HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Min anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 34

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/08/15 :  19:35:55  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Jag tolkar det som att du inte blev nöjd med den...
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=22189

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2011/08/19 :  09:11:04  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Den lät faktist jäkligt bra, men jämfört med MC2000 så kändes den lite sval :)

Sen så börjar frugan tycka att det börjar bli lite mycket hemma nu, har ju baslådorna, Avalon, Plinius, mcintosh monoblock + försteg & Audionet AMP VII som bara står i kartonger... precis i entren till tvättstugan har jag gjort en snygg liten stapel :)

[i][purple]
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/08/19 :  10:38:19  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Sen så börjar frugan tycka att det börjar bli lite mycket hemma nu....

Det där känner jag till

Själv så är jag och alla grejer åter i musikrummet och där får jag i princip ha det som jag vill. Men lådor och annat onödigt kommer inte in där, utan de åker upp på vinden direkt, va sa du? Har jag en stor kartong i vardagsrummet? Visst ja, den ska jag flytta upp på vinden så snart du har gjort i ordning i garderoben bland dina kläder, väskor, skor och allt annat som gör att jag inte kan komma fram till mina kläder

Det sista jag skrev i kursiverad stil var bara mina tankar, skulle aldrig våga säga det

PS tar bort den innan hon kommer hem idag, då ligger man på plus inför helgen DS

Edited by - byZan on 2011/08/19 10:39:00
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2011/08/19 :  13:53:04  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
quote:
tar bort den innan hon kommer hem idag, då ligger man på plus inför helgen
Ja bäst så för annars får man ligga på soffan hela helgen.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/09/18 :  14:35:55  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Gozzi - hur går det? Det var länge sen vi sågs/hördes
Go to Top of Page

emilraaf
Klubbmästare UA

241 Posts

Posted - 2011/09/21 :  10:31:57  Show Profile Send emilraaf a Private Message  Reply
Gozzibror.. Törs du gå ner i källaren nu så här nära inpå :)
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2011/09/21 :  23:22:58  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Vad är nu på G? :)
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2011/09/23 :  07:43:57  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Här händer det inte mycket, har sålt vinyl spelaren. Går i funderingar men just nu så är det fullt ut med barn förberedelser. Enligt beräkningarna så är det idag som den lille ska komma, så hifin får vänta ett tag :)

När wilson ställdes upp så lades liksom uppgraderingarna på hyllan, har slutat att leta på hifi magasinet som febrilt. Är helt enkelt nöjd, det låter förjäkla bra ! Har börjat hitta den slutgiltliga placeringen efter veckor av flyttande. Skulle dock vara roligt att få lite tips av en Wilson kille, känner att det finns mer att hämta men just nu så spelar det sagolikt bra.. Har lusläst manualen och bytt basportarna på topparna, Wilson skickar nämligen med 2 olika basportar.

En för rörförstärkare och en för transistor, ljudet kan bli lite muddigt om man kör med transistor porten på rörhäckar(Enligt wilson). Dock så tror jag att det ljudet tilltalade mig bäst, med "rörporten" så blev ljudet aningen rappare men också aningen vassare. Krävs nog lite tester innan jag bestämmer mig vilken port jag ska ha :)

För MC2000 finns inget annat än Superlativ, vilket jäkla steg...

[i][purple]
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/09/23 :  08:02:50  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Lycka till

Blir det tvillingar så får du lyssna i stereo även på den fronten

Vi hörs
/byZan
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2011/10/09 :  10:41:05  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Tack Byzan :)

Det är verkligen en speciell känsla att bli pappa, det känns fantastiskt bra...Så fantastiskt att jag går i väntans tider...

[i][purple]
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2011/10/16 :  19:46:45  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Dags för förändring, har precis packat ner det käraste jag har...:)

[i][purple]
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/10/16 :  22:27:57  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Frugan?

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2011/10/17 :  15:39:18  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
,Nog för att hifi är en viktig del i våra livAntagligen får vi hålla hårt i peruken när Gozzi är igång

Temptation
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/01/18 :  07:18:02  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Monoblock beställda & ny Dac påväg !

[i][purple]
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/01/18 :  09:05:01  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Spännade, tell us more!

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/02/14 :  08:16:12  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Nu har jag äntligen fått min nya dac och börjat rota i det här med HDtracks, installerat Jriver och köpt en jäkla massa HD flac filer.

Min dac indikerar att den går på 48Khz, men vill ju att den ska hoppa upp på 192Khz. Min bärbara dator har ett integrerat ljudkort och där som högsta inställning 48Khz men min stationära dator på övervåningen har så att det går att ställa upp till 192Khz. Vill ju helst inte ha en stationär dator i min ljudgrotta..

Nu till min fråga måste jag köpa en ny dator alternativ ett externt ljudkort eller finns det någon annan lösning ? vill ju fortsätta att köpa flac skivor på nätet så antar att Sonos eller någon liknande lösning inte funkar.

Helt novis på det här och uppskattar verkigen all hjälp jag kan få !

[i][purple]
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/02/14 :  09:52:39  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Kul Gozzi! Det låter som om du kör Direct Sound utmatning från J River.
Betänk att din externa DAC kommer att uppträda som ett externt ljudkort.
Bästa sättet är att i J River under menyn Player - Playback Options... välja Audio Output till något av följande:
ASIO
WASAPI
WASAPI - Event Style
Kernel Streaming
Gör ev. konfigurering under Output mode settings.
Alla dessa metoder förbigår Windows Mixer och ev. omsampling, det blir en jä*la skillnad kan jag meddela!

Lycka till!
/Micke

Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/02/14 :  11:03:57  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Tack Micke, det låter ju hur lovande som helst. Nu har jag hemlängtan !

[i][purple]
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/02/14 :  18:06:38  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
ASIO ställde jag om den till nu samt inne på output settings till 24/192. Nu jäklar lirar det, men nu markerar dacen att 192 körs även fast inte inspelningen är 192 ?

[i][purple]
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/02/14 :  18:57:13  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Grattis och välkommen in i den digitala världen

Sitter just nu och googlar lite...........................tillbaks, var tvungen att byta sida på vinylskivan, j***ar vad det lirar

Googlar och funderar så det knakar, fick en inbjudan om en hemma-hos-lyssning som jag inte vill missa, kanske ska vänta på att bestämma mig? Tror att den lyssningen kan tillföra något som gör att beslutet blir lättare
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/02/15 :  06:57:32  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Byzan: Du är alltid välkommen på en kopp kaffe, har ju hänt en del sen du var förbi sist. Har lite grejer att fixa dock, ny bättre usb kabel är ett måste. Såg ett test av nordost Vs wireworld:

http://www.computeraudiophile.com/content/Wireworld-Starlight-USB-vs-Nordost-Blue-Heaven-USB

[i][purple]
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/02/15 :  10:08:28  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Toppen att du spelar med 192Khz! Jag tror dock att du missförstod mig lite, min avsikt var att du skulle göra ev. inställningar för just ditt ljudkort/DAC i dialogen där du valde ASIO.

Jag tror att du klickat dig till dialogen "Output Format" i DSP studio, där man kan ställa om upsampling/downsampling. Du kan välja bort detta genom ta bort bocken vid alternativet "Output format" i listan till vänster. Å andra sidan har du testat mjukvaruupsampling nu och det finns faktiskt de som föredrar detta!

MVH /Micke

Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/02/17 :  07:36:52  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Tack micke för din hjälp, tror jag börjar förstå hur det funkar.. Nu lirar det gudomligt, tankarna går i vilken usb kabel som ska väljas...En sak som stör mig är att min handlare föreslog ett inbyte på min Ref 3 mot den nya Ref 5se, fan jag som var nöjd med 3an..Men nu känns det som jag riktigt inte kan släppa det här :)

Vågar jag riskera minst en månads boende på soffan i barnkammaren, kan den vara så bra ?

[i][purple]
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2012/02/17 :  17:00:53  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
Enligt vissa amerikanska forum skall 5SE ha ett slankare, mer analytiskt ljud och 3:an ett lite fylligare, varmare ljud. Beror kanske på vilken typ av ljud du vill ha.
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/02/20 :  19:09:04  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Sceptic, du har lugnat mig lite :)
Just nu så jagar jag rörljudet, det Audionet steg som jag spelar på just nu går lite åt det ljusare hållet... Ska försöka slänga upp lite bilder på nya dacen !

[i][purple]
Go to Top of Page
Page: of 34 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000