Author |
Topic |
Magils
Member
7061 Posts |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/11 : 21:20:43
|
Ja du hokis, man vet aldrig vad som kan hända med såna vänner!
Burgarterroristen är han med 6L6-tröjan.
Det var en kanontrevlig fika! Nästa gång vi syns blir väl på DIY-träffen i GBG senare i vår!
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Imperial
Medlem i AÖ
2691 Posts |
Posted - 2008/02/11 : 21:25:59
|
Du vet inte hur många electroner som Rörburgaren sände över i din pilsner
Röret såldes sedermera efter att ha laddats ur i burgerkopplingen
/ |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/11 : 21:26:57
|
Vilken pilsner? Jag drack cola. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2008/02/11 : 21:42:35
|
Hmmm - dags att gå till barberaren ser jag
/ Jörgen G - den grå typen till vänster... |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Imperial
Medlem i AÖ
2691 Posts |
Posted - 2008/02/11 : 22:31:33
|
Pac du är befriad från burgar electroner. Hokis kan ha blivit bestrålad |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/11 : 22:38:45
|
Vilken tur!
|
|
|
|
Marc
Member
759 Posts |
Posted - 2008/02/11 : 22:46:05
|
Ha ha Efter 6 sidor mässbilder framstår rörburgaren som ohotad etta! |
Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/11 : 22:51:40
|
Efter fikan gick jag och Brewitz på Herbeth demon
Jag har hört de mindre Harbeth modellerna, men denna gången var det Monitor 40 som stod för välljudet...
...kopplat till Herron Audio elektronik.
Resultatet var förföriskt...
En av plattorna som demades var Hansson & Karlsson...
.. en klart trevlig bekantskap. Attans vad LoffeBo Hansson kan lira på sin Hammond B3'a!
EditNej, Loffe spelar ju trummor! Sorry...
|
|
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6799 Posts |
Posted - 2008/02/11 : 23:23:59
|
quote: Attans vad Loffe kan lira på sin Hammond B3'a
Fel! Loffe är en jäkel på trummor det är Bo Hansson som är den store hammondvirutosen, vad hette skivan som det spelades ifrån?
http://www.youtube.com/watch?v=nLpnaBCPJGs
Anders
edit:tillägg |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
Edited by - Bubbel on 2008/02/11 23:29:56 |
|
|
iroise
Member
1753 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 06:36:33
|
Bubbel har klart för sig. Är det inte Mellotronen dvs Stefan som äger denna butik i Stockholm som varit i farten. Mellotronen ser till att många gamla proggresiva grupper blir återutgivna. Han ordnar ibland även spelningar med flera av de gamla grupperna. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 07:17:18
|
Jo, du har helt klart rätt bubbel, jag var trött igår kväll. Tack för att du rätade upp det sjunkande skeppet. Trevligt youtube-klipp! |
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 07:28:30
|
Efter Hansson & Karlsson var det dags för Knut...
|
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 07:33:13
|
Knut Reiersrud spelade Live tre gånger under Lördagen. Jag lyckades höra den sista konserten.
|
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 08:03:50
|
Knut var riktigt bra! Inlevelse till tusan
Förövrigt blev jag imponerad av Neeper högisarna som stod ute i korridoren. Enorm attack och släpp.
Min personliga besvikelse var nog de små Sonusarna, lyssnade på 3-4 låtar och det fanns inte mycket i det ljudet som passade mina öron... |
Artphotography |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 08:37:07
|
quote: Min personliga besvikelse var nog de små Sonusarna, lyssnade på 3-4 låtar och det fanns inte mycket i det ljudet som passade mina öron...
...och jag tyckte precis tvärtom
Förövrigt; Vilka hifi-entusiaster vet inte om att det går att ställa mobilen på ljudlös eller att den går att stänga av? I Klipsch-rummet var det t o m en kille som pratade i nallen mitt i demot, han ville väl inte lämna sweetspot. |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 10:58:57
|
Hahaha, ja Magils, vem vet?
|
|
|
|
Sceptic
Member
746 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 17:51:38
|
quote: Min personliga besvikelse var nog de små Sonusarna, lyssnade på 3-4 låtar och det fanns inte mycket i det ljudet som passade mina öron...
Tyckte nog de var bland det bättre på mässan, stort ljud med förvånansvärt ren, kraftfull och dynamisk bas. De större Elipsa tycker jag hade en tendens att bli lite bumliga (med viss musik) i AC´s rum men de lät också mycket bra. TAD och de stora KEF lät väldigt stort och imponerande men man undrar ju vilka rum (och inte minst plånböcker ) de är tänkta för . Det fanns också utställare som fått till bra ljud i mindre system trots små, besvärliga rum. Audio Aktören från Norge var en av dessa.
Som helhet tycker jag mässan var sämre än på många år då alldeles för många namn saknades. Till sist....om man nu vill dema med "Acoustic Live" så kunde man väl även spela andra låtar än den uttjatade "Keith Don´t Go" .
|
|
|
RoboDuCk
Member
106 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 18:36:50
|
Jag överlåter jobbet med riktigt bra bilder åt andra - kompaktkamera, mörka rum och avsaknad av stativ är inte den bästa kombinationen... Istället tänkte jag sammanfatta min mässupplevelse i ett antal kategorier som för mig passar in på de olika rummen.
Bästa ljud
Audio Concept hade fått till det riktigt bra med sin 4-kanalsuppställning, även om jag bara hörde de främre högtalarna när jag var där. Det spelades på för mig helt okänd elektronik och jag brydde mig inte heller om att kolla namnet på grejerna - de föll mig inte estetiskt i smaken. Men oj vilket ljud! Skarpt och dynamiskt utan att bli påfrestande med en helt ok bas trots att de stod så långt från bakvägg. Fick även upp upp öronen för en japansk grupp som enbart spelar på bambuinstrument, hörde bara en låt men det fanns potential kändes det som (inte minst i de rena hifi-parametrarna).
Roligaste ljud
I Ljudmakarns rum var det verkligen drag! Audio Physic-högtalarna var för stora för rummet (det gällde även det enorma Hegel-slutsteget...) och det lät rätt basigt, men kul var det De var även bland de få som hade tänkt lite på akustiken med bland annat dämpad bakvägg. När Rage Against The Machine gick igång på i det närmaste koncertvolym var det riktigt mäktigt! Högtalarna visade inga tecken på att tappa ork.
"Det-låter-bra-men-låter-det-verkligen-som-1,2milj-kr?"-ljud
Vad ska man säga, över miljonen för ett par högtalare är för mig ett vansinne. Men som demokillen sa, "The research put into these speakers will make it into our entry level speakers someday" och det är ju bra! Kul att han även lät folk spela sin egna skivor så man fick höra lite blandade musikstilar. Allt lät såklart (?) väldigt bra men för det priset hade jag inte väntat mig något annat.
Coolt-att-de-fyller-ut-ett-så-stort-rum-ljud
Jag vet inte vad AMR-högtalarna kostade men de lär inte vara billiga med sitt kabinett i solid aluminium. De fyllde ut bra i den stora lokalen och verkade inte särskilt påverkade trots att det spelades hyfast starkt.
Aha-är-det-så-de-låter-ljud
Mot bakvägg, som jag har förstått att de ska stå, var de inte placerade - men piP lät väldigt bra ändå. Pyttesmå var de också! Pavarotti spelades den stund jag var och de täckte upp hela röstregistret väldigt bra. Bas fanns det väl men låtvalet gjorde att det inte kunde utvärderas på ett bra sätt. Hade varit kul med något snärtigare spår men det går väl fler tåg...
Aha-är-det-så-de-låter2-ljud
En annan aha-lyssning var för mig Larsen 8-högtalarna, de spelades kanske lite över sin förmåga när jag var inne men då var det också ganska högt! Trots storleken lät de väldigt stort. Något jag slogs över var att trots min plats längst till vänster i rummet fick jag en helt ok stereobild.
Det-kanske-inte-är-highend-men-låter-stort-och-funkar-för-köket/sommarstugan/flickvännen-ljud
Audio Pro Stereo One imponerade på mig, pyttesmå högtalare men ett fullstort ljud. Inte så hifi men lättlyssnat med god snärt. En idealanläggning för dem som vill ha allt i ett känns det som.
"Hur-tänkte-de-nu?"-ljud
"De här högtalarna är faktiskt väldigt bra egentligen" sa demokillen när jag steg in i det kalaste rummet på mässan. Det ekade som i en kyrka och trots 3 st 9"-basar lät det rätt tunt. Synd när de trots allt är väldigt snygga
Tänk om till nästa mässa Klipsch (eller vilken återförsäljare det nu var), man kan inte vänta sig att ett perfekt behandlat rum serveras på silverfat när man ställer ut.
|
/Alex "Vill man nå toppen finns det inga järnvägar." |
Edited by - RoboDuCk on 2008/02/12 18:51:28 |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 18:55:34
|
Jäkligt fräckt skrivit Roboduck |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 19:33:33
|
quote: Jäkligt fräckt skrivit Roboduck
Håller med .
Kul när det kommer personliga reflektioner om hur saker och ting upplevs.
Tack RoboDuCk |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2008/02/12 : 19:56:05
|
Verkligen en kul "lista". |
|