HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Det börjar med "C" hemma hos... ByZan!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/01 :  11:43:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Att få chansen att åka hem till HiFi-entusiaster och lyssna i deras hemma-miljö är en ynnest få förunnat. Jag har fått chansen några gånger och den turen jag gjorde en lördag för några veckor sedan kommer att gå till historien som en av de trevligare jag gjort. En fantastisk anläggning kopplad till en sällan skådad gästfrihet gör stort avtryck.

Tack för ett synnerligen intressant och trevligt besök.



Som vanligt kör jag i människovänligt tempo så sparka av skorna, koppla av och häng med på en resa i en fantastisk anläggning hemma hos en inbiten HiFi-entusiast som kommer att ta någon vecka att slutföra.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2009/03/01 :  11:59:00  Show Profile Send Tompa-T a Private Message  Reply
Detta ska bli spännande !!!

//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/01 :  12:22:22  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
I början av signalkedjan handlar det om C'n, i slutet är det ädla diamanter och...


...kevlar som regerar.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2009/03/01 :  12:27:15  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Finally

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/01 :  12:35:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ja verkligen! Uppkomsten till det här besöket är en kommentar jag skrev för 2 år sedan i mitt CES-reportage. Som svar på den kommentaren fick jag ett PM och för några veckor sedan var planeringen och väntan över.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2009/03/01 :  12:46:44  Show Profile Send Tompa-T a Private Message  Reply
Diamanter och Kevlar känner jag ju igen !

//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)
Go to Top of Page

Jazzskägg
fd. Mattias A

424 Posts

Posted - 2009/03/01 :  12:48:25  Show Profile Send Jazzskägg a Private Message  Reply
KevlarDet har ska bli intressant

d,i,y amatör som inte riktigt vet hur man gör men det spelar ingen roll så länge det är skoj
------------------------Jazzskäggs byggtråd------
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=72340
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/03/01 :  13:00:08  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
ByZan?

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/03/01 :  13:12:03  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Spännande

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/01 :  13:36:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

quote:
ByZan?
Ja, det var kanske inte så svårt att gissa. Han börjar bli rätt känd för sin egen berättelse


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2009/03/01 :  14:21:00  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Nu sitter jag i fåtöljen med tofflorna på och en god kopp kaffe. Bara kör,jag är beredd!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/03/01 :  15:49:31  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Jovisst var det så att Pac kom hem till mig/oss (frugan var hemma också) en lördagskväll för några veckor sedan. Det blev en mycket trevlig och uppskattad kväll

Ser fram emot att få se Pac's bilder, fick en hint när han började fotografera att de skulle bli något bättre än mina egna

Tack Pac för den fina introduktionen på detta reportage

/byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/01 :  16:26:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Nja, bättre och bättre, man gör så gott man kan. Det är bara att öva och öva. Och när man tycker att man har hyffsad kläm är det bara att öva lite till ByZan.

Att det är musiken i centrum hemma hos ByZan är det inget snacka om. Ett bevis...



... är gitarren som får vara med i lyssningsrummet. Ett annat är att det var rent och fint när jag kom. Men, allt eftersom kvällen gick började skivorna leta sig fram ur skrymslena och "anrikas" runt anläggningen.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/03/01 :  17:03:45  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
För att ta det från början!
Jag läste flera reportage i forumet som Pac var pappa till och jag tyckte att bilder, språk och Pac's egna kommentarer var riktigt riktigt trevliga. Så jag PM,ade helt enkelt och frågade om intresse fanns för att göra ett reportage om....? ... jag ska inte gå händelsen i förväg.

Att få hem en RIKTIG forum räv med mycket stora kunskaper i sin egen lya... Kan bara säga att jag brukar inte bli/vara nervös för ett möte med för mig okända personer. Men innan jag fick träffa Pac, så kunde jag inte ens lägga på nålen på en vinylskiva, utan att risken för att den skulle gå av var alldeles för stor


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/03/01 :  19:37:03  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Åh, det vankas HiFi-erotik
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/01 :  20:06:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Att bli hembjuden så genröst och frikostigt som du gjorde ByZan skapar en viss nervositet och förväntan å min sida också. Forum-räv, äh nu tar du i.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/03/01 :  20:26:34  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Att bli hembjuden så genröst och frikostigt

Hembjudningen stod jag för, det frikostiga kom från frugan, själv har jag prioriterat annat som du kunde se
Skämt åsido, hembjudningen var mycket riktigt min idé och det vi bjöd på var inget extra ordinärt, förutom att det serverades till en mycket trevlig och sympatisk kille
Tyckte vi fann varandra snabbt och nålen kunde läggas på utan missöden, bilderna verkar ju ha blivit skarpa också, så den inbillade nervositeten försvann kanske med mat i magen, eller?


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/01 :  20:44:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Jodå, mat i magen tog bort skakningarna.




Det var verkligen gott! Hälsa din fru och tacka igen. Jag rullade från matbordet till lyssningsfåtöljen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/01 :  20:46:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Om vi skulle ta kväll med en system-vy? Då har jag fått in åtminstone en HiFi-bild.



Nu kanske tråd-titeln klarnar en aning?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2009/03/01 :  20:54:16  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Jag vet att det är en hifitråd, men snälla berätta vad det är för mat.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/03/01 :  20:58:17  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Är Pac's bilder så suddiga

Jag hade satt på grillen ca 30 min och lagt på köttet ca 15 min innan Pac kom. Det var en självklarhet att det skulle bjudas på middag. Varmrätt, efterrätt och avslutningsvis en kopp espresso, så såg menyn ut.

Edit: om maten


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2009/03/01 21:04:25
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/03/01 :  20:59:34  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Håller fullt med, ville veta mer om maten. Såg utomordentligt gott ut.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Edited by - B-200 on 2009/03/01 20:59:51
Go to Top of Page

Stefanolo
fd. Stogi

396 Posts

Posted - 2009/03/02 :  16:23:29  Show Profile Send Stefanolo a Private Message  Reply
det ser Classéigt ut...
Go to Top of Page

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2009/03/02 :  16:28:22  Show Profile Send Tompa-T a Private Message  Reply
Tjusigt !!
Talarna är helt i min smak !

//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/03/02 :  17:11:59  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Det verkar finnas lite förväntningar både på hifi, bilder och otroligt nog även på mat, där ute i stugorna?
Jag svarar gärna på frågor om ni har några, men inte för tekniska bara för då måste jag googla
Jag kommer också bistå med en och annan kommentar.

Här kommer mina första svar och kommentarer.
quote:
Detta ska bli spännande !!!

Tompa_T, Ja, Pac gör ju alltid sina reportage lite nervkittlande
quote:
Finally

nahoj, För mig är det det, om vi nu syftar på samma sak
quote:
Kevlar, det har ska bli intressant

Jazzskägg, Det är ett intressant mtrl iaf
quote:
Spännande

Tobbe-L, Hoppas det
quote:
Åh, det vankas HiFi-erotik

Huzze, Kanske det väntar fortfarande på PM från dig
quote:
Håller fullt med, ville veta mer om maten. Såg utomordentligt gott ut.

B-200 och Audionet, Bra gissat B_200! Får skriva ner receptet vid ett senare tillfälle till er båda, om jag kommer ihåg hur jag gjorde
quote:
det ser Classéigt ut...

Stefanalo, Mmm, gillar dessa
quote:
Talarna är helt i min smak!

Tompa-T, Har viss förståelse för det

Tack Pac för fina bilder så här långt


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/03/02 :  18:48:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ja, var var vi någonstans?

Ett ÄNTLIGEN är nog helt på sin plats. Äntligen har jag fått lyssna på hur ett par duktiga B&W kan prestera i hem-miljö. Det var inte en sekund för tidigt. Jag har lyssnat på B&W-högtalare på mässor och på demos och det har varit trevligt och bra. Men det tog ända till mitt besök hos ByZan innan jag fick den där "DÄR SATT DEN!"-känslan ihop med ett par B&W.



och ja, det var när vi spelade vinyl som det small till.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000