patrikcaesar
Member
704 Posts |
Posted - 2009/11/16 : 11:24:00
|
Den ena på bilden innan ses Jacob Karlzon, som har kommit ner ner till lokalen och testat olika flyglar vid ett par tillfällen. Svanå blev förvånad att Vivid var så "raka" när vi mätte vid högtalaren, men han hade också läst testet "one of the finest speakers on the planet" så han förstod vad de skulle kunna spela med bättre förutsättningar. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=76569&SearchTerms=K1
Nu spelades det inte så mycket på K1, efter mätningen, eftersom Jacob kom ned och vi fick live musik, men strax innan det skedde, hade Svanå med sig en CD som en kille hade spelat in i ett rum som Svanå hade fixat. Vi var alla förvånade över hur otroligt naturtroget detta lät. Det finns ett par "trumskivor" & en massa demo skivor som snurrar runt ibland oss hifikillar, men detta..... VILKET LJUD!
Sen fick vi avnjuta skön musik från Wendl & Lung och jag fick 2 CD skivor som tack för de råd om hifi jag gav honom. Men det var som jag sa, det kostar inget att ge råd.
Kollade in hans hemsida, han har spelat in en del. Discography Jacob Karlzon Mycket ödmjuk och trevlig kille och det får bli summeringen av lördagen. Ödmjukhet och kunnighet går ofta hand i hand. Patrik |
Generalimportör för HALCRO i Skandinavien Återförsäljare av High end hifi. Showroom i Skånes mitt. Initiativtagare till Highendsociety.se
patrikcaesar@yahoo.com
0737 61 43 83 |
Edited by - patrikcaesar on 2009/11/16 11:33:47 |
|
|