HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/30 :  09:51:38  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Trött mössa, och jag är i valet och kvalet om fotleden är ok nog för en rehab-promenad. 1,5år för en bruten fotled att bli "halvläkt", det gör mig grinig.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/30 :  10:01:52  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Man skall inte slipa härdad lamineringsepoxi på en vecka efter man blandat det. Det härdar i flera veckor efter det känns hårt att ta på och är allergiframkallande även i nästan genomhärdat tillstånd. Slipdammet vill man inte få på sig eller ännu mindre få i sig.

Nått som är så bra, men så jobbigt att hanskas med. Urk.

Varför kan inte epoxi vara helt giftfritt och lätt att kladda med? Nått man använder på dagis just för att det är så ofarligt???

Trippel-urk!
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7903 Posts

Posted - 2012/04/30 :  14:50:21  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Halvledare gjorde mig grinig idag. Självsvängande halvledare, närmare bestämt.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/30 :  16:13:54  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
De ska ge f*n i att svänga.

Själv skulle jag sova middag, men lyckades bara halvsomna/dvala pga alla störningsmoment. Nyss uppkliven och redigt grinig.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/04/30 :  16:47:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Öhhhh jag dör på deklarationen. Finns det något tråkigare?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/30 :  16:49:17  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Japp, väntetid hos läkare/sjukhus.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/04/30 :  17:44:08  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Mina grannar fortsätter att göra sitt yttersta för att få ett tickande paket i inflyttningspresent
Det är så dj-vla stökigt och struligt här så till och med grannarna som bor i husen bredvid undrar vad som pågår. Lägenhetsinnehavarna är på 2 veckors semester utomlands.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/04/30 :  20:57:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Snodde ihop en topp-plåt till ett sådant där huxflux-projekt - 832-SE. Hittar en 832 med militärbeteckning men ser att röret är kaputt. Men var är nu de två till jag borde ha? Kan jag ha varit så in i helskotta dum att jag sålt dem???
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/30 :  23:41:35  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag vet inte vad som är mest skrämmande?

Att min gröt är seg och kletig nog att bygga båtar av, eller att min matlagning innehåller epoxi som en stapelvara?

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/05/01 :  13:14:31  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag snodde snabbt som fan ihop ett chassi (borrade hål i en plåtbit) på jobbet igår till ett udda SE-projekt med 832.
Första grinigheten inträffar när jag inser att jag glömt hål för sladden till anodkontakterna.
Andra grinigheten inträffar när jag inser att jag skänkt eller sålt bort mina (ryska?) 832or.
Tredje grinigheten inträffar efter att jag hittat ett udda rör med mil-nummer bara för att i glädjeruset upptäcka att det hål i det dj*vla röret och allt vacuum har pyst ut.
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/05/01 :  15:53:49  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Min granne bredvid hade hej-och-hå fest till 04.00 imorse, både inne och ute. 07:45 började hantverkarna ovanför trots löfte om att de inte skulle arbeta på helgdagar. Ringde ägaren av lägenheten och frågade hur de tänkte nu, och fick till svar att han inget kunde göra då han var på semester nu
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2012/05/01 :  22:27:47  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
En kollega snackar skit hela tiden och vill skapa intriger hela jävla tiden. Så enormt onödigt och tidskrävande. ska ignorera honom bästa jag kan.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/02 :  08:01:54  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Min kropp får för sig att protestera när jag försöker använda den. Den ger mig smärta och stelhet. Allt jag gjort är lite båtbyggeri och allmänna snickerier... Tacken jag får för att jag använder den är att jag får känna mig som en reumatisk 80åring!
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2012/05/02 :  08:03:03  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
Det hjälper inte att ignorera energitjuvar, man måste innanför deras bekvämlighetszon med rak och stenhård konfrontation.
Förklara lugnt och rakt att du inte accepterar skitsnack, konstigt föresten att dom finns på alla arbetsplatser...
Idag gnäller vi litegrann på gnällspikar på jobbet[}:

(editerad pga att inlägget var för gnälligt)

Edited by - sopwith on 2012/05/02 13:03:21
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/02 :  09:25:44  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Cuprinol Träfärg "täckande färg för fasader, staket och dyligt" med kulörkod NCS S1080-Y10R täcker dåligt och torkar sakta sakta sakta.....

Jag vill provsegla min Proamodell nu, men första laget är fortfarande klibbigt. Det står 16 timmars torktid på burken, men efter 12 timmar så blir det fortfarande fula märken efter att ha lyft den med handen.

Livet är svårt och mycket orättvisst!!!
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/05/02 :  21:00:23  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Kom hem nyss och grannarnas hantverkare arbetar fortfarande trots att klockan nyss passerat 21:00
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/04 :  09:16:19  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
sovit för lite inatt...igen.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2012/05/04 :  11:37:42  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Återigen kollegor.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/04 :  13:25:36  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Lite för mkt rehab igår, fotleden är för kass för att jag ska kunna träna idag...surt

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/05/04 :  15:35:08  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Jag HATAR människor som erbjuder sig att hjälpa till och sen när det är dags kommer med undanflykter och/eller inte är anträffbara. Varför i helvete kan inte folk säga nej om de inte vill?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/05 :  08:51:35  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Inte sovit sen jag sov ett par timmar på dagen igår, ont och skitsur.

För övrigt håller jag med bearwik, fast omvänt...när jag ska träna folk på gymmet och de kommer med undanflykter sista timmen/timmarna och jag planerat dagen efter att passa in passet på en tid som passar den som ska ha hjälp.

Kan ju tillägga att jag gör det på ideell basis, så med andra ord gratis.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2012/05/05 :  13:57:45  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Ingenting, its all good !!

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/08 :  15:19:02  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Det händer för lite i denna tråden.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/05/08 :  17:17:00  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Japp, försökte komma på något jag var grinig över...blev bara det gamla vanliga: Värk.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/05/08 :  19:04:35  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Denna sanningens och verklighetens tråd kommer aldrig ikapp den där glättiga "ja är så djeafla lycklig för att jag blundar för alla mina problem" -tråden, hur mycket jag än försöker krysta fram lite verkliga ilandsproblem, som tex missnöje över trådars olika status på ett forum.

Nu får vi alla ta oss i kragen och göra ett ryck. Kom igen nu! Nått finner ni nog att gnälla över om ni bara öppnar ögonlocken lite. Är allt på TVn ikväll bra??? Ingen idiot i trafiken? Lapplisor? Räkningar? Vädret? Circlos svammel? Nått måste störa er, om än bara lite, på något sätt.

Nått måste det finnas för hela vetet!!!!

J.
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000