HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Min anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 34

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/05/04 :  16:28:52  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Sounds good Gozzi? KUL och grattis

Du menar att du inte ens har kamera i telefon Vilket århundrade lever du i?

Om du drar lite modellbeteckningar och dina första intryck så accepterar jag att bilderna dröjer
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2012/05/04 :  19:49:08  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Första intrycket är chock, vad har jag hållit på med i alla år... helvete vad det lirar. Ljudbilden är helt bisarr, den bara ligger där helt perfekt i mitten och är 1 meter rätt in i väggen. Okej att Baldur 300 var extrema men det här är löjligt bra. Vilken botten och vilken urkraft !

Är det verkligen bara 100w Class A... ? där fick ni en ledtråd :)

Det sjukaste är att stegen precis är uppackade och inkopplade, har gått i 2 tim..Ska bli riktigt kul att dema systemet på söndag. Vet inte ens om jag behöver koppla in wilson så bra lirar dom nya Panelerna..Kändes basfattiga med mitt lånesteg men nu sitter allt bara precis som det ska. Jävlar vad bra det lirar, synd att lillknutte ska sova om 15 min...

Ska ta dom här sista 15 minuterna till att ösa på lite...här ska vändas plattor !

Årets vårpresent till mig själv !

[i][purple]
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2012/05/04 :  20:57:35  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
Har du kanske lyssnat på mitt tips om XA100.5 Dom ger ju i och för sig 200W i Magneplanarernas last (100 i 8 ohm). Har läst mycket gott om den här kombon så det är vad åtminstone jag hoppas att du köpt och vad jag själv skulle vilja köpa till mina 3.7. De lär fungera utmärkt till Wilson också för den delen. Pass är ju, pga att agenturen ligger i Danmark?, tyvärr väldigt osynliga i butikerna här i Sverige. Strunta i kameran och tala om vad du köpt pojk
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/05/08 :  20:28:33  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Avbytar bänken...

[i][purple]
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/05/08 :  21:08:49  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Då var det bestämt, som det ser ut nu så behåller jag både wilson och dom nya högtalarna. WP7 är helt enkelt för bra för att avyttras, dom lirar i en annan liga och jag kan ju inte sälja ett par högtalare som jag gått och dagdrömt om i snart ett år. Dom får helt enkelt vara stand in när jag känner att jag behöver ett mer lättlyssnat ljud. Perfekt för en slösöndag, men jäklar vilken slösöndag !

[i][purple]
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2012/05/09 :  05:34:39  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Ska dom få eget rum ?

Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/05/09 :  09:44:20  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Det blir inte två anläggningar, börjar förstå hur min sambo tänker om nu högtalarna skulle flyttas upp. Dom stackarna skulle få stå platt mot väggen som om dom vore tavlor, har svårt att att tro att det som presterades då skulle kallas hifi. Satsar på en rejäl anläggning med lite reservkomponenter, beroende på humör !"

[i][purple]
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/05/09 :  19:51:55  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Mcintosh bokades av, men ett annat par hittade hem....

[i][purple]
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2012/05/10 :  23:08:19  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Ingen dålig avbytarbänk ;)
Tycker du gör helt rätt i att behålla Wilson-burkarna.
När får vi se de nya högtalarna?
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/05/14 :  08:55:59  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Ändrade planer igen, här går det undan i svängarna !

[i][purple]
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/05/14 :  12:40:58  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Ändrade planer igen

Nähä! Att boka tid för lyssning hos dig kan bli svårt, man vet ju inte vad man får lyssna på
quote:
här går det undan i svängarna !

Du måste ha G-dräkt på dig annars är risken stor för att kroppen tar skada Hmm....kanske bra vid tunga lyft av hifi-pryttlar
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/05/14 :  15:58:57  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
byzan: så sant, trodde att jag kände mig säker. Men så dök dom där andra högtalarna upp som jag inte ens tänkt tanken på, men som nu spökar i mitt huvud... Så nu står jag ev med 3 st högtalare hemma. Frugan kommer bli nöjd !

[i][purple]
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2012/05/14 :  16:15:57  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Gozzi,jag har sagt det förut: Du är galen!(på ett bra sätt).
Ska man citera din fru misstänker jag att det bara är att
ta bort det inom parentesen.

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/05/14 :  16:16:21  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply

Men nu kommer det väl bilder direkt, eller?

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2012/05/14 :  17:31:26  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
quote:
Ändrade planer igen, här går det undan i svängarna !

Det är väl det minsta man kan säga. Både W/P och 3.7 ute på magasinet . Nu undrar vi ju vad det tredje paret kan vara för dundergrejor . Kanske åker de läckra Pass-blocken med av bara farten...
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/05/14 :  21:03:01  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Jo jag har det inte lätt här hemma må jag säga, får kämpa för min hobby...

Bestämde mig för att upgradera min dac innan årets mässa. Så min handlare hjälpte mig via en utsällare att få hem en fantastisk produkt. Jäklar vad den har fått fart på mitt ljud via datorn.

Snacka om att ljudbilden har stabiliserats, och botten har verkligen förstärkts om man jämför med HRT music streamer. Rösterna känns klarare och upplevs som mer direkta i ljudbilden. Den lirar förjäkla bra med andra ord .

Usb kabeln som jag valde att köra med vart en Wireworld, verkar ha fått många positiva recensioner samt att priset var rena fyndet.

[i][purple]
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2846 Posts

Posted - 2012/05/14 :  21:25:23  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
quote:
Usb kabeln som jag valde att köra med vart en Wireworld, verkar ha fått många positiva recensioner samt att priset var rena fyndet.

Får jag lov att fråga var du köpte den?

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/05/14 :  22:24:57  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Kabeln köpte jag på audio concept, tror den heter starlight. Ska vara motsvarigheten till nordosts blue heaven( heter den så ? ). Hade lite bråttom, som vanligt så orkade inte vänta på en leverans. Men är kanon nöjd med den för tillfället, däremot så ska en optisk kabel modell bättre inhandlas.. Kör min krell cd genom dacen nu. Jäklar vilken dynamik och svärta den tillför och det med en standard kabel, någon som har tips på en bra optisk kabel ?

[i][purple]
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2012/05/15 :  01:35:17  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
oj oj har du köpt en Dac8?
Då väntar vi på en recension när den spelat in sig
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/05/15 :  21:14:58  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Även något annat håller på att spelas in, tyvärr så tar inspelningen tid för min pojk harry tycks ta all tid .

Hitills så har dom visat inget annat än superlativ ...

[i][purple]
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2012/05/15 :  21:27:22  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
"It almost screams I´m a power amp" . Välbyggda Klass-A steg som står på min önskelista . Hur varma blir de egentligen? Är det lyssning i bar överkropp som gäller?
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/05/16 :  06:28:10  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Värmen är inte så jäklig, iaf inte som ett gammalt krell steg som man var tvungen att sitta med en ishink i knät. Men visst blir det varmt, lirade lite imorse och det var kyligt i rummet innan stegen slogs på. När jag gick upp för frukost så var det riktigt behagligt i rummet.

visst kostar kilowatten 1.3/timmen ? om jag räknat rätt så blir det alltså 13 kr för 10h lyssning. Det är värt alla tider !

[i][purple]
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2012/05/16 :  11:45:09  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Medan vi andra kör med lågenergilampor och andra produkter som drar lite VA. Detta till förmån för Gozzi och annan elintensiv verksamehet och industri i Sverige.
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2012/05/16 :  15:02:55  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
quote:
visst kostar kilowatten 1.3/timmen ? om jag räknat rätt så blir det alltså 13 kr för 10h lyssning. Det är värt alla tider !

Kanske inga steg man har på konstant men de kan ju stå i "stand by" då de inte kräver mer än en timmes uppvärmning för att låta bra....enligt Harley´s recension.
Ludwig (Stylus) sade vid ett tillfälle att Krell Evo-One höjde hans elräkning med fem tusen/månad .
Vet inte hur mycket han spelar och vilken elleverantör han kan ha men det lät minst sagt (för) mycket.
Go to Top of Page

Gozzi

953 Posts

Posted - 2012/05/18 :  18:15:46  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Om ni tittar noga så ser ni en ny uppsättning kablar bakom skönheterna !

Har ett par på lån som verkligen överträffar förväntan, jäklar vad högt det går att spela utan att det låter ansträngt.. Väldigt lena Kablar jämfört med Kimber & Nordost :)

[i][purple]
Go to Top of Page
Page: of 34 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000