HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY-Uppsala 2010
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 8

nikwal
Member

126 Posts

Posted - 2010/10/10 :  15:49:53  Show Profile Send nikwal a Private Message  Reply
Det jag tänker släpa med mig är ett par slutna bredbandare med en 10" bas och ett par mosfetsteg(numera lite bättre injusterade).
Och ett par tagliatelle magnetostater om dom får plats i bilen och jag hinner få dit banden.
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2010/10/11 :  17:06:46  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
http://waxholmskafferosteri.wordpress.com/2010/10/10/boom-boom-boom-13-november-ar-wk-pa-hififorum-nu-diy-massa-i-uppsala/

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/10/11 :  17:16:51  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
quote:
http://waxholmskafferosteri.wordpress.com/2010/10/10/boom-boom-boom-13-november-ar-wk-pa-hififorum-nu-diy-massa-i-uppsala/

Trevligt, trevligt för en koffeinist!
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/10/11 :  17:53:59  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
De här träffarna blir bara bättre och bättre!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2010/10/11 :  19:19:38  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Attans... sorry, jag läste fel och trodde det var den 30:e nov, tyvärr har jag ingen möjlighet att hinna med till den 13:e, I'm out, mina tankar förblev endast tankar.... denna gången...

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2010/10/11 :  20:24:36  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Kaffe reklam passar väl inte i denna tråd?
Här är ju mest hembyggda prylar.

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/10/11 :  21:54:29  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Jag kan ju rota i garderoben och plocka fram nåt traditionellt gammalt...typ TB 4x4 dvs. golvare med 4 st 4 tummare och en diskant....de som hängde med till IS...

Ska kanske riva ur filtren och köra dem aktivt samt ändå ha kvar de gamla....lite moddat ska det ju va!

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2010/10/11 :  22:47:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Kaffe reklam passar väl inte i denna tråd?
Här är ju mest hembyggda prylar.
Helt rätt Hokis. Detta handlar om vår DIY-träff och inte om kaffereklam.

Jag snackade just med Andrén. Andrén har hitintills enbart snackat med Mathias från kafferosteriet om att vi som driver kaffeserveringen skulle köpa hans lokalrostade-kaffe istället för att DIY'a. Mest för att spara tid men också för att det är kul med mer lokal anknytning. Om Mathias vill komma till vår träff så är han hjärtligt välkommen, den är öppen för alla, men att använda oss som reklampelare blir det inte tal om.

Jag hoppas verkligen inte att Mathias på rosteriet uppfattat det här som något annat än vad det är.

Vi får hålla koll på hur det här utvecklar sig. Om det blir för kraftiga kommersiella strömningar som kommer i rörelse får vi hitta andra lösningar.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2010/10/12 :  08:03:42  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Jag tycker vi alla skall försöka informera om denna träff i vår omgivning, även utanför diy-familjen.
Ett utmärkt tillfälle att sporra fler att bli nyfikna och komma med i hobbyn.
/Lars

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/10/12 :  08:44:36  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
PAC; å andra sidan om nu han vill sponsra oss med kaffe samt dela ut en och annan flyer så är det väl inte helt fel. Det ju inte direkt som att vi i någon form av 70-talistisk anda kommer att vara helt fria från kommersiella inslag, någon har ju i alla fall tillverkat elementen och komponenterna (och i fallet med mitt bygge är det i alla fall inte jag ).
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/10/12 :  09:24:00  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Fast å andra sidan lägger inte Tangband upp Upsala DIY på sin egen hemsida som reklam för sig själv.
Men det är kanske ingen ko på isen ännu ...

Jag är förvissad att PAC övervakar utvecklingen.
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/10/12 :  17:20:22  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
quote:
PAC; å andra sidan om nu han vill sponsra oss med kaffe samt dela ut en och annan flyer så är det väl inte helt fel. Det ju inte direkt som att vi i någon form av 70-talistisk anda kommer att vara helt fria från kommersiella inslag, någon har ju i alla fall tillverkat elementen och komponenterna (och i fallet med mitt bygge är det i alla fall inte jag ).

Jag svarar gärna på frågan i och med att jag arrangerat träffen två
gånger tidigare samt varit i kontakt med Intendenturen på Ångström,
som lånar ut lokalerna till oss. De har mycket tydligt framfört att
vi får låna lokalerna eftersom vi är en ideell "organisation" utan
kommersiellt intresse. Om kommersiell verksamhet (från oss, eller
från folk vi "tagit in", typ kaffespons mot reklam eller svenska
företag som säljer diy-prylar till oss DIY-folk) förekommer så får vi
inte ens hyra lokalerna, då är vi hänvisade till de största
föreläsningssalarna. Vi måste vara ytterst vaksamma på vad vi gör i
lokalerna och uppföra oss förstklassigt. Tillexempel har vi båda
tidigare åren blivit berömda för städningen av lokalerna.
Lokalvårdarna har sagt att det ser bättre ut efter att vi varit där
efter en "vanlig" helg, då det inte ens varit folk där! Sköter vi
oss så får vi vara kvar under flera år
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2010/10/12 :  18:08:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:

Bibl, nu blandar du ihop saker.
Om du snackar om dina grejor så tjänar du väl inga pengar på det? Varför tror du att en kommersiell aktör står och snackar om sina grejor? För att vara snäll? Nej, så klart inte. De gör det för att det ger klirr i kassan. Så det är alltså en milsvid skillnad på syftet mellan att du står och pratar om dina element och om tillverkaren gjorde det. Det är alltså syftet som definierar vad som är kommersiellt eller inte.

Det finns ett kul ordspråk som säger "there is nothing like a free meal!". Det går lite underfundigt att tolkas på mer än ett sätt...

1. En gratis måltid, kanon! Gratis smakar gott!

2. Det finns inget som är gratis, allt har ett pris.
Det priset man betalar för "gratis måltiden" är sällan pengar utan det är annan "valuta" man betalar med. Ofta är den "valutan" inte möjlig att köpa för pengar.

Så, det finns både externa anledningar, de Petter påpekar, och interna anledningar att ta hänsyn till när vi arrangerar våra träffar.

Nu är det precis som Petter påpekar ganska enkelt, skolan har krav på oss som vi skall följa. Jag vill att vi respekterar skolans vilja. Vi har under två år byggt upp ett fint rykte som vi skall förvalta och bygga vidare på för framtiden.

P.S Nej, jag står inte för 70-talistisk armkrok och att vi måste sjunga "kumbaja!".

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2010/10/15 :  00:29:10  Show Profile Send marens a Private Message  Reply
Jag delar gärna ett litet rum med någon/några. Tänkte förutom högtalare ta med en Teac CD-receiver med SD-ingång (den kan man nog skifta högtalare på) och ett par dämppaneler.

Magils kanske?
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/10/15 :  06:51:48  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
....och det är just av den här anledningen man alltid ska fråga först, eftersom man aldrig har hela bilden klar för sig innan man har gjort det.

Petter; Jag var inte medveten om de restriktioner som var satta för lokalerna och när du nämner dem är de ju ganska självklara. Då universitetet har satt upp dom här restriktionerna är ju valet enkelt, hålla oss till dom och få fortsätta nyttja lokalerna eller inte göra det och söka andra lokaler. Att även min röst (som inte räknas då jag inte är arrangör ) faller på nummer ett är ganska givet.

Pac; Du har helt rätt, fel av mig. När du på ett så överskådligt sätt spaltar upp det hela så är det ju ganska självklart. Jag får väl citera uppfinnaren i saligt avsomnade serien Lorry; -Tänkte inte på det!

Go to Top of Page

nikwal
Member

126 Posts

Posted - 2010/10/15 :  14:44:05  Show Profile Send nikwal a Private Message  Reply
Kommer det bli som förrut att man kan släpa dit grejjorna på fredan? Hmm det kanske kommer mera detaljer när det börjar närma sig iofs.
Go to Top of Page

Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts

Posted - 2010/10/15 :  20:29:41  Show Profile Send Andrén a Private Message  Reply
De flesta rutiner kommer att vara precis som tidigare år, enklast så, och som svar på frågan så kommer det vara inlastning under fredagen. =)

Akustikchef på Sounds of Science

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2010/10/15 :  22:03:06  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Jag känner mig och mer och mer motivrad att besöka DIYUpppsala .

Hur hittar jag dit?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/10/15 :  22:20:14  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=%e5ngstr%f6mlaboratoriet&Vkiid=t6wZWydd572d22FBrvUbAA%253d%253d&Vkid=1532833&isAlternateNumberResult=False
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/10/15 :  22:23:40  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Kör bara norrut så lär du höra oss

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/10/15 :  22:29:39  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Kör av vid Uppsala S (första avfarten), sväng vänster i den stora rondellen som kommer och kör mot sjukhuset tills du kommer till en rondell där det ligger en Shellmack på vänstersidan. I den svänger du höger. "Simple as that"

Annars kanske Tobbes alternativ kan vara något. Veva ner rutan och lyssna efter dunket.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2010/10/15 :  23:06:48  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Det var långt från Tomelilla .................

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/10/15 :  23:20:01  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
Tomelilla->Taxi->Sturup->Flyg->Arlanda->Taxi->Uppsala
Uppsala DIY-mässa
Matbit
Hotellnatt
Mer mat
Uppsala->Taxi->Arlanda->Flyg->Sturup->Taxi->Tomelilla

Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/10/16 :  11:13:41  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Säg bara vad du tar med dig så fixar träffmajster Andrén att du får
polare att dela rum med. Var dock beredd på att du troligtvis kan
behöva ta med elektronik själv

PG, se till att komma upp nu och ta med dig bafflarna, ser fram mot att träffa dig igen!
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/10/17 :  19:32:25  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Jag skummade genom tråden, jag vet inte om jag missade det eller ...

Men alltså, vilka tider på dan gäller (och fredagen ...).

När startar och slutar själva mässan?
När börjar vi plocka upp och ner sakerna?
När ska vi städat klart?

Blir det utgång efter? Tid?

Jag har ett släktevent samma dag som jag undrar ifall jag möjligtvis kan kombinera ihop.
Men jag måste få lite koll på tiderna, vad som gäller.

Släkteventet är jätteviktigt och angeläget, så kan det ske utan att drabba mitt deltagande på U-DIY så ska jag givetvis försöka närvara.
Go to Top of Page
Page: of 8 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000