HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/06/24 :  13:36:34  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Fan helvettes djävla skit. Där tog du mig på bar gärning. Jag går själv totalt igång på dessa förbenade särskrivningar.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2012/06/24 :  14:47:09  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/06/24 :  16:21:56  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag skulle ju lött kablarna från ingångarna och iPoddockan till omkopplaren och vidare till volympoten men hamnade liksom framför vår husgud (PCn) ...
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2012/06/25 :  15:33:45  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Vaknade med huvudvärk och den är inte borta ännu...

Waf, Waf!

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/06/25 :  21:58:53  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Marina: Kan du inte skicka ut honom att städa garaget eller nåt?
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/06/28 :  16:38:12  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Fick det här erbjudandet i mejlen idag och ville nappa - två toner till laserskrivare nästan till priset av en.
quote:
Lagerrensning - upp till 50% rabatt på massor av toner!!!
Nu tjuvstartar Daytoners STORA SommarREA - Vi vill ge alla möjlighet
att fynda till våra superlåga REA priser innan semestern...så superläge att Fynda toner
& patroner till galet låga priser!

Under en begränsad tid sänker vi priserna rejält på ett stort antal toner och ekonomipack till
HP, Brother, Canon, OKI, Samsung mfl. Spara upp till 72%...

OBS! Erbjudandet gäller endast idag tom kl 22:00

Välkommen in i webshopen och fynda: www.daytoner.com

Problemet var att jag var tydligen tvungen att vara företagare att handla så jag svarade vänligt ...

quote:
Hej!

Jag försökte beställa billig toner av er men kunde inte registrera mig som kund eftersom jag var privatkund (inget företag).Då slår det mig att jag faktiskt ville nappa på ert erbjudande för att ni skickat mig - privatpersonen Magnus - ett mejl där ni erbjuder mig att köpa av er.
Av detta kan man dra två slutsater:
- antingen låter ni ALLA som ni skickat erbjudande till handla av er.
- eller ger ni helvete i att skicka massa skräpmejl till dem som inte har möjlighet att handla av er.

Magnus Kesselmark
Vänersborg

Det känns lite bättre.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/06/29 :  13:35:54  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Urkeluskiskt seg idag. Lillgrabben har bjudit en massa kompisar som snart kommer hit och vänder vårat hus uppockned så som bara en skock sockerstinna smågrabbar kan.

Jag seglade vikingabåt igår. Råsegel och tjärad fur är visst "da shit" när man skall segla med stil i 14 knop. Vi gjorde ca 2 knop som mest. 2 m/s är inte snällt när seglet är gjort av ull och häst-man.

När man väl kommer ned till Roskilde för en segeltur så dör vinden!!!
Jag har ju för f_n väntat på detta i tre långa år!!

Jag är inte helt kompis med vinden denna sommar heller.

Måste bygga mig en Proa.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4458 Posts

Posted - 2012/07/01 :  13:45:52  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Försöker köpa rör av en ryss,verkade OK,
men nu slingrar han sig som en mask som skall på en krok.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2012/07/01 :  13:52:20  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Fick det här erbjudandet i mejlen idag och ville nappa - två toner till laserskrivare nästan till priset av en.

Du ville undvika entoniga utskrifter alltså?

Åhhhhhhhhhhhh, suuuuuuck...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/07/01 :  23:53:32  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply

Lillkillen är hård att möta i TF2.
Jag är chanslös...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/07/03 :  19:44:10  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vet om det är att vara grinig men jag har inte tagit min hjärtmedicin på en månad för att se om mitt liv kom tillbaka lite grann. madicinen tar ner blodtryck och puls vilket gör att jag går in i väggen lätt. Nu börjar jag med pillerna igen, dels därför att jag inte kände någon större skillnad, dels för att jag inte vill riskera att hjärtat tar stryk igen.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/07/03 :  22:54:22  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Seg och hängig. Det gick inget bra för mig med TF2.livet är svårt och livet ett straff för sina gamla synder.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/07/08 :  18:08:56  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Att någon stulit min cykel, men det är väl mitt eget fel, den stod ju utomhus i 24 timmar.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/07/09 :  19:43:33  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Mer cykel:
Skulle ut och plocka svamp igår och skulle köra över infarten till Blåsut, där alla korsande bilar har väjningsplikt. Givetvis står det en bildjävel MITT PÅ cykelvägen och blockerar. En meter längre fram eller bak hade gjort att man kunde cykla över vägen. Jag gjorde en stor och mycket demonstrativ sväng runt bilen och ställde mig med cykeln halvvägs på nästa fil för att vänta på hustrun som inte delar mina rabiata och obstinata tendenser. Alla bilister som kom på det körfältet fick krypa förbi för att inte repa sina bilar.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/07/10 :  00:08:40  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Denna tråden har helt tappat farten...

Va fean är det med folk? Ingen som vågar vägra sommar och sitta inne och sura längre? Nån måste väl ändå fått en fästing, eller bränt sig i solen? Brännäslor? Tistlar? Blodiglar???

Listan över potentiella problem man kan få när man är ledig, på äventyr eller på lyran, är ju enorm. Ändå är det tystare än i graven i denna tråd!?!

WTF!!!
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2012/07/10 :  07:32:55  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Huvudvärk, 3:e dagen nu.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

ztenlund

8776 Posts

Posted - 2012/07/10 :  13:30:56  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Circlo: Jag har en del att gnälla över, men jag orkar inte hålla på hela tiden. Elefanter som bor i huset, kroniska dörrsmällare, möbelflyttare mitt i natten, 26-27 grader i sovrummet konstant, hantverkare som är inne på jag vet inte vilken månad osv. Jag tror jag behöver ett stort bashorn som jag kan skaka om hela kåken med varje gång någon vågar så mycket som höras. Klickerträning för idjuts.

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7903 Posts

Posted - 2012/07/10 :  17:15:55  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Lackeringen av mina förstärkarchassin blev under all kritik, bara att göra om och göra rätt.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/07/10 :  18:00:37  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det kom en himla regnskur på eftermiddagen och vår port är konstruerad så att slår regnet mot den rinner vatten in. Det var ohemula mängder vatten vi skyfflade ut. Bara jag skyfflade upp 60 liter ur en grop i golvet (igengjuten golvbrunn).
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/07/10 :  19:59:49  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Min tand är mer trasig än förut. Det känns som om jag måste gå till tandläkare ganska snart. Jag hatar tandläkeri!
Go to Top of Page

ztenlund

8776 Posts

Posted - 2012/07/10 :  20:27:59  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Det kanske är därför din tand är mer trasig än förut?

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/07/13 :  22:25:50  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Trött som en död räv med skabb och hepatit C, men jag har 19,2 meter sticksågning att göra... Tror inte grannarna diggar en knapp timme sticksåg såhär runt 22:28 en fredagskväll.
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2012/07/13 :  23:55:12  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
quote:
Denna tråden har helt tappat farten...
- Ja, till och med du skriver i "glad tråden" Circlo så det kanske inte är så konstigt!

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/07/14 :  07:01:49  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Det har du väl rätt i förståss.

Nåväl. Jag är inte orolig. När Oktober snart är slut, November står för dörren och vädret är ett mellanting mellan medeltida tortyr och en kemolycka på Akzo Nobel, så kommer denna tråden åter få ett uppsving. Höstmörker, spretiga nakna grenar som piskar fram och tillbaka i höststormarna, den blygrå himmelen och SVTs programutbud kan nog få den mest förhärdade glädjemissbrukaren att inse att livet inte alltid är så djeafle glättigt och skoj.... Det finns hopp för denna tråden, även om sol och värme tillfälligt kan få en att blunda för realiteterna här uppe på 58e breddgraden.

J.
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2012/07/14 :  11:34:06  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
under the dark side av året så får man ju krypa in i sin mansgrotta och bygga edf:er, planera, dricka kaffe, drömma och planera lite till...utan att behöva pyssla med svettiga utegrejor och med en fet 27" dataskärm så blir ju filmerna visst lite bättre oxå , fast du har troligtvis tiden på din sida, när Svensken har lämnat vår och sommardepressionen så kommer höstdeppen med kylan som en ELRÄKNING på posten, denna tråden blir nog seglivad .
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000