Author |
Topic |
|
pomo
Starting Member
39 Posts |
Posted - 2008/06/14 : 11:10:20
|
Hej ni kunniga.
Har en Dual 701 skivspelare. En plastdetalj i armlyften har vittrat sönder. Det är väl åldern. Spelaren är från 1978.
Nu till frågan: Någon som har hum om reservdelar till den? Har grävt lite på nätet med ganska klen resultat. Skulle helst handla från Sverige. Ett billig "vrak" av samma modell skulle åkso duga.
Trivsam lyssningssommar till alla.
mvh/pomo |
2språkig Gillar ISObarik o Molli XLS10 wow,HFLS-1 too |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2008/06/14 : 11:27:18
|
Hej och välkommen till HiFiForum.nu! (Du har ju varit medlem ett tag men det är så att säga premiärinlägget.)
Jag specificerade titeln på din tråd lite så att den blir mer begriplig - och lättare att hitta vid en eventuell senare sökning.
Ett "vrak" kan du kanske hitta om du håller utkik på Tradera och Blocket, men först måste du nog kontrollera så att det inte är ett typfel som drabbar i princip alla maskiner. Det kan eventuellt kräva en del tålamod. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2008/06/14 : 16:42:27
|
Annars är det att göra som jag brukar göra tillverka den i metall och då brukar jag göra det i aluminium.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
pomo
Starting Member
39 Posts |
Posted - 2008/08/13 : 12:57:35
|
Tack för respons! Aluminium var en bra ide. Ska försöka. /Timppa |
2språkig Gillar ISObarik o Molli XLS10 wow,HFLS-1 too |
|
|
|