HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY-Uppsala 2010
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 8

Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts

Posted - 2010/10/17 :  21:55:56  Show Profile Send Andrén a Private Message  Reply
Mässan startar kl 09.00 lördag och avslutas kl 18.00 lördag.
Vi kan börja plocka upp saker från kl 17.15 på fredag. Ner plockas det så fort vi avslutat och utför städningen därefter, vilket har gått väldigt snabbt och smidigt tidigare.

Efteråt så möts vi, på ännu inte vald pub och äter och umgås =)Om du vill avvika under delar eller vissa tider så finns säkert snälla själar som kan övervaka eller vara behjälpliga.

Mvh

Akustikchef på Sounds of Science

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/10/17 :  22:37:32  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Kopiera in det i första inlägget, så hittar alla infon.
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2010/10/18 :  09:02:23  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
Jag har inte möjlighet att komma på fredagen med prylarna utan det får bli lördag morgon. Vilken tid är ni där på lördagen?
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2010/10/18 :  14:15:51  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Hur sent kan man komma på fredag?

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/10/18 :  14:39:46  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Jag kommer också ansluta först på lördag(morgon)...men om det öppnar först kl 900 så hinner jag nog in ändå att bära in det lilla...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2010/10/18 :  20:26:18  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
då syns vi utanför på lördag magils.
man får bra bär hjälp där ju

18 ska de va.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/10/18 :  20:59:47  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Vadå hjälp???? Jag tänkte kolla när du sliter...

Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2010/10/19 :  13:01:16  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Jag tänkte komplettera förstärkaren jag redan har anmält med en ljudkälla (Windows HTPC), sidosystem, subbas och subbasförstärare. Så att jag får med ett komplett system.

Jag jackar gärna in andras högtalare istället för mina eftersom dom inte håller någon vidare audiofilklass och inte är utmärkande på något sätt. Det är Jordan X92S i sidosystemen och Peerless XXLS 835017 12" i subbasen, någon kan kanske vilja höra hur det låter.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2010/10/19 :  20:04:08  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
tänkte att vi får hjälp när vi kommer av alla andra jö

18 ska de va.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/10/19 :  20:57:47  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
Det är Jordan X92S i sidosystemen och Peerless XXLS 835017 12" i subbasen, någon kan kanske vilja höra hur det låter.

Yes!

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2010/10/20 :  13:34:19  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Jag hadde tänkt hålla mig till lite olika Diy-instrument och plocka med följande saker:
  • RAT rörprovare
  • Miniosc AF frekvensgenerator
  • ESR meter

Sen om jag får plats i bilen en rörbaserad vintage LCR-brygga
Jag dyker nog upp på lördag fm, men behöver ju ingen inkopplingstid, så jag hoppas att detta går bra?

/Lars

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2010/10/20 13:37:57
Go to Top of Page

Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts

Posted - 2010/10/20 :  14:24:51  Show Profile Send Andrén a Private Message  Reply
Det går fint =) Välkommen!

Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2010/10/20 :  16:54:55  Show Profile Send UrSv a Private Message  Reply
Jag hade tänkt komma förbi och titta och ta med mig en himla massa element (Vifa, Audax, Peerless, Seas mfl) för den som kan vara intresserad. Hoppas det går för sig...

Edited by - UrSv on 2010/10/20 16:58:25
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2010/10/21 :  10:07:23  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag skrev ner några tankar och intryck från förra årets system i en separat tråd av någon anledning som jag inte kommer ihåg. Den finns här

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2010/10/21 :  10:41:03  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Kul läsning Micke för en som missade förra årets DIY mässa i Uppsala
Kul också för att visa nya DIYers, och promota lite för den kommande mässan.
Kanske kunde några av klubbstugorna kavla upp ärmarna och plocka samman system och deltaga ? Dvs lite "bräckar anda" (med glimten i ögonvrån förståss) mellan klubbstugorna

/Lars

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts

Posted - 2010/10/21 :  11:32:23  Show Profile Send Andrén a Private Message  Reply
Hifi&Musik kommer att lägga till en blänkare så att vi syns lite extra =)

Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7954 Posts

Posted - 2010/10/21 :  21:11:37  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
I skrivande stund är det inte helt hugget i sten att jag kommer med någon anläggning, högtalarna är en aning skrymmande så det finns en del transportproblem som måste lösas. Förhoppningsvis går det att ordna, annars får jag roa mig med att titta i bildtråden efter mässan.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

O8h7w
Starting Member

21 Posts

Posted - 2010/10/23 :  00:22:02  Show Profile Send O8h7w a Private Message  Reply
quote:
Laptop med Spotify (funkar 3 mobil på ångström????)

Svårt att svara på även för mig som vandrar runt på Ångström hela dagarna. I Uppsala är det lite som så att det enda som finns är 3G-nätet, och nästan överallt är det bra mottagning - *men* inne i hus blir det ju lite som det blir. Ångström är ganska mycket stålkonstruktioner och på många ställen där inne är det ingen mottagning alls.

Men jag kan ju hålla ett öga på telefonen de kommande veckorna så kan jag se vilka salar som funkar och inte... hur mycket är det vi har tillgång till?

There's a nice effect of being pessimistic - everything turns out better than expected!
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2010/10/23 :  15:59:52  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
O8h7w...

Det har blivit ändrade planer, spotify får stanna hemma. Jag kommer att köra från hårdisken till usb-dac. Givetvis kommer även cd:n med som planerat så man får lyssna på eget material.

Edited by - asto on 2010/10/23 16:16:54
Go to Top of Page

Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts

Posted - 2010/10/26 :  11:17:07  Show Profile Send Andrén a Private Message  Reply
Ett öppet vädjande till er Uppsalabor på forumet! Kan ni bistå med sovplats åt de besökare som kommer långt ifrån? Jag kommer själv att fylla lägenheten tilöl bredden, så skicka ett PM så lägger jag upp detta i tråden.

Mvh

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/10/26 :  12:26:55  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Dax för en uppdatering.

Jag kommer at ta med följande.

Tannoy Buckingham
Q&D TQWT med dubbla sinus 6x4"
Albetec Klass-D steg
Kaffemaskin o kvarn.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2010/10/26 :  12:49:41  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Ahhhh äntligen!
Kanon Tobbe, många vill höra Tonnoyerna
/Lars

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/10/26 :  18:32:09  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
@Tobbe: Ska du ta med lastbilen också?

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/10/26 :  19:21:56  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
En liten lastbilen vore inte fel..
Synd att man inte har kvar den..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2010/10/27 :  19:21:33  Show Profile Send marens a Private Message  Reply
Centern är klar (men utan färg).

Jag kommer iaf på lördag morgon, är det 9:00 som gäller eller är folk där ännu tidigare och ställer i ordning?
Go to Top of Page
Page: of 8 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000