Author |
Topic |
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2012/07/17 : 22:02:20
|
Verkar som att jag har fått en totalt iq-befriad granne, som anser att det är ok att borra i betongvägg, när det ligger barn och sover på andra sidan väggen. Detta hände ca 30 min innan jag postar inlägget. Och att sitta och försöka lugna ner en vettskrämd 6åring medans borrandet är igång är inte vidare kul.
Så i morgon blir det till att ringa hyresvärden, igen... |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2012/07/17 : 22:11:08
|
Det låter ungefär som mina grannar Såg mina nya grannar för första gången idag, de tittade på mig som om jag kom från yttre rymden. Det borde vara tvärtom, när de har låtit hantverkare härja där obehindrat i närmare två månader
|
|
|
Marina Jansson
Member
2328 Posts |
Posted - 2012/07/18 : 09:38:17
|
Jag vaknade... Det räckte idag. |
Waf, Waf!
|
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/07/18 : 10:05:45
|
Jag hatar att förlora stort mot mina grabbar i TF2. Igår samarbetade dom. Storkillen plockade mig som sniper och lillgrabben knivhögg mig i ryggen som spy.
Helt omöjligt att försvara sig mot. |
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
|
Passerati
Member
3449 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/07/19 : 13:36:13
|
Efter 78 långa år har jag äntligen fått in fyra RCA-kontakter i min Stealth, jämte iPod-docka jämte omkopplare. Inget fungerar när jag slår på skiten. Har tydligen klippt sladdarna från nätbrunnen ... Lött dit sladdarna till nätbrunnen - den röda lysdioden lyser vid tillslag. Notera gubbs - RÖD! Skrapigt och rassligt ljud ur högtalarna. Löder in sladdar till och från volympoten och som har lossnat under hanteringen. Ena kanalen tyst. Djävligt tyst.
Hur fan kan man missa sånt här??
|
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/07/19 : 15:05:52
|
Mitt ama-skrov har blivit 3d. Men jag måste få in mellanväggar och fästen för tvärbalkarna. Mitt huvud dunkar och min sambo måste ha stoppat i sig massor med amfetamin eller 48 koppar kaffe. Hon är aktiv som en stressad supernova på dåligt humör. Allt skall ske nu och vara klart för en vecka sedan.
Jag vill ha semester!!! |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/07/19 : 18:11:23
|
Jag stressade iväg till Perssons bygg i Alingsås för lite prima 12 mm plywood. Jag trodde de stängde 17:00 och jag kom dit 16:35.
Inte bidde det nån plywood idag, då de stänger 16:30 nu i semestertider...
Fukk!!!
Det fördröjer skrovet med en hel helg, då det måste ut i morgon. Vi får besök och Malin tycker inte att båtskrov är en naturlig förväntad del av inredningen.
Livet är verkligen emot mig idag. |
|
|
Nagra
Member
764 Posts |
Posted - 2012/07/20 : 11:27:00
|
Halkade i trappan med dottern i famnen, dottern fick en bula på huvudet, jag fick 2 spruckna revben. denna semester är en pina!!! |
ACCUrate PHASE |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2012/07/22 : 23:08:53
|
1) Det verkar som om hantverkargenierna har lyckats montera något i stigaren till grannens lägehet. Antalet faser hade visst reducerats medelst kortslutning. Omodernt att kolla så att det inte är något ivägen tydligen.
2) Det låter som om jag har ett hjullager som håller på att ge upp. En inte oväntad händelse förvisso eftersom det på ena sidan är bytt, men inte det andra. Permanentsmort var det visst... Översättning: du behöver inte smörja, men då får istället byta var 8000-12000:de mil. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
bearwik
200.000-klubben
4289 Posts |
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/07/23 : 16:51:23
|
Semesterns 4 veckor är löjligt korta jämfört med vilka veckor som helst i november, december eller januari. Man skulle jobba två dagar i veckan med 8 timmar rast och en timme arbetstid (rast får samanfalla med övrig ledig tid) och ha 47 veckors semster.
En vecka semster borta och jag har inte hunnit landa med fötterna efter jobbet än. Malin ser till att varje sekund är planerad och schemalagd för maximal effektivitet. Snart har mina veckor gått och "instämpling måndag morgon" är blott minuter bort. Satan vad snabbt det går!
|
|
|
mr. Triatic
Member
1476 Posts |
Posted - 2012/07/23 : 17:50:13
|
Gissa vad som händer när man tappad stor Heinz Chilisås i glasflaska när man tappar den från skafferihyllan högst upp dit knappt fingrarna når?
|
Livet är för kort för mono |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/07/28 : 21:40:54
|
Idag har jag skippat té helt och hållet, och med det så kommer huvudvärk och en allmän sjukdomskänsla i hela kroppen. |
|
|
sopwith
Member
595 Posts |
Posted - 2012/07/29 : 21:12:41
|
Husfärg...blev för några år sedan rekommenderad av färgaffären att absolut använda den nya suveränt bra, ännu bättre och bästa i världen, en Svensktillverkad husfärg "Humperidumpabumpasumkhakundernasomexprimentvirke VX" husfärg, den är så fin, man behöver inte grundmåla minsann och färgen är gjord för att strykas direkt på rent virke, jodå, det står på burken, hemsidan och i måleritipsen, dessutom utlovades en hållbarhet på 12 år, HALLELULJAAAAAAaaaa!!!!, jajjamensan och bara 2000:- för 10 liter, som hittat för denna fina kvalitétsfärg. Målade ett plank och en hel stuga med denna fina färg, 2 strykningar, såg skitfint ut. 3 år senare..... fick jag måla om stugan, färgen var så tunn och sliten att man såg trät igenom, nu 2012 kan man dra av stora kakor av denna fina plastfärg eftersom den inte har bundit med underlaget, på så sätt har det kommit in fukt emellan och fukt+inneslutet trä är en sällsynt lyckad kombination...., både den gula och den vita färgen uppvisar samma symtom. Tips:, gå inte på vad färghandlaren säger, 1.rent, 2.grundolja hela virket, 3.grundmåla hela virket OCH hoppa inte över det!!!, 4.måla täckfärg 2 ggr, 5.njut av många års fin färg som sitter. Tycker rejält synd om folk som har målat sina villor med denna skitfärg, som "tur" var så målade jag inte boningshuset. Till färgfabrikanten skickar vi en trasig cykel, en nersågad cypress (i delar) och en gammal cementsäck som har legat i mitt uthus några år som straff
|
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/07/29 : 22:25:17
|
Angående felaktigt bruk av färg så är det löjligt många som tror att man kan späda ut en täckfärg för att få en grundfärg.
På vilket sätt får man ett starkare och tätare bindmedel utan UV-skydd och pigment av att späda ett svagare bindmedel som redan innehåller UV-skydd och pigment i mängder?
En akrylat med stora molykyler blir alkyd med mindre molykyler om man bara häller i mera vatten????
Sedan när kommer tennisbollar utspädda med vatten tränga in lika bra i trä som rå linolja? Vad är nästa steg? Kritor blandat med lättmjölk ersätter lamineringsepoxi? Jag jobbar med färg hela dagarna och blir synnerligen trött på alla besservissrar som tror att dom är smarta när dom skall slippa köpa grundfärg. Synd att du råkade ut för motsatsen, dvs säljare som inte vet vad dom håller på med. Skrapa och måla om igen efter bara tre år är inte skoj.
Mvh Johannes.
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/07/29 : 22:32:01
|
Bearwik: skrev du sommar? Skojjar du??!!
Vi har sedan ett gäng år våra brevlådor nere i entrén. Det är en snygg konstruktion med namn och lägenhetsnummer och, om man så bett om det, skylten INGEN REKLAM på lådan. Nu har någon, tror det är hemtjänsten som server en av lägenhetsinnehavarna som bor på bottenvåningen, tömt brevlådan på allt som inte är brev och lagt i en hög på golvet eftersom det säkerligen är utanför deras ansvarsområde att bära ut makulatur till sophuset ute på gården. Alternativt är det någon granne som är kroniskt trött i benen och inte orkar ta med sig sin lump ut och slänga. Trappstädarna har heller inte att ta hand om högen. Till detta hör att vi har grannar som man kan förvänta sig vad som helst från och det skulle inte förvåna mig om de satte eld på pappershögen därnere. Jag får blodsmak i munnen när jag ser högen och det är fan i mig INTE MITT JOBB att avlägsna den, även om jag nu också råkar sitta som styrelseledamot i kommunala Vänersborgsbostäder som äger fastigheten.
|
|
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2012/07/30 : 08:15:18
|
Detta f-rb-nn-de dj-vla "Uppslaget" som Posten fyller våra brevlådor med. Åker man iväg några dagar, så får man ihop en halv kasse med makulatur Synd att man måste stå där och dels plocka upp skiten, och samtidigt försäkra sig om att det inte ligger några brev som riskerar att gå oöppnade till pappersåtervinningen. Ej reklam på lådan hjälper föga, då posten hävdar att det är en "gruppförsändelse". Tänk om man kunde få gå ur den gruppen? |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/07/30 : 09:08:07
|
Jag håller iofs med, men att dumpa skiten i trappuppgången är ju ren terrorism. En tändsticka och katastrofen kommer galoppernade på en gyllene silverälg med blommor i håret. |
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2012/07/30 : 11:36:24
|
sopwith, eller så väljer man slamfärg. Förvisso ommåling var 5-8'e år, men ingen skrapning och endast ett lager. Borsta av med en piasava-kvast och stryk en gång. Och kostar 200-500:- per 10liter. Förvisso inte lika drygt som akrylat heller.
soundbrigade: Anmäl pappershögen till räddningstjänsten/brandkåren. Då får fastighetsägaren en blåsfackla i arslet. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/07/30 : 11:55:20
|
Funderar på att skriva en grinig text och ha Vänersborgsbostäder printa ut den på sitt papper och lägga i allas brevlådor, samt ringa ett grinigt samtal till hemtjänsten och gnälla på hur deras personal beter sig - notera den blå tussen är ett skoskydd och den vita en latexhandske!
Jag borde bygga om min 6L6-stärkare men kan liksom inte för arschlet ur vagnen. Sådant gör mig dubbelgrinig. |
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2012/07/30 : 13:47:04
|
Redan igår förvisso, men grinigheten och orsaken är lika närvarande idag, så: Tandvärk. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/07/31 : 12:28:33
|
Precis när vi förberedde oss att cykla till Willys började det att regna. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/08/01 : 17:56:07
|
Sålde segelbåten idag, och även om den är för liten för oss och har köl (som jag ogillar) så saknar vi den massvis. Det är inte kul att sälja sin första segelbåt....
Det enda ljuset i detta är att han som köpte den verkade trevlig, och jag tror och hoppas att han kommer ha mycket skoj med båten. Båten han ned till västkusten i ca 18 månader innan den återvänder till Vänern. Den verkar länga tillbaka till den vackra sjön, och jag förstår det.
J. |
|
|
Topic |
|