HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Min anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 34

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2012/04/18 :  06:54:55  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Herregud vad tiden försvinner när man får barn....hur i helsike ska jag hinna med hifin ?

Bilder på Dacen kommer, Mcintosh monoblocken avbokade och nya steg inhandlade.. leverans inom en vecka. Funderingar på att byta högtalare för att testa något nytt har dykt upp..

[i][purple]
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2012/04/18 :  09:22:32  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
,hehe Gozzi,nu e de bäst att hålla i hatten,antar att de blir rejäla prylar igenÄr själv ute å sonderar terrängen efter lite mer pulver

Temptation
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2012/04/18 :  11:33:48  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Räcker inte 700:an
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2012/04/18 :  11:54:39  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Mjaaa Staffanmen visst räcker den, men har haft ögonen på ett par 750 mcx,eller kanske ännu hellre ett par evo 6oo

Temptation

Edited by - Ingemar on 2012/04/18 14:00:18
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/04/18 :  15:53:02  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Har fått upp ögonen för Pass nya Klass A serie .. :)
Ingemar: Då har du en del pulver, lär ju förstärka upp golvet där anläggningen står !

[i][purple]
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2012/04/18 :  18:17:41  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
Den "lilla" XS150 väger ju bara drygt 100 kilo styck . Själv skulle jag nöja mig med ett par XA100.5 . Var inte Wilson W/P till belåtenhet....heller?
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/04/18 :  18:52:52  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Herregud vad tiden försvinner när man får barn....hur i helsike ska jag hinna med hifin ?

Bilder på Dacen kommer, Mcintosh monoblocken avbokade och nya steg inhandlade.. leverans inom en vecka. Funderingar på att byta högtalare för att testa något nytt har dykt upp..

Då ska du se vad barnbarn får tiden att rusa, men ibland så får man en stund över

Förstod att du har något i görningen när jag såg annonsen på W/P, blir det ett par B&W 802D nu eller?
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/04/18 :  21:39:59  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Nya högtalare redan införskaffade, dock ej B&W.. En sedan länge kär bekant gör återentre i mitt system ...:)
Leverans på fredag !

[i][purple]
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2012/04/19 :  04:43:01  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Magnepan 3,7?????

Temptation
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2012/04/19 :  13:28:19  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
quote:
Magnepan 3,7?????

I sådana fall lär Pass-stegen som nämndes vara bland det bättre som drivning. Det behöver dock inte vara de nya XS, även XA lär vara en fantastisk match. Suktar själv efter XA100.5 till mina 3.7
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/04/20 :  07:01:40  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Vi får se... Ser iaf fram emot att komma hem idag :)

[i][purple]
Go to Top of Page

shifts
Member

375 Posts

Posted - 2012/04/20 :  11:47:00  Show Profile Send shifts a Private Message  Reply
Jag funderar på om det är von Schweikert som gör entré igen, kanske
i form av VR-6. Snart får vi veta. :)
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2012/04/21 :  20:26:35  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Hur går det ?

Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/04/24 :  19:40:43  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Högtalarna uppställda och lirar för fullt, jäklar vilken ljudbild :)
Går i väntans tider nu, ska prova kablar på fredag då förhoppningsvis förstärkarna anländer..

Skeptic: jäklar vad nöjd jag är med wp7, vet fortfarande inte om jag verkligen ska släppa dom..

[i][purple]
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2012/04/24 :  20:18:33  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
Om det är MG3.7 du skaffat så lär de om inte annat låta väldigt olika W/P7, olika styrkor/svagheter, men på just ljudbilden är ju de större Maggisarna mästare. Är de helt nya och oinspelade eller är de demo/beggade?
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/04/25 :  06:31:08  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Bilder kommer så fort jag får hem kameran :)

[i][purple]
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2012/04/26 :  08:40:57  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Väldigt nyfiken, som vanligt :)
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/04/26 :  08:56:28  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Jag sitter i en svår sitts just nu, Wilson är så jäkla bra så att jag inte vet om jag kan göra mig av med dom. Samtidigt så är dom nya högtalarna så otroligt roliga att lyssna på,Snacka om lättlyssnade burkar !

Sällan har det snurrat plattor som nu, WP7 är verkligen en knepig kamrat eller iaf en kräsen kamrat. Blir dom matade med rätt material så är det fan Nirvana. Men tyvärr så består inte alla skivor av hifi material... Jag hade i princip sållat bort halva min skivsamling under tiden som wilson stod riggade. Men nu gör jag upptäckter igen ! Helsike så mycket godis det finns i hyllorna, tillomed suget efter en seriös vinyl rigg börjar komma tillbaka. Ändå så är inte så jäkla mycket tid nedlaggd på placering. Wilson placerade jag i ett halvår innan jag började känna mig som "hemma".

Har redan gjort av med en rulle maskeringstejp på golvet till nyförvärvet. Men maken till lättflyttade högtalare får man leta efter !

Det som är otäckt positivt är att sambon tyckte att nyförvärvet är den snyggaste högtalare jag haft hitills och med lite tur så hittar dom eventuellt upp till övervåningen... Drömmen om 2 seriösa anläggningar kanske blir sann....

En renodlad vinyl rigg med rör & Wilson samt en helt annan historia !

[i][purple]
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2012/04/26 :  13:32:03  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
quote:
Snacka om lättlyssnade burkar !

Burkar??? Inga skärmar mao. Mystiken tätnar.
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2012/04/26 :  16:50:58  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Det där Wilson-påståendet känner jag igen
helt och hållet.
Det är kanske så att man behöver flera
anläggningar.

Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2012/04/27 :  14:25:01  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Vad blir det för dig nu Staffan??

Temptation
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2012/04/27 :  16:45:25  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Jag kanske får behålla det jag har för mängden
"snackegubbar" har ju ökat dramatiskt.
Håller på att leta efter ett annat hus med ett
större rum för att få grejorna att funka bättre.
Få se vad som inträffar först

Förlåt Gozzi,vi borde ju inte babbla om annat
i din tråd men det beror ju på att vi ändå är
här och väntar på dig
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2012/04/27 :  17:27:31  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Samma här Gozzi,va bara nyfiken vad Staffan skulle hitta på för skoj.Men nu har du fått tbx kameran,va

Temptation
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/04/28 :  08:23:14  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Ingen fara Staffan, ska bli intressant att följa din resa !
Ja vad hände med den där kameran...,måste ta tag i det här nu..tyvärr är stegen försenade till i mitten av veckan :(

[i][purple]
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/05/04 :  16:14:36  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Nya stegen precis uppackade och inkopplade, jäklar i mig.. Basen vaknade precis till liv !
Snacka om tyngd.. det här kan bli hur bra som helst... måste kolla hur lång inspelningstid det är på stegen, börjar sjukt lovande. Kan inte vänta med att se vad detta gör för wilson basarna, kommer att bli otäckt bra !

Som vanligt så har jag inte fått tag på kameran ännu, men ska försöka lösa det.

Här ska vändas plattor :)

[i][purple]
Go to Top of Page
Page: of 34 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000