HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Hittat det jag sökte efter...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

atanas
Starting Member

33 Posts

Posted - 2009/06/21 :  22:27:49  Show Profile Send atanas a Private Message  Reply
Ibland gör man saker, utan att egentligen ha en riktigt bra anledning till att göra det.
Man köper, byter och ändrar, inte för att det är nödvändigt ont utan för att det är något annat. Just den specifika anledningen vet vi inte alltid, kan inte svara och vill inte svara.
Ibland tär det vårt samvete.
Man tröstar sitt inre sinne genom strävan att vara "unik". Inneha något särskilt, något äkta, helt originellt och emotståndligt.

Må det vara en stereoanläggning, kamera, skräddarsydd skjorta, riktigt balsam vinäger eller partner - strävan finns ständigt där. Ofrivilligt dyker konfundering om perfektion.
Visserligen kan man lindra detta beteende genom den enkla förklaringen att det enbart handlar om livskvalité och njutning.

Denna fråga är ytterst individuell och jag lämnar den härefter.
Mitt strävande har fört mig till det som kommer här.



Konst, hantverk och entusiasm. Som en vän uttryckte, "Det här är förtrollande. Jag har blivit förälskad".



Enkel och robust.


Precis som en riktig lyxig bildörr, älsar jag klangen från den här väljaren.


12 rör, pryder denna skapelse. Extasen är kanske för svagt ord för varje gång man närmar sig detta underverk.


Ni har säkert redan gissat vad det är för skapalse jag visat här. Ni har säkert även tittat upp priset; funderat om personen i fråga är riktigt klok.
Det undrade jag med. Länge dessutom.
Nu i efterhand...känns det mesta i jämförelse ganska..."tomt".
Nu har det gått ungefär 3 månader och jag är mer övertygad än innan. Jag har funnit mitt, Den jag sökte.



Edited by - atanas on 2009/06/24 21:18:07

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2009/06/23 :  20:52:20  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Detta låter intressant, men jag kan bara se två av bilderna.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2009/06/24 :  14:52:49  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Jag också, men kopierade bildadressen och kollade. Sen uppdaterade jag sidan, och då dök de upp, bilderna på Audio Space Reference 2! Respektingivande maskin... Gillar din inledning på inlägget atanas.
Go to Top of Page

atanas
Starting Member

33 Posts

Posted - 2009/06/24 :  19:57:40  Show Profile Send atanas a Private Message  Reply
Vet inte riktigt vad det beror på att du inte ser bilderna. Någon som vet?
Hos mig kan jag se samtliga.

Tack, lindvall.

Edited by - atanas on 2009/06/24 19:58:06
Go to Top of Page

shifts
Member

375 Posts

Posted - 2009/06/24 :  20:11:22  Show Profile Send shifts a Private Message  Reply
Samma problem hos mig.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/06/25 :  08:24:15  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
I går kunde jag inte se alla bilderna, men i dag går det bra.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2009/06/25 :  08:39:21  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Jag blir nyfiken på resten av anläggnignen. Ett finfint försteg har du visat upp men det måste väl finnas mer

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2009/06/25 :  17:49:13  Show Profile Send Anton a Private Message  Reply
Gött att äntligen få se bilder på underverket!
Go to Top of Page

atanas
Starting Member

33 Posts

Posted - 2009/06/25 :  20:58:33  Show Profile Send atanas a Private Message  Reply
Det tog ganska lång tid innan denna kom upp. Jag måste samla krafter för resten =)
Go to Top of Page

Archimedes
Starting Member

28 Posts

Posted - 2009/06/25 :  21:44:00  Show Profile Send Archimedes a Private Message  Reply
4st 300B i ett försteg? Fantastiskt vackert, men vad i all världen skall man med 300B till här? Har sett en del andra som använt ett 300B i strömförsörjningen till försteg, men fyra!?!?!?!

Ser verkligen fram emot att se resten av systemet som den här läckerbiten passar in i!
Go to Top of Page

atanas
Starting Member

33 Posts

Posted - 2009/06/25 :  22:32:17  Show Profile Send atanas a Private Message  Reply
Archimedes,

Mycket bra iakttagelse!
Vad jag vet så är detta försteg ganska ensamt i världen om detta. Som du säkert känner till har man inte kunna lösa detta tidigare på grund av flera tekniska svårigheter.
Utan att predika om ämnet och hur den spelar/låter, kan man läsa mer under:

http://www.gini.com/index.php?id=reference2

http://www.soundstage.com/revequip/audiospace_reference_two.htm

http://www.avguide.com/review/audio-space-reference-2-linestage-preamplifier
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000