HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Vivid Audio, Showroom i Malmö

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2008/09/21 : 19:52:05


En stilla höstkväll öppnas ett showroom för ett gränsöverbrytande samarbete mellan musik & hifi.
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
patrikcaesar Posted - 2009/11/16 : 11:24:00

Den ena på bilden innan ses Jacob Karlzon, som har kommit ner ner till lokalen och testat olika flyglar vid ett par tillfällen.
Svanå blev förvånad att Vivid var så "raka" när vi mätte vid högtalaren, men han hade också läst testet "one of the finest speakers on the planet" så han förstod vad de skulle kunna spela med bättre förutsättningar.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=76569&SearchTerms=K1

Nu spelades det inte så mycket på K1, efter mätningen, eftersom Jacob kom ned och vi fick live musik, men strax innan det skedde, hade Svanå med sig en CD som en kille hade spelat in i ett rum som Svanå hade fixat.
Vi var alla förvånade över hur otroligt naturtroget detta lät.
Det finns ett par "trumskivor" & en massa demo skivor som snurrar runt ibland oss hifikillar, men detta.....
VILKET LJUD!

Sen fick vi avnjuta skön musik från Wendl & Lung och jag fick 2 CD skivor som tack för de råd om hifi jag gav honom.
Men det var som jag sa, det kostar inget att ge råd.

Kollade in hans hemsida, han har spelat in en del.
Discography Jacob Karlzon
Mycket ödmjuk och trevlig kille och det får bli summeringen av lördagen.
Ödmjukhet och kunnighet går ofta hand i hand.
Patrik
patrikcaesar Posted - 2009/11/16 : 11:14:24



Kommentarerna från kunderna var -"vilken ödmjuk och kunnig kille Svanå är"
Jag har ju träffat Mats på flera mässor så jag visste att det bara är att hålla med, mycket kunnig och trevlig.

I bakgrunden ser ni också 2 kunniga killar på sina områden.








patrikcaesar Posted - 2009/11/16 : 11:13:51


Här mäts det medan jag sätter på den 3:dje kannan kaffe.
Tommy ses fjåna sig på den tredje bilden, men det är faktiskt inte därför Pär håller micken på den sista bilden.
Tommy skulle "pudra näsan".
patrikcaesar Posted - 2009/11/16 : 11:13:04

Strax efter det att Charles gick, kom Mats Svanå ner och det hade jag ju skrivit på nätet & om det var detta som drog vet jag inte men vi var ett bra gäng som fikade.
Om igen åkte pianopallar fram :)
Här ser vi Carl-Henrik prata med Svanå, eftersom han håller på med en ombyggnad av poolrummet till hifirum.
Who needs a pool?
patrikcaesar Posted - 2009/11/16 : 10:38:03



I lördags då Charles kom ner och satt på en bra pickup den härliga Kuzma som jag har nere i showrooomet nu.
patrikcaesar Posted - 2009/11/16 : 10:33:35

Jag har Trigon Energy förstärkaren och Recall 2 CD:n nere i Limhamn och även det stora batteririiat Advance på demo.
Ni som gillade Trigon på Arken i disco montern, hos Akkelis eller bara är nyfikna, är välkomna ner.
Patrik





patrikcaesar Posted - 2008/10/04 : 00:42:16

I morgon är det ett trevligt besök nere i Limhamn.
Det var ett tungt åbäke, men ska man ha roligt så får man jobba.
Har inte värmt upp den ännu, ligger fortfarande i sin kartong men ngt roligt ska jag ju ha imorgon.
Öppnar kl 12.00 så titta ner.
Patrik






B-200 Posted - 2008/10/02 : 00:19:56
Tack PC skall se vad jag kan göra. (tror jag är bortrest dock, om jag inte kan så dyker jag upp en annan gång för detta är jag enormt intresserad av att höra.)
patrikcaesar Posted - 2008/10/02 : 00:18:23
Det är inte Audio Net som håller kameran underligt, det är jag som kl 04.00 inför invigningen "slängde" upp allt på sin plats, så inget var speciellt "nice" rör stod på "sniskan" och inget stod väl egentligen så som det kommer att stå på Lördag, det kommer att stå mer prominenta "gäster" på lördag i form utav förstärkeri m.m.

Kul att vara medlem, har inte förtått allt ännu, slow learner, men det kommer väl?
Ha det gott alla goa hifivänner,
Patrik
patrikcaesar Posted - 2008/10/02 : 00:10:49
Du är hjärtligt välkommen på Lördag Asimov, ja det är ni allihop här på HIFI-forum, fast ni kanske bör sprida ut det och inte komma alla nu på Lördag den 4:de

Audionet Posted - 2008/09/24 : 20:12:29


Avslutar med en helhets bild av setupen. Denna kväll gavs det inga möjligheter till lyssning då vi hade tillgång till levande musik.
B-200 Posted - 2008/09/24 : 18:35:40
Jag måste säga att det låter som en mycket god ide att få se hela sortimentet samlat, ingen press att beställa utan man kan enbart slappna av och lyssna och sen måste det kännas bra att kunna fixa en plats där man kan koncentrera sig att fixa till en lokal rent akustiskt och inredningsmässigt som passar konceptet Vivid Audio.
Om man kan bära upp kostnaden som det är att ha ett showroom så är det klart rekommenderbart och jag ställer mig otroligt positiv till detta. Just go for it !
Audionet Posted - 2008/09/24 : 17:22:54


Det finns även storebror K1 för provlyssning.
patrikcaesar Posted - 2008/09/24 : 00:46:31
Jag är mycket glad över att ÄNTLIGEN få skriva till er på Hififorum.
Det var så så trevliga och duktiga fotografer kom ner på invigningen av Vivid Audio & Wendl & Lungs showroom.
Vivid Audio startar alltså ett showroom i Malmö.
Audionet lägger ju ut underbara bilder.
PATRIK
Audionet Posted - 2008/09/23 : 21:54:57


Vivid Audio V1 på nära håll. Om man tittar riktigt noga kan man se mer än så.
Audionet Posted - 2008/09/23 : 21:38:46
Nu skall vi inte vara så petiga med min kamerahållning Dan Men om man kollar på luftbubblan så lutar nog skivspelaren något.
Burmäster Posted - 2008/09/23 : 20:36:05
Lycka till Patrik Hoppas det blir en bra satsning!
Noterar också att du kommit tillbaka till 2000 talet av bilden att dömma, men vetihundan om inte det var fräckare med Arken stuket

En liten undran på den fina Thorensbilden, är det vinkeln på kameran eller står spelaren inte i våg?
Audionet Posted - 2008/09/23 : 18:42:56


En sista bild på dessa vackra instrument innan vi går över på hifin.
Audionet Posted - 2008/09/23 : 17:59:24
Tack Tompa!
Tompa-T Posted - 2008/09/23 : 09:42:08
Tjusiga bilder Audionet, du har bra kläm på det här med att fotografera !!

Och Patrik, lycka till med ditt showroom, jag håller tummarna !!

//-- Tompa --
Audionet Posted - 2008/09/23 : 09:06:41
Flygeln är konstruerad i Österrike men tillverkas i China.

För de som är intresserade av Wendl & Lungs historia kan man läsa mer i denna länk.

http://www.wendl-lung.com/WebsiteCMS/Template_WL/WLfs.php?l=ENG&sp=sWL03
Mc Square Posted - 2008/09/22 : 22:33:25
Tror dem är österrikiska.
IcedEarth Posted - 2008/09/22 : 21:59:51
Vars tillverkas dessa flyglar? Är det Tyska?

//rillo
Audionet Posted - 2008/09/22 : 17:53:03


Dessa pianon från Wendl & Lung är några fantastiska hantverk




De små flyglarna gick loss på c:a 98 000:-. Tänk om man kunde traktera instrumentet, snacka om en absolut referens.
Audionet Posted - 2008/09/21 : 20:47:13


Många vackra ting samlades och önskade uppmärksamhet. Thorens, ädelt vinylhantverk

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000