Author |
Topic |
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2012/06/09 : 02:20:16
|
Musiken har tystnat och ölen är snart slut... |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/09 : 07:50:05
|
Regn |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/06/10 : 19:49:20
|
Vi har planerat för ett kanonarrangemang i Parken till lördag. En alldeles speciell kör från Uddevall är inbjudna men en del "strul" har gjort att de hoppar av. Felet är definitivt inte deras utan ligger kanske på vår folkparksstyrelse. Läget känns djävligt kritiskt och djävligt irriterande med ett andra arrangemang som inte blir som det var tänkt. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 08:04:18
|
Min kropp känns som ett mellanting mellan en dålig dag på Fukushima och ett större utsläpp av EA-3148 (O-cyclopentyl S-(2-diethylaminoethyl) methylphosphonothiolate) i tätbebyggt område.
|
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 08:40:57
|
Även småsaker kan göra mig grinig idag.. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 11:15:48
|
Att dagen skenar iväg utan att jag orkar ta tag i nått. Inget blir gjort. Tiden bara slösas bort på ingenting. Urk!!! Dessutom är den där glad-tråden om oss igen... |
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 11:19:02
|
Trist väder, den ork jag har sparas till gymmet så det orkas nog inte med nån lödning idag... |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 14:15:42
|
Regn |
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 22:18:44
|
En liten bit syntet-skin på en liten gräsmatta i ett kallt regnigt land, nära ena polen som utgör rotationscentrum för en liten ynka planet, som snurrar runt sin klart trista lilla sol i utkanten av en medelmåttig spiralgalax, av några hundratals biljarder galaxer som utgör den för oss synliga delen av vårat lilla universum, som troligtvis bara är ett i mängden av nästintill ett oändligt antal universum. Jomenvisst är den biten skin mycket viktig! Jag måste ägna en stor del av denna livstid åt att glo på den biten skin via en tv-skärm. Då blir jag lycklig!
J. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/06/13 : 12:33:12
|
Urk för all städning! Jag hatar att städa. Det borde vara klassast som tortyr. |
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/06/13 : 18:36:15
|
Galopperande förkylning som barnbarnet gett mig. Nu har jag börjat frysa som en hund också.
Måste också skriva om tjôtet på lokalradion om NEVS köp av SAABs konkursbo. Nu ska allt bli så bra så bra, men ingen frågar hur mycket av allt fint prat man kan tro på eller VAD NEVS egentligen köpt. Naiva idioter! |
|
|
sopwith
Member
595 Posts |
Posted - 2012/06/14 : 08:06:10
|
SAAB berör och påverkar, under varje liten sten i media kryper det fram en expert och "tycker". Lyft blicken, kom ut från komfortzonen som sitter som spandex kring kroppen, hylla inovatörer och visionärer, om framtiden vet vi bara att den kommer, omfamna framtiden, le åt varje dag som ögonen öpnnas, krama barnen, gör val och tänk utan begränsningar, våga, det är inte farligt att misslyckas. Alla vet vi ju vad en fossil är och den energin vi nu bränner är inte förnybar, ändring behövs. Supergnälliga veocheländestrådenontihelakroppenkråkainäsanhögtröskel är härmed torpederad till oigenkännlighet. MUAHAHAHAHAHAHAaaaahhhhaha.... |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/06/14 : 09:52:13
|
och påve nu bränner a kryper det fram en expert och "tycker". Lyft blicken, kom ut från komforisionärer, om framtiderkar, under varje liten vet vi bara att den kommer, omfamna framtiden, le åt varje dag som som sitter som spandex kring kroppen, hylla inovatörer och vaaahhhhaha....SAAB berör är inte förnybar, ändring behövs. Supergnälliga veocheländestrådenontihelakroppenkråkainäsanhögtröskel är härmed torpederad till oigenkännlighet.n sten i media kryper det fram en barnen, gör val och tänk utan begränsningar, våga, det är inte farligt att misslyckas. Alla vet vi ju vad en fossil är och den energin vi MUAHAHAHAHAHAHAatzonen som sitter som spandex kring kroppen, hylla inovatörer och vaaahhhhaha....
NU är den torpederad!!!! Hemma med influensa - karensdagar! |
|
|
sopwith
Member
595 Posts |
Posted - 2012/06/14 : 10:21:55
|
! |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/06/20 : 23:14:46
|
Kom precis för en stund sedan hem från sista kommunfullmäktigemötet före sommaruppehållet. Idag tog vi budgeten men ... ett satans djävla pissparti som lagt ett eget budgetförslag röstade MOT sitt eget förslag (vilket bl a innebar en förstärkning till skolorna) för att styrande minoriteten sockrade sitt budgetförslag (vilket innebar minskade pengar till skolan bl a) med att ge pisspartiet en liten skogsdunge. Fy fan säger jag, vika ner sig för en djävla femöres-kola ..... |
|
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben
7903 Posts |
Posted - 2012/06/20 : 23:24:18
|
Arbete gör mig grinig idag (-natt). Inte för att jag är missnöjd med jobbet som sådant, men just inatt känns det lite extra omotiverat att stå och svarva stötdämparhylsor istället för att vara hemma och dra de sista kablarna i ett par 100-watts rörmonoblock... |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2012/06/22 : 17:04:14
|
Några bilder har drabbats av digital förruttnelse. Sjutton vet varför, men det verkar ha blivit något knas i filsystemet (det luktar fel i MFT:n) av okänd anledning. Det är väl någon kackerlacka inne och kryper bland ettorna och nollorna. Främst nyare bilder som inte finns någon annanstans givetvis. Dessutom blev det värre när chkdsk varit framme och lagat felet, men jag ska se hur mycket som går att sy ihop med kopian jag plockade över till en annan hårddisk innan jag körde reparation.
Detta har aldrig hänt tidigare. Kraschande hårddiskar och oläsbara skivor är ju välkända, men det här var en ny variant på temat som jag inte drabbats av innan. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/06/22 : 18:57:58
|
Nyvaken och mentalt mer trögflytande än glas. Uppdaterar ett osmakligt OS på min dator. Regn....
Vilken midsommar!!! |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/06/22 : 20:44:03
|
Midsommaren fortsätter med ihållande regn och en släng av TF2. Jag borde äta upp glassen som smälter i vår usla frys, men jag har ingen aptit.
|
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/06/24 : 05:34:43
|
Jag har massor av slarvig spackling att göra om på vinden. Denna kommande veckan verkar bli en massa husarbeten..... Vill inte! Jag hatar att bo i hus, då det alltid finns för mycket att göra.
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2012/06/24 : 09:03:42
|
Vad vill du bo i för något? Tält?
Det hade varit härligt den här midsommaren. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/06/24 : 10:14:08
|
Han vill ju sova under bar himmel och titta på stjärn.... åskmolnen som drar för bi, fattaru väl?!
Jag satte te i lungorna igårkväll. Fick hostattack när jag hade munnen full med te och drog ner skiten i luftrören. Det tog ett långt tag innan jag hostat upp allt och återfått andan. |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2012/06/24 : 10:18:19
|
Hmmm, är det för bina dom drar? Aldrig tänkt på det.
(Alltid grinig på särskrivningar) |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Topic |
|