HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 home of zemtex
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2008/08/20 :  12:32:44  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Mycket trevliga bilder zemtex!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2008/08/21 :  11:27:50  Show Profile Send Goldfinger a Private Message  Reply
Ljus ek och svarta tygfronter är bland det absolut snyggaste utförandet på högtalare tycker jag, vad heter föressten bänken och vad kostade den? Hela lyssningsrummet andas för övrigt symbios.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2008/08/21 11:30:04
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/08/21 :  12:15:42  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Får man lov att låna designen vid nästa rackbygge? det ser för läckert ut.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2008/08/21 :  13:55:04  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply
quote:
asimov66 Posted - 2008/08/21 : 12:15:42 Får man lov att låna designen vid nästa rackbygge? det ser för läckert ut.

Detta er DIY, så selvsagt skal du få lov til å låna designen :)

quote:
Goldfinger Posted - 2008/08/21 : 11:27:50 Ljus ek och svarta tygfronter är bland det absolut snyggaste utförandet på högtalare tycker jag, vad heter föressten bänken och vad kostade den? Hela lyssningsrummet andas för övrigt symbios.

Benken er DIY, og jeg valgte å kalle racket for FleXiRack, da det er flexibelt hvordan det settes sammen. Kommer med flere bilder av racket og byggingen av dette.

quote:
FBK Posted - 2008/08/20 : 12:32:44 Mycket trevliga bilder zemtex!

TACKAR!

quote:
Harlock Posted - 2008/08/20 : 08:20:35 Nice Rack!
Ser verkligen välbyggt ut.

TACKAR!
Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2008/08/22 :  12:52:04  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply
More pix...

Racket slik det var i 2005, annen vinkel

Rack detaljer

Senere tidspunkt, oppsettet forenklet (hadde ikke PU i LP spillern)

Hjemmekino høyttalerne på visitt inne i stua. Kablene som mater dem koster 2.5x så mye som selve høyttalerne (altså de til høyre..)

Elektronikk stabel (endelig kommet til nyere bilder, tatt med speilrefleks!!)

Bamse Brakar

Bonus bilde; avtrykk i gulvbelegget etter at jeg hadde løftet DP'n av PulsarPointsene (som jeg forresten mått slå med hammer for å få løs)

Dett var dett, for denne gang. Skal se om jeg finner bildene fra "produksjon" av racket...

-Kai
Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2008/08/26 :  18:20:44  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply
Playtime... with macro...

Da mitt speilrefleks er litt stort å dra på, innvisterte vi nylig i et kompaktkamera, til småbruk som barnebursdager, småturer o.l. Måtte selvsagt teste ut macrofunksjoene i det, da jeg ikke har egen macrolinse til SLR'n...

CANON IXUS 90

DOF'n (Depth Of Field)

Gammelt men bra

Vintage TEAC

Closeup, inkl speilbilde av fotografen

Min gamle PU... velkjente Denon 103

HiFiGolfBall

EDIT: glemte dette....

Edited by - zemtex on 2008/08/27 21:54:52
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2008/08/26 :  22:19:27  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Jag gillar ditt Dynamic Precision 6.5 slutsteg!
Finns bara ett fel på det...det står inte hemma hos mig

Stereotypen
Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2008/08/27 :  21:55:55  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply

Leverte pakke idag....

Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2008/10/20 :  13:00:40  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply
I påvente på at den ene kroken min skal bli ferdig, kan jeg jo laste opp noen bilder fra i sommer som ikke har komme med enda.
Nøkkelord: DIY, rockwool, rammer

Man tager et tre, og spikker ut en stabel med slike:

Disse monteres så sammen

Ugjevnhetene-gjeves-ut...

Så lager man tidenes enkleste, men beste festeanordning for rockwoolplatene:

Og monters hensiktsmessig inni rammene:

120x60cm plater kappet ned til 60x40 (med andre ord 1 blir til 3)

Disse monteres så enkelt i hver sin ramme:

Trekkes så med det eksklusive stoffet FleeCe PleddE, fra kjente franske leverandøren JySk:

Fra samme leverandør trekkes et nytt lag med stoff:

Slik tar de seg altså ut på vegg:

NBNB OBSOBS: Disse er ikke 100% ferdi slik de er tiltenkt, men så snart jeg får tid skal disse dekoreres.

-Kai

Edited by - zemtex on 2008/10/20 13:01:29
Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2008/10/20 :  13:02:41  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply
PS: Lytterommet nærmer seg ferdig :)

Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2008/11/02 :  20:24:40  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply
Heisann..

Da er de trehvite veggene "historie", og oppsettet ser slik ut en søndag kveld...
Alt er ikke helt slik jeg vil ha det enda, men det nærmer seg.

mvh
Go to Top of Page

peterbrorsson
Member

228 Posts

Posted - 2008/11/02 :  21:30:56  Show Profile Send peterbrorsson a Private Message  Reply
Hej,
Vet inte vad jag ska saga, mer an lackert!! Dessa gangstavar o muttrar gick inte av for hackor.
Daremot kan du val tala om vad for dipoler du har/hade??
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/11/02 :  21:34:28  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
riktigt, riktigt snyggt.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2008/12/11 :  00:08:05  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply
Hei hei

Får vel gjøre et forsøk på å holde til liv i denne tråden, så her er noen fra dagens lille runde med et par lånte objektiv...

mvh Kai
Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2009/02/22 :  22:31:20  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply
Home cinema room:

Har endelig fått ut fingern å prøvd å fange "steminga" inne i det vi kaller tvstua/hjemmekinoen. Rommet er ikke stort(!), men akkurat passe for to som er glad i hverandre. Rommer inneholder akkurat det som er nødvening, og ikke noe mer. En flatskjem, 5.1 oppsett med høyttalere, DVD/WII/forsterker, DVD&CD hyller og en dobbel-recliner (med individuell rygg justering) + en puff. Bildene ble ikke no særlig bra, men slike HDR bilder er litt vanskelige når man ikke har holdt på mer enn 5min tidligere med programvaren...

Frontrekka

Bak i rommet..

DVD hjørnet

CD + DVD hjørnet

(PS: de sorte rørene på de to nederste bildene er DIY basstraps som ikke har fått topp og bunn plate enda, som for øyeblikket er på visitt inne i hjemmekinoen...)
Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2009/03/15 :  19:16:34  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply
Da har jeg nådd en ny lydmessig milepæl. Har fra før brukt slike rammer med rockwool (byggebilder side 3 i tråden), men for å øke WAF nivået, fant jeg ut at jeg kunne bruke restene fra de gamle rammene jeg hadde liggende (rødbrune rammer med blomstertrekk!). Disse ble så demontert og de lengste stavene i disse rammene ble tatt vare på. Rockwoolplatene ble delt på 3, dvs fra å være 120x60cm, ble så 120x20cm. De lengste stavene ble kappet til og brukt som stiftefeste, kort og godt. Først et lag med billi Jysk fleece pledd, så noe dukgreier med ca samme farge som veggene. Jeg laget totalt 8 slike.. 4 hjørner, 2 pr hjørne. Hver ble hengt opp ned en streng og en krok i veggen. Med at de henger, kommer de ikke i veien for støvsugern e.l. :D

Slik var det for noen mnd siden....

Venstre bak:

Høyre forran:

Og venstre forran:

PS: Maleriene som henger på veggen forran har også fått rockwool behandling :)
PS2: Bildene er tatt med kompakt kamera, så det er ikke lagt stort håndverk i disse bildene.
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2009/03/15 :  23:07:17  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Trevligt...du har ingen bild på hur du gjorde hörnvarianten?

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2009/03/17 :  23:56:43  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply
Da jeg ikke tok bilder av selve produksjon av mine siste akkusikkreasjoner, så fant jeg ut at jeg i det minste kunne prøve å lage noen skisser i Google Sketchup. Er ikke den mest kyndige i dette programet, men la gå..

I de første bilde, til høyre, er 1/3 av en rockwoolplate med skråskjærte sider. Dette logisk nok for at panelene skal ligge fint inn i hjørnene. Til venstre, viser resirkulert rammeverk fra tidligere rockwool-rammer, kappet til passe lengde og plassert bak en rockwoolplate. Disse treplankene sin funksjon er ene og alene å være ryggmarken i hvert panel, holde panelet stivet og rett, være stiftefeste for trekkene, og være feste for opphenget... Dårlig forklart, men satser på at bildene forklarer det meste ;D

Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2009/05/23 :  20:22:09  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply
Nytt lite lektøy ankommet stua ...

[size=5]BIG vs small[/size=4]

Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2009/06/22 :  18:53:17  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply

Ny benk i hus

Med lillegutt på toppen som sommervikar :)

Og lillefrøkena som "ivrig" tilhører...

Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2009/06/22 :  21:38:14  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Oj...denna tråd har jag missat helt. Semtex, snygga DIY byggen...

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

TuneTrippin
Member

59 Posts

Posted - 2009/06/23 :  18:38:17  Show Profile Send TuneTrippin a Private Message  Reply
Vad tycker du om TP10:an?

Lounge.
Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2009/06/23 :  18:47:39  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply
Hej.

TP10'n er helt fantastisk til prisen. Den når selvsagt ikke på til DP'n, men igjen, til prisen er det helt utrolig. Budget killer :) Blev enda bedre med "high-end" power supply :)
Bruker TP10'n nå på sommeren når det er varmt, så kommer jeg til å bruke DP fra høsten av igjen, da jeg TRENGER varme :)

-Kai
Go to Top of Page

zemtex
Starting Member

46 Posts

Posted - 2009/08/19 :  15:57:33  Show Profile  Visit zemtex's Homepage Send zemtex a Private Message  Reply
Litt playtime i stua med kamera, et stk PSU og 4 stk bananplugger

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/08/19 :  17:27:32  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Kreativt!!!
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000