HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

maal
Member

793 Posts

Posted - 2012/04/26 :  09:29:00  Show Profile Send maal a Private Message  Reply
Jobba när man hellre vill vara hemma med lödkolven och kaffekoppen .

DIY och rör.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/26 :  15:23:16  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Sitta i väntrummet hos en grym tatuerare och lyssna på maskinen surra när fästmön får en jättesnygg tatuering och inte ha råd att göra en till själv nu. Var iofs min tur de senaste 2 gångerna men ändå!!
De måste blanda nåt beroende framkallande i bläcket, det är jag säker på!

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/04/26 :  15:30:07  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
De måste blanda nåt beroende framkallande i bläcket, det är jag säker på!

Jag tror dig, tveklöst.

Men egentligen så kanske det hör hemma i en annan tråd.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.

Edited by - Rolf-san on 2012/04/26 15:32:52
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2012/04/26 :  17:54:10  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Att oväsendet från hantverkarna fortsätter. Jag tror att jag och Mey skulle kunna projektera något motmedel ihop...
Ett tag tidigare idag låg jag på sängen med radiokåpor för att kunna tänka överhuvudtaget. Sängen skakr betydligt mindre än annat som står på golvet... Sedan ser det ut som en sandstorm från Sahara dragit fram i trapphuset. Om de nu överhuvudtaget skitar ner så får de väl tamejif** städa upp innan de åker hem. Grrr!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/04/26 :  18:42:05  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Hos mig är de inte klara med bilmaskinen ännu, de väntar på att ägaren kommer hem och träffar mig (hans förslag) då han vill få tillgång till mitt källarförråd innan de bilar vidare ifall de går igenom golvet.
Hur var det nu i Liftarens Guide till Galaxen? "Någon annans problem..."

Vill de ha tillgång till mitt förråd, får de gå genom föreningen alternativt be om handräckning från Kronkalle. Jag tjänar inget på att ge dem tillgång till mitt förråd, det tar bara en massa tid att flytta undan saker och städa.

@Ztenlund; vi får gå ihop och hitta ett motmedel. Sitter inte Du i styrelsen för föreningen ifråga? Är det inte dags att ge dem en anmodan att vidta rättelse om de grisar ner på det sättet?
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2012/04/26 :  18:58:29  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jo, det gör jag. Förut har det inte sett ut på det där sättet, men idag såg det inte kul ut. När jag åkte hade jag inte direkt tid att bråka med hantverkare för jag ville helst slippa körförbud. När jag kom tillbaka hade de åkt. Man kan ju tycka att de borde hålla sig särskilt i skinnet med tanke på att ägaren vill göra förändringar som kräver styrelsens godkännande. Än så länge har vi inte kommit längre än vi efterfrågat mer underlag på hur det ska göras och om det kan göras (bärande väggar, ledningar etc).

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/26 :  20:04:33  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Denna dag är bara toppen av ett djeafla "isberg" av scheisse!!!

Jag hatar allt och alla. Jag vill använda RDX i stora mängder! Spelar ingen större roll mot vad, bara jag får förstöra nått!!! (fast skattemyndigheten är en favvo-hatsling förståss)
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/27 :  04:56:11  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Bedövande trötthet när man somnar. Smärtsamt trötthet när man vaknar upp igen. Det är ingen hejd på trötthet just nu. Jag skulle vilja ha ett år tvångsplacerad på en söderhavsö med endast böcker och god mat som kan distrahera mig där jag slappar i en hängmattan som lojt gungar fram å tillbaka i vinden. Ingen klocka. Inga tider. Inga krav. Bara hängmatta.

Å det lär ju verkligen hända?!?!?

Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/04/27 :  08:13:56  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
En present till Circlo
http://www.youtube.com/watch?v=vmT3T3-x1ek

Hoppas du blir på bättre humör. ehhh, f'låt, surare ...

Edited by - Mickel-mackel on 2012/04/27 08:16:58
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/27 :  09:43:09  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
quote:
Jag skulle vilja ha ett år tvångsplacerad på en söderhavsö med endast böcker och god mat som kan distrahera mig där jag slappar i en hängmattan som lojt gungar fram å tillbaka i vinden. Ingen klocka. Inga tider. Inga krav. Bara hängmatta.

Hade hängt på om det inte vore för att du utelämnat DIY:ande...

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/27 :  14:01:01  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
En present till Circlo

Tack!!! Den lättade upp!

.
.
.

quote:
Hade hängt på om det inte vore för att du utelämnat DIY:ande...

Jag tror faktiskt att lite söderhavsö kan hålla de flesta frusna väder-gnälliga nordbor borta från DIY ett år. Du får väl snida runda högtalarlådor av kokosnötter och öppna bafflar av palmblads-epoxi-komposit.

Mvh Johannes.
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2012/04/27 :  14:44:13  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
ässh, tänk en Svensk på en söderhavsö.
Först skall man dit på ett trångt varmt plan, ååhh det är såå flott att flyga och ett satans spring med mjölkvagnen i mittgången, sen är det alldeles för varmt och man svettas, ölen är varm, sand i skrevet, skär sig på någon förba..d korall, myggor, hotellrum med fönster mot en husvägg, ett envetet kluckande av vatten mot stranden, sol i ögonen, solsvedd och måste stanna inne, folk kör som idioter, sen att inte att förglömma "det regnar alltid på en Svensk".
å sen skall man hem oxå..
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/27 :  14:55:26  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jo.... Sopwith.... Du har nog rätt. Bättre att ladda upp med chips och bänka sig framför TVn. Låt nån annan leva livet åt en så man kan betala TV-licens för att få titta på under tiden. Världen är bäst via PAL eller NTSC. Det finns så mycket man kan sitta och förfasa sig över i tv-soffans ombonade trygghet. Vem vill missa "vem vill bli miljonär" eller "Big Brother". SVT har inga sändningar på Marqueses-öarna!!!

Borta dåligt men TV bäst!!!
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/04/27 :  15:28:35  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Ja sopwith, du glömde magsjukan ...
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/04/27 :  15:33:13  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
För att inte tala om alla utlänningar...

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/27 :  15:38:58  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Du är en slav, med skyldighet att konsumera!
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/27 :  17:01:38  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Vi är alla (99%) slavar med skyldighet att konsumera!

Idag är jag på ett trist och surit humör. Mycket bättre än igår, men bitterheten och en djupt cynisk världsyn syns väl kanske lite i ovanstående uttalande. Måste sy om seglet jag påbörjade igår.

J.

Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2012/04/27 :  18:18:31  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
att inte skattefinansierade instanser i större omfattning använder öppen mjukvara... grrr... skärpning ! ja skolor också, de behöver lite undervisning i annat än glimmrande appar... grr igen

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2012/04/28 :  10:52:44  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Det är så fint väder ute och jag måste vara inne och städa, baka bröd och tvätta innan jag åker och jobbar.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/04/28 :  11:02:32  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Min grannes f-rb-anna-e dj-v-a hanteverkare väckte mig i morse också, trots löften om att de inte skulle börja före 09.00 idag.
Go to Top of Page

Nicks
Member

1942 Posts

Posted - 2012/04/28 :  11:10:41  Show Profile Send Nicks a Private Message  Reply
Det regnar.... Jag kan inte köra hoj....

Hihi. :)
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/28 :  11:13:42  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Kanonväder, fästmön och svärmor ska åka till skogen med vovven. Jag vet inte om jag vågar åka med då jag eg borde vila fotleden efter rehab promenaden igår. Skulle tagit rehaben idag i det fina vädret

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/28 :  13:06:05  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Åkte med iaf :)
Får sitta vid vattnet och dricka kaffe i solen.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/04/28 :  13:07:42  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
quote:
Åkte med iaf :)
Får sitta vid vattnet och dricka kaffe i solen.

Stackars dig...

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/04/28 :  13:32:32  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Visst är det synd om mig!!

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000