HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Ska byta ut min AT-95E. Förslag?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2009/08/10 :  10:43:39  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
Jag ska köpa en ny (MM) pick-up till min Pro-Ject 1 Xpression III Comfort. Just nu sitter det en AT-95E på den. Några förslag vad som skulle kunna passa till min spelare?

Jag har funderingar på en Ortofon 2M Blue. Finns det något annat som skulle kunna vara värt att kolla upp? Budget 2000 kr.

Edited by - millenniumking on 2009/08/10 10:45:20

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/08/10 :  11:02:29  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Jag har tidigare uppgraderat från just AT-95E. Mitt val föll på Denon DL-160 som gav en helt annan dimension till musiken.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2009/08/10 :  12:55:58  Show Profile Send Leffler a Private Message  Reply
Jag skulle just också rekommendera Denon DL-160, en mycket trevlig pickup som lyfte musiken mycket jämfört med den "normal-MM" jag hade innan. Den sitter i mitt fall på en Rega Planar 2 - kolla så det är rätt compliance mot din spelare!
Go to Top of Page

Grison
Starting Member

24 Posts

Posted - 2009/08/14 :  20:54:45  Show Profile Send Grison a Private Message  Reply
Prova en AT95HE eller SE nål istället för att byta puppan. De gör skillnad!

Pro-Ject 1Xpression III med AT95HE och Tube Box SEII.
Rogue Audio Tempest II Magnum
ShengYa CD-S10
Philips CD104
H/K TD392
QLN 604 MKII
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2009/08/16 :  12:55:58  Show Profile Send millenniumking a Private Message  Reply
quote:
Prova en AT95HE eller SE nål istället för att byta puppan. De gör skillnad!


Kan ju vara något att testa. Finns dessa att få tag på i Sverige någonstans?
Go to Top of Page

Grison
Starting Member

24 Posts

Posted - 2009/08/20 :  00:24:36  Show Profile Send Grison a Private Message  Reply
Inte vad jag vet, men lpgear.com skickar gärna till Sverige. Den kom i ett vanligt frankerat kuvert till mig, så tullen råkade nog missa det

Pro-Ject 1Xpression III med AT95HE och Tube Box SEII.
Rogue Audio Tempest II Magnum
ShengYa CD-S10
Philips CD104
H/K TD392
QLN 604 MKII
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000