Author |
Topic |
maal
Member
793 Posts |
Posted - 2012/04/26 : 09:29:00
|
Jobba när man hellre vill vara hemma med lödkolven och kaffekoppen . |
DIY och rör. |
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2012/04/26 : 15:23:16
|
Sitta i väntrummet hos en grym tatuerare och lyssna på maskinen surra när fästmön får en jättesnygg tatuering och inte ha råd att göra en till själv nu. Var iofs min tur de senaste 2 gångerna men ändå!! De måste blanda nåt beroende framkallande i bläcket, det är jag säker på! |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
|
|
Rolf-san
Member
2137 Posts |
Posted - 2012/04/26 : 15:30:07
|
quote: De måste blanda nåt beroende framkallande i bläcket, det är jag säker på!
Jag tror dig, tveklöst.
Men egentligen så kanske det hör hemma i en annan tråd. |
När elefanterna slåss, så trampas gräset ner. |
Edited by - Rolf-san on 2012/04/26 15:32:52 |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2012/04/26 : 17:54:10
|
Att oväsendet från hantverkarna fortsätter. Jag tror att jag och Mey skulle kunna projektera något motmedel ihop... Ett tag tidigare idag låg jag på sängen med radiokåpor för att kunna tänka överhuvudtaget. Sängen skakr betydligt mindre än annat som står på golvet... Sedan ser det ut som en sandstorm från Sahara dragit fram i trapphuset. Om de nu överhuvudtaget skitar ner så får de väl tamejif** städa upp innan de åker hem. Grrr! |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2012/04/26 : 18:42:05
|
Hos mig är de inte klara med bilmaskinen ännu, de väntar på att ägaren kommer hem och träffar mig (hans förslag) då han vill få tillgång till mitt källarförråd innan de bilar vidare ifall de går igenom golvet. Hur var det nu i Liftarens Guide till Galaxen? "Någon annans problem..."
Vill de ha tillgång till mitt förråd, får de gå genom föreningen alternativt be om handräckning från Kronkalle. Jag tjänar inget på att ge dem tillgång till mitt förråd, det tar bara en massa tid att flytta undan saker och städa.
@Ztenlund; vi får gå ihop och hitta ett motmedel. Sitter inte Du i styrelsen för föreningen ifråga? Är det inte dags att ge dem en anmodan att vidta rättelse om de grisar ner på det sättet? |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2012/04/26 : 18:58:29
|
Jo, det gör jag. Förut har det inte sett ut på det där sättet, men idag såg det inte kul ut. När jag åkte hade jag inte direkt tid att bråka med hantverkare för jag ville helst slippa körförbud. När jag kom tillbaka hade de åkt. Man kan ju tycka att de borde hålla sig särskilt i skinnet med tanke på att ägaren vill göra förändringar som kräver styrelsens godkännande. Än så länge har vi inte kommit längre än vi efterfrågat mer underlag på hur det ska göras och om det kan göras (bärande väggar, ledningar etc). |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/04/26 : 20:04:33
|
Denna dag är bara toppen av ett djeafla "isberg" av scheisse!!!
Jag hatar allt och alla. Jag vill använda RDX i stora mängder! Spelar ingen större roll mot vad, bara jag får förstöra nått!!! (fast skattemyndigheten är en favvo-hatsling förståss) |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/04/27 : 04:56:11
|
Bedövande trötthet när man somnar. Smärtsamt trötthet när man vaknar upp igen. Det är ingen hejd på trötthet just nu. Jag skulle vilja ha ett år tvångsplacerad på en söderhavsö med endast böcker och god mat som kan distrahera mig där jag slappar i en hängmattan som lojt gungar fram å tillbaka i vinden. Ingen klocka. Inga tider. Inga krav. Bara hängmatta.
Å det lär ju verkligen hända?!?!?
|
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2012/04/27 : 09:43:09
|
quote: Jag skulle vilja ha ett år tvångsplacerad på en söderhavsö med endast böcker och god mat som kan distrahera mig där jag slappar i en hängmattan som lojt gungar fram å tillbaka i vinden. Ingen klocka. Inga tider. Inga krav. Bara hängmatta.
Hade hängt på om det inte vore för att du utelämnat DIY:ande... |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/04/27 : 14:01:01
|
quote: En present till Circlo
Tack!!! Den lättade upp!
. . .
quote: Hade hängt på om det inte vore för att du utelämnat DIY:ande...
Jag tror faktiskt att lite söderhavsö kan hålla de flesta frusna väder-gnälliga nordbor borta från DIY ett år. Du får väl snida runda högtalarlådor av kokosnötter och öppna bafflar av palmblads-epoxi-komposit.
Mvh Johannes. |
|
|
sopwith
Member
595 Posts |
Posted - 2012/04/27 : 14:44:13
|
ässh, tänk en Svensk på en söderhavsö. Först skall man dit på ett trångt varmt plan, ååhh det är såå flott att flyga och ett satans spring med mjölkvagnen i mittgången, sen är det alldeles för varmt och man svettas, ölen är varm, sand i skrevet, skär sig på någon förba..d korall, myggor, hotellrum med fönster mot en husvägg, ett envetet kluckande av vatten mot stranden, sol i ögonen, solsvedd och måste stanna inne, folk kör som idioter, sen att inte att förglömma "det regnar alltid på en Svensk". å sen skall man hem oxå.. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/04/27 : 14:55:26
|
Jo.... Sopwith.... Du har nog rätt. Bättre att ladda upp med chips och bänka sig framför TVn. Låt nån annan leva livet åt en så man kan betala TV-licens för att få titta på under tiden. Världen är bäst via PAL eller NTSC. Det finns så mycket man kan sitta och förfasa sig över i tv-soffans ombonade trygghet. Vem vill missa "vem vill bli miljonär" eller "Big Brother". SVT har inga sändningar på Marqueses-öarna!!!
Borta dåligt men TV bäst!!! |
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2012/04/27 : 15:28:35
|
Ja sopwith, du glömde magsjukan ... |
|
|
bearwik
200.000-klubben
4289 Posts |
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/04/27 : 15:38:58
|
Du är en slav, med skyldighet att konsumera! |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/04/27 : 17:01:38
|
Vi är alla (99%) slavar med skyldighet att konsumera!
Idag är jag på ett trist och surit humör. Mycket bättre än igår, men bitterheten och en djupt cynisk världsyn syns väl kanske lite i ovanstående uttalande. Måste sy om seglet jag påbörjade igår.
J.
|
|
|
martinsson
100.000-klubben
3311 Posts |
Posted - 2012/04/27 : 18:18:31
|
att inte skattefinansierade instanser i större omfattning använder öppen mjukvara... grrr... skärpning ! ja skolor också, de behöver lite undervisning i annat än glimmrande appar... grr igen |
martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/ |
|
|
Marina Jansson
Member
2328 Posts |
Posted - 2012/04/28 : 10:52:44
|
Det är så fint väder ute och jag måste vara inne och städa, baka bröd och tvätta innan jag åker och jobbar.
|
Waf, Waf!
|
|
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2012/04/28 : 11:02:32
|
Min grannes f-rb-anna-e dj-v-a hanteverkare väckte mig i morse också, trots löften om att de inte skulle börja före 09.00 idag. |
|
|
Nicks
Member
1942 Posts |
Posted - 2012/04/28 : 11:10:41
|
Det regnar.... Jag kan inte köra hoj....
|
Hihi. :)
|
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2012/04/28 : 11:13:42
|
Kanonväder, fästmön och svärmor ska åka till skogen med vovven. Jag vet inte om jag vågar åka med då jag eg borde vila fotleden efter rehab promenaden igår. Skulle tagit rehaben idag i det fina vädret |
|
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2012/04/28 : 13:06:05
|
Åkte med iaf :) Får sitta vid vattnet och dricka kaffe i solen. |
|
|
|
bearwik
200.000-klubben
4289 Posts |
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
|
Topic |