knop som mest. 2 m/s är inte snällt när seglet är gjort av ull och häst-man.
När man väl kommer ned till Roskilde för en segeltur så dör vinden!!! Jag har ju för f_n väntat på detta i tre långa år!!
Jag är inte helt kompis med vinden denna sommar heller.
Måste bygga mig en Proa. |
|
|
jari
RödaTråden vinnare
4458 Posts |
Posted - 2012/07/01 : 13:45:52
|
Försöker köpa rör av en ryss,verkade OK, men nu slingrar han sig som en mask som skall på en krok. |
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2012/07/01 : 13:52:20
|
quote: Fick det här erbjudandet i mejlen idag och ville nappa - två toner till laserskrivare nästan till priset av en.
Du ville undvika entoniga utskrifter alltså?
Åhhhhhhhhhhhh, suuuuuuck... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/07/01 : 23:53:32
|
Lillkillen är hård att möta i TF2. Jag är chanslös... |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/07/03 : 19:44:10
|
Vet om det är att vara grinig men jag har inte tagit min hjärtmedicin på en månad för att se om mitt liv kom tillbaka lite grann. madicinen tar ner blodtryck och puls vilket gör att jag går in i väggen lätt. Nu börjar jag med pillerna igen, dels därför att jag inte kände någon större skillnad, dels för att jag inte vill riskera att hjärtat tar stryk igen. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/07/03 : 22:54:22
|
Seg och hängig. Det gick inget bra för mig med TF2.livet är svårt och livet ett straff för sina gamla synder.
|
|
|
bearwik
200.000-klubben
4289 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/07/09 : 19:43:33
|
Mer cykel: Skulle ut och plocka svamp igår och skulle köra över infarten till Blåsut, där alla korsande bilar har väjningsplikt. Givetvis står det en bildjävel MITT PÅ cykelvägen och blockerar. En meter längre fram eller bak hade gjort att man kunde cykla över vägen. Jag gjorde en stor och mycket demonstrativ sväng runt bilen och ställde mig med cykeln halvvägs på nästa fil för att vänta på hustrun som inte delar mina rabiata och obstinata tendenser. Alla bilister som kom på det körfältet fick krypa förbi för att inte repa sina bilar. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/07/10 : 00:08:40
|
Denna tråden har helt tappat farten...
Va fean är det med folk? Ingen som vågar vägra sommar och sitta inne och sura längre? Nån måste väl ändå fått en fästing, eller bränt sig i solen? Brännäslor? Tistlar? Blodiglar???
Listan över potentiella problem man kan få när man är ledig, på äventyr eller på lyran, är ju enorm. Ändå är det tystare än i graven i denna tråd!?!
WTF!!! |
|
|
Marina Jansson
Member
2328 Posts |
Posted - 2012/07/10 : 07:32:55
|
Huvudvärk, 3:e dagen nu. |
Waf, Waf!
|
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2012/07/10 : 13:30:56
|
Circlo: Jag har en del att gnälla över, men jag orkar inte hålla på hela tiden. Elefanter som bor i huset, kroniska dörrsmällare, möbelflyttare mitt i natten, 26-27 grader i sovrummet konstant, hantverkare som är inne på jag vet inte vilken månad osv. Jag tror jag behöver ett stort bashorn som jag kan skaka om hela kåken med varje gång någon vågar så mycket som höras. Klickerträning för idjuts. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben
7903 Posts |
Posted - 2012/07/10 : 17:15:55
|
Lackeringen av mina förstärkarchassin blev under all kritik, bara att göra om och göra rätt. |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/07/10 : 18:00:37
|
Det kom en himla regnskur på eftermiddagen och vår port är konstruerad så att slår regnet mot den rinner vatten in. Det var ohemula mängder vatten vi skyfflade ut. Bara jag skyfflade upp 60 liter ur en grop i golvet (igengjuten golvbrunn). |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/07/10 : 19:59:49
|
Min tand är mer trasig än förut. Det känns som om jag måste gå till tandläkare ganska snart. Jag hatar tandläkeri! |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2012/07/10 : 20:27:59
|
Det kanske är därför din tand är mer trasig än förut? |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/07/13 : 22:25:50
|
Trött som en död räv med skabb och hepatit C, men jag har 19,2 meter sticksågning att göra... Tror inte grannarna diggar en knapp timme sticksåg såhär runt 22:28 en fredagskväll. |
|
|
FForsman
100.000-klubben
2592 Posts |
Posted - 2012/07/13 : 23:55:12
|
quote: Denna tråden har helt tappat farten...
- Ja, till och med du skriver i "glad tråden" Circlo så det kanske inte är så konstigt!
/mvhff |
Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv! |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/07/14 : 07:01:49
|
Det har du väl rätt i förståss.
Nåväl. Jag är inte orolig. När Oktober snart är slut, November står för dörren och vädret är ett mellanting mellan medeltida tortyr och en kemolycka på Akzo Nobel, så kommer denna tråden åter få ett uppsving. Höstmörker, spretiga nakna grenar som piskar fram och tillbaka i höststormarna, den blygrå himmelen och SVTs programutbud kan nog få den mest förhärdade glädjemissbrukaren att inse att livet inte alltid är så djeafle glättigt och skoj.... Det finns hopp för denna tråden, även om sol och värme tillfälligt kan få en att blunda för realiteterna här uppe på 58e breddgraden.
J. |
|
|
sopwith
Member
595 Posts |
Posted - 2012/07/14 : 11:34:06
|
under the dark side av året så får man ju krypa in i sin mansgrotta och bygga edf:er, planera, dricka kaffe, drömma och planera lite till...utan att behöva pyssla med svettiga utegrejor och med en fet 27" dataskärm så blir ju filmerna visst lite bättre oxå , fast du har troligtvis tiden på din sida, när Svensken har lämnat vår och sommardepressionen så kommer höstdeppen med kylan som en ELRÄKNING på posten, denna tråden blir nog seglivad . |
|
|
Topic |
|