HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Det byggs en ny consult...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/02 :  18:52:38  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Sopkvast och skyffel



Vattenpass


"Men vad är det nu Pac har hittat på????"

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/03/02 :  19:18:02  Show Profile Send acebowler a Private Message  Reply
Studiogolv hemma!?

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/02 :  19:22:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Nja, kanske inte just hemma...


tapetserar pensel



Hela tapetserar verkstan

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/03/02 :  19:31:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag vet!!!(gissar)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/02 :  19:55:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det är altså inte hemma hos mig men du har rätt i att det är i Göteborgstrakten Acebowler.

OCH nej, jag har inte fått solsting mitt i vintern.

Det har faktiskt med HiFi att göra även om vi kommer att få vänta många veckor innan det börjar synas.

Men, det är klart, ser man under ytan så är det enkelt att se att det inte är ett vanligt bygge jag besökt...


Mellanvägg med dubbelgips




Bastant säkerhetsgaller



Eftersom bygget pågår just nu är det här är en tråd som kommer att rulla i många veckor. Det passar mig perfekt, ett människovänligt tempo mitt i vardagsstressen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/03/02 :  20:06:48  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Rekonstruktion av en bank?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/02 :  20:23:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

ja det kanske behövs i dessa tider?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/03/02 :  20:28:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Den här tråden rullar ju på bra,,, man skulle kunna tro att det går på Jul :)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2009/03/02 :  20:34:29  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Ah! Tog det på gallret. Det här blir nog en intressant tråd.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/02 :  20:38:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

quote:
,,, man skulle kunna tro att det går på Jul :)


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/02 :  20:39:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Det här blir nog en intressant tråd.
Ja, så småningom blir det nog mer HiFi-inriktning.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2009/03/02 :  21:07:55  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Vi är nog i Sävedalen och skall kanske få bevittna ett "statement" om vilken butik som är störst och bäst i Sverige

Skall bli spännande att följa. Har bara sett utsidan på huset.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2009/03/02 :  21:22:07  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Japp...tror också på Akkelis förslag...

Skall bli intressant att följa...och om jag tror rätt sedan få ta del av det färdiga resultatet....och då är det ju extra kul att fått se "on the run"!

\\K-man
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2009/03/02 :  21:24:54  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Jag tror jag vet var du är, skall bli spännande att följa!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2009/03/02 :  21:45:25  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Aaaaa, här kommer jag att gå in många gånger (både i tråden och verkligheten)

Artphotography
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/03/02 :  22:08:59  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Vad händer i Sävedalen, mer än att Pac är/har varit där? Ingen aning, berätta!


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/03/02 :  22:22:16  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Spännande

Vad är det för bygge som Pac har letat upp????

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/02 :  22:22:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det byggs nytt åt HiFiconsult.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/03/02 :  22:27:12  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Jaha, men ingen sladd på bild? Ännu!


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/03/02 :  22:48:48  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Pac, du har inte tid med några byggprojekt, du har ett forum att administrera ....
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/03 :  06:57:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hahaha, jasså säger du det?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/03/03 :  08:53:06  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message  Reply
Vi är nog i Sävedalen och skall kanske få bevittna ett "statement" om vilken butik som är störst och bäst i Sverige

För framtiden nöjer vi oss med att ha målet att vara enbart bäst i hela .... VÄRLDEN
Lite nytt blir det men också en repris av en gammal kär Göteborgstradition som försvann för ett par år sedan.

Snacka går ju men vi är inte framme ännu. Alla byggprojekt skall gångras med Pi vad kostnad och tidsåtgång avser och jo, vi är nog där snart

Allmänt mål är att vara lätt åtkomliga, ha normala generösa öppettider och erbjuda en atmosfär som andas trivsel och otvungenhet.

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/03 :  12:52:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Oj, nu såg jag vad det stod i Akkelis inlägg.

quote:
...skall kanske få bevittna ett "statement" om vilken butik som är störst och bäst i Sverige


Nej. Det här är min berättelse som HCs nya lokaler. "Statements" hit och dit får hålla sig på Butikshyllan och under nyhetsdelen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2009/03/03 :  13:51:04  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Ber om ursäkt om mitt inlägg feltolkades. Det är inte ditt "statement" Per utan jag syftade till att Consulterna med flytten till nya lokaler och månader av bygge gör ett "statement, dvs vill visa att dom tänker vara med på "banan" på allvar ännu ett bra tag.


www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2009/03/03 :  14:04:23  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Internet är som upplagt för missförstånd och feltolkningar.

Statement, tänk gärna på "Swedish Statement", det som Jorma Design, Mårten Design, Bladelius och den där bänktillverkaren gjorde. Dom åkte på mässor med "Swedish Statement", dom ville visa att här är vi och vi är seriösa och bör tas på allvar.

www.akkelisaudio.com

Edited by - Akkelis Audio on 2009/03/03 14:05:06
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/03 :  18:35:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Du har helt rätt i att det skrivna språket är oerhört torftigt. Därmed blir det som upplagt för missförstånd. Men det är lungt Stefan.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000