HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY-Uppsala 2010
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 8

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2010/09/19 :  08:26:13  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Jag kan inte med klarhet säga om jag kommer loss från jobbet den helgen. Gör jag det kan jag ta med lite blandat hemlödat (beroende på som blir klart) och en BASoka (Q&D TH).

Finns det fler göteborgare som som vill samåka?

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2010/09/23 :  00:01:44  Show Profile Send marens a Private Message  Reply
Vore jättekul att vara med igen.

Jag har ju mina "datorhögtalare" med Seas DXT-diskant och L15 bas som är färdiga.

Pågående projekt nu är en centerhögtalare med ett H1333 coaxialelement. Den är nog inte så mycket att lyssna på iofs men jag kan ta med den för visning om den hinner bli klar.

För den som kommer ihåg så ställde jag och silvervarg ut surroundhögtalare med TB-element tillsammans med paa:s fornnordiska basmoduler förra gången jag var där.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/09/23 :  17:09:41  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Jag hjälper gärna till med att bära och annat, dock är jag nog fel person att sköta kaffemaskiner, jag är bättre på att dricka kaffet.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/09/23 :  17:18:22  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
huzze skrev:
quote:
Kan tänka mig att komma bara för att mingla. Det enda DIY jag kan ta med mig är om jag bränner en CD.

Sen brukar PAC och tobbe vara där och göra en massa väldigt gott kaffe. Det kan säkert räcka som anledning.
Go to Top of Page

BoB
Starting Member

49 Posts

Posted - 2010/09/26 :  22:01:06  Show Profile Send BoB a Private Message  Reply
Jag är gammal men stark, ju tyngre desto bättre?

Bo
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/09/26 :  22:26:33  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
Jag tänker inte boka mig för något men jag lever än så länge i förhoppningen att jag ska ha något klart till dess men än så länge är det bara skisser.... Det sägs ju dock att hoppet är det sista som överger människan.

EDIT Om någon skulle råka ha ett par TB W3-871 liggande är jag intresserad. Är grymt sugen på att göra TABAQ i stativmodell efter en anpassning jag hittade ritningar till när jag byggde TABAQ i somras.

EDIT 2 Givetvis någon annan passande bredbandare i 3-4" storlek som passar för TABAQ är också intressant.

Edited by - bibl on 2010/09/26 22:29:39
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/10/06 :  08:47:21  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
"Team Västmanland", nämligen jag och Hoktuna tar gärna ett rum tillsammans. Där kommer det att husera

* Trevägssystem med 18 Sound 15nmb420, Beyma 8M60 och B&C DE25
* Trevägssystem med TH (B&C 6NLD38) och 18 Sound 12CX800

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81510

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=78429&SearchTerms=6ndl38

Hoktuna, du får fylla på med vilka rörförstärkare som följer med.

Asto med sina bredisar och Classe med 18 sound 8"-koaxialer skulle väl passa bra ihop i ett litet rum....

Edited by - PetterPersson on 2010/10/06 17:58:44
Go to Top of Page

Toby
Starting Member

8 Posts

Posted - 2010/10/06 :  22:33:14  Show Profile Send Toby a Private Message  Reply
Tjena!

F-n vad gött! Jag hoppas verkligen att jag kan komma på den här träffen. Är det ok att komma som åskådare/åhörare?
Jag jobbar på Ångström och har aldrig hört talas om detta förrän nyligen (förra året, strax efter träffen).

Hade#180; bra!

Pain doesn't hurt!
Go to Top of Page

Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts

Posted - 2010/10/06 :  23:07:48  Show Profile Send Andrén a Private Message  Reply
Toby: Du är hjärtligt välkommen! Besökare är det vi eftersträvar, och det kostar inget =)

BoB: All hjälp är önskvärd =) Tack på förhand!

Ni är välkomna med förslag hur ni vill husera i rummen så fyller jag på listan eftersom. =)

Akustikchef på Sounds of Science

Edited by - Andrén on 2010/10/06 23:32:29
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/10/07 :  12:20:59  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Vad det gäller mina högtalare så är fortfarande inte sågen ens satt i skivmaterialet än.

Skulle jag hinna "färdigt" innan mässan så är det med något högst prototypaktigt.
Ni kan ju ta ställning till hur roligt/viktigt detta inslag är till U-diy 2010.
Blir det brist på lokaler bör jag nog kliva åt sidan, blir det plats över ska jag kanske visa hur ett diy ser ut "mitt i".

Har jag något som det kommer ljud ur så skulle jag personligen tycka det var trevligt att visaljuda upp burkarna och kunna få lite utlåtanden och tips.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2010/10/07 :  13:07:50  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
quote:
visa hur ett diy ser ut "mitt i".

Jag jag tror jag pratar för många när jag säger att det kan vara nog så intressant att diskutera runt ett pågående projekt som ett färdigställt.
Många av oss som kommer till DIY-Uppsala uppskattar ju bygget, lika mycket som den färdiga enheten. Och det känns som det är mycket intressant att kunna diskutera byggprinciper och byggsätt, lika mycket som att lyssna.

Jag hade tänkt plocka med några av de DIY-mätinstrument jag byggt.
Det kommer (förhoppningsvis) inget ljud ur dessa heller, men kanske är någon intresserad.

/Lars

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2010/10/07 :  13:29:41  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
quote:
"Team Västmanland", nämligen jag och Hoktuna tar gärna ett rum tillsammans
Om team namnet skall vara kopplat till en geografisk plats så kan Classe och jag kanske heta "Team Finnbacka"

Edited by - asto on 2010/10/07 13:30:35
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/10/07 :  14:30:00  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
diy-instrument blir jättebra det. Ska bli kul att kolla in.

Mätinstrument ligger i min diy-pipe ...
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2010/10/07 :  16:28:02  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Jag skriver ner mina tankar här, kanske, och jag måste understryka kanske, kommer jag upp med det större batteriet av prylar som ännu inte gjort sin debut i dessa sammanhang, förhoppningsvis även i sällskap med någon annan galning från trakten.

Än så länge är det bara en tanke, när måste man osa ?

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2010/10/07 :  17:07:07  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
finnbacka boys bokar ett litet rum på mässan
18 sound 8" coaxialer +kina clone med integreratförsteg
diy skivspelaren får följa med då
cd spelare+ försteg+truepath steg+riaa
asto får fylla på med sina prytlar

18 ska de va.
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/10/07 :  22:57:54  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
OK, det är dags att komma ut ur den berömda garderoben, jag anmäler följande projekt http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81611 Om Fforsman eller någon annan skulle råka släpa med sig ett par TABAQ orginal vore det kanske intressant att husera i samma rum?

Edited by - bibl on 2010/10/17 20:19:31
Go to Top of Page

nikwal
Member

126 Posts

Posted - 2010/10/08 :  11:32:57  Show Profile Send nikwal a Private Message  Reply
Självklart dyker jag upp. Frågan är om man ska släpa med nå grejjer. Har inte gjort så mycket hajfaj diy iår hmm, skulle kunna släpa dit mina "köksbänkar" iofs. Och än finns det ju lite tid att smälla ihop nåt nytt kul.
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2010/10/08 :  12:07:58  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
Det jag tar med mig är:

MLTL-Bipol bestyckad med 4st Fostex FE103zigma (Q&D byggd på några kafferaster)
Integrerad förstärkare Luxman
Cd marantz (ta med skivor om ni vill lyssna på eget)
Cambridge dacmagic
Laptop med Spotify (funkar 3 mobil på ångström????)

Delar gärna rum med Classe men skulle på sätt och vis vara intressant att spela i samma rum som andra små konstruktioner
(typ Tabaq eller liknande).
Go to Top of Page

paa
Starting Member

29 Posts

Posted - 2010/10/09 :  00:28:50  Show Profile Send paa a Private Message  Reply
Om jag får vinden i ryggen och får färdig ett par små lådor (av tills vidare "hemlig" design) med Vifa 3 1/2" bredbandare (Muppselementen) finns det något litet rum där man kunde köra dom, helst kanske hos någon som har fungerande diy-förstärkare med sig.

paa

Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2010/10/09 :  17:34:20  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
paa hur mycket effekt behövs till dom? har väl 50w och 200+ så det finns plats hos mig välkommen

18 ska de va.
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/10/09 :  17:37:21  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
Det börjar kännas som det snart går åt både ett och två rum till små bredbandshögtalare... Ska bli kritigt kul att både få se och höra vad som har snickrats ute i stugorna!

Edited by - bibl on 2010/10/09 19:34:57
Go to Top of Page

Michael
Member

110 Posts

Posted - 2010/10/09 :  19:15:53  Show Profile Send Michael a Private Message  Reply
Jag skall försöka komma med ett par lila stativare + elektronik så det går att spela.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7954 Posts

Posted - 2010/10/09 :  19:44:06  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Börjar känna av en viss stress över att få färdigt mina trevägare. Tänk att det ska vara så motigt att köpa hem lite dämpmaterial och löda ihop ett par filter...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/10/09 :  20:05:08  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
quote:
Jag skriver ner mina tankar här, kanske, och jag måste understryka kanske, kommer jag upp med det större batteriet av prylar som ännu inte gjort sin debut i dessa sammanhang, förhoppningsvis även i sällskap med någon annan galning från trakten.

Än så länge är det bara en tanke, när måste man osa ?

Klart vi vill se och höra Eller om du vill spara dig eller köra dubbelt i GBG i vår...
Go to Top of Page

paa
Starting Member

29 Posts

Posted - 2010/10/10 :  12:23:28  Show Profile Send paa a Private Message  Reply
quote:
paa hur mycket effekt behövs till dom? har väl 50w och 200+ så det finns plats hos mig välkommen

Det beror väl bl.a på hur mycket dynamik det är i musiken som ska spelas, men det verkar ju som det finns resurser i alla fall.
Tack också för välkomnandet, jag sågade till alla bitar igår, och ska börja med håltagningen strax.

paa

Go to Top of Page
Page: of 8 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000