HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Allmänn bildtråd, Stockholm HiFimässan 2008
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 10

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/02/11 :  21:18:29  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Tur att detta hände innan Imperial hade knäckt sina tre Murphy's...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2008/02/11 :  21:20:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ja du hokis, man vet aldrig vad som kan hända med såna vänner!

Burgarterroristen är han med 6L6-tröjan.

Det var en kanontrevlig fika! Nästa gång vi syns blir väl på DIY-träffen i GBG senare i vår!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2691 Posts

Posted - 2008/02/11 :  21:25:59  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Du vet inte hur många electroner som Rörburgaren sände
över i din pilsner

Röret såldes sedermera efter att ha laddats ur i burgerkopplingen

/

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2008/02/11 :  21:26:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vilken pilsner? Jag drack cola.

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/02/11 :  21:42:35  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Hmmm - dags att gå till barberaren ser jag

/ Jörgen G - den grå typen till vänster...

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2691 Posts

Posted - 2008/02/11 :  22:31:33  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Pac du är befriad från burgar electroner.
Hokis kan ha blivit bestrålad

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2008/02/11 :  22:38:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Vilken tur!

Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2008/02/11 :  22:46:05  Show Profile Send Marc a Private Message  Reply
Ha ha Efter 6 sidor mässbilder framstår rörburgaren som ohotad etta!

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2008/02/11 :  22:51:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Efter fikan gick jag och Brewitz på Herbeth demon

Jag har hört de mindre Harbeth modellerna, men denna gången var det Monitor 40 som stod för välljudet...

...kopplat till Herron Audio elektronik.

Resultatet var förföriskt...

En av plattorna som demades var Hansson & Karlsson...

.. en klart trevlig bekantskap. Attans vad LoffeBo Hansson kan lira på sin Hammond B3'a!

EditNej, Loffe spelar ju trummor! Sorry...

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/02/11 :  22:59:48  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Aha, var det dit ni försvann...!

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6799 Posts

Posted - 2008/02/11 :  23:23:59  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Attans vad Loffe kan lira på sin Hammond B3'a

Fel! Loffe är en jäkel på trummor det är Bo Hansson som är den store hammondvirutosen, vad hette skivan som det spelades ifrån?

http://www.youtube.com/watch?v=nLpnaBCPJGs

Anders

edit:tillägg

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

Edited by - Bubbel on 2008/02/11 23:29:56
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/02/12 :  06:36:33  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Bubbel har klart för sig. Är det inte Mellotronen dvs Stefan som äger denna butik i Stockholm som varit i farten. Mellotronen ser till att många gamla proggresiva grupper blir återutgivna. Han ordnar ibland även spelningar med flera av de gamla grupperna.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2008/02/12 :  07:17:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jo, du har helt klart rätt bubbel, jag var trött igår kväll. Tack för att du rätade upp det sjunkande skeppet. Trevligt youtube-klipp!

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2008/02/12 :  07:28:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Efter Hansson & Karlsson var det dags för Knut...

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2008/02/12 :  07:33:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Knut Reiersrud spelade Live tre gånger under Lördagen. Jag lyckades höra den sista konserten.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2008/02/12 :  07:43:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

En av de stora behållningarna med Stockholmmässan var att få se och höra Knut släppa loss.

Det var fullsatta och många fick stå vid sidan om.

http://www.youtube.com/watch?v=LKPDvr9OPu8

Knut skalla spela med Sven zetterberg skall på Nef om några veckor. Gissa vem som har biljett?

http://www.youtube.com/watch?v=fxe5xu4FZ6A
http://www.youtube.com/watch?v=UHr3s7guDWU
http://www.youtube.com/watch?v=hbex9glYZJE

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2008/02/12 :  08:03:50  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Knut var riktigt bra! Inlevelse till tusan

Förövrigt blev jag imponerad av Neeper högisarna som stod ute i korridoren. Enorm attack och släpp.

Min personliga besvikelse var nog de små Sonusarna, lyssnade på 3-4 låtar och det fanns inte mycket i det ljudet som passade mina öron...

Artphotography
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/02/12 :  08:37:07  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
quote:
Min personliga besvikelse var nog de små Sonusarna, lyssnade på 3-4 låtar och det fanns inte mycket i det ljudet som passade mina öron...
...och jag tyckte precis tvärtom

Förövrigt; Vilka hifi-entusiaster vet inte om att det går att ställa mobilen på ljudlös eller att den går att stänga av? I Klipsch-rummet var det t o m en kille som pratade i nallen mitt i demot, han ville väl inte lämna sweetspot.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/02/12 :  08:57:12  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Han kanske ville förmedla välljudet till en kompis som inte kunde gå eller spara in ett inträde.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2008/02/12 :  10:58:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hahaha, ja Magils, vem vet?

Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2008/02/12 :  17:51:38  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
quote:

Tyckte nog de var bland det bättre på mässan, stort ljud med förvånansvärt ren, kraftfull och dynamisk bas. De större Elipsa tycker jag hade en tendens att bli lite bumliga (med viss musik) i AC´s rum men de lät också mycket bra.
TAD och de stora KEF lät väldigt stort och imponerande men man undrar ju vilka rum (och inte minst plånböcker ) de är tänkta för .
Det fanns också utställare som fått till bra ljud i mindre system trots små, besvärliga rum. Audio Aktören från Norge var en av dessa.

Som helhet tycker jag mässan var sämre än på många år då alldeles för många namn saknades. Till sist....om man nu vill dema med "Acoustic Live" så kunde man väl även spela andra låtar än den uttjatade "Keith Don´t Go" .
Go to Top of Page

RoboDuCk
Member

106 Posts

Posted - 2008/02/12 :  18:36:50  Show Profile  Visit RoboDuCk's Homepage Send RoboDuCk a Private Message  Reply
Jag överlåter jobbet med riktigt bra bilder åt andra - kompaktkamera, mörka rum och avsaknad av stativ är inte den bästa kombinationen...
Istället tänkte jag sammanfatta min mässupplevelse i ett antal kategorier som för mig passar in på de olika rummen.

Bästa ljud

Audio Concept hade fått till det riktigt bra med sin 4-kanalsuppställning, även om jag bara hörde de främre högtalarna när jag var där. Det spelades på för mig helt okänd elektronik och jag brydde mig inte heller om att kolla namnet på grejerna - de föll mig inte estetiskt i smaken.
Men oj vilket ljud! Skarpt och dynamiskt utan att bli påfrestande med en helt ok bas trots att de stod så långt från bakvägg.
Fick även upp upp öronen för en japansk grupp som enbart spelar på bambuinstrument, hörde bara en låt men det fanns potential kändes det som (inte minst i de rena hifi-parametrarna).

Roligaste ljud

I Ljudmakarns rum var det verkligen drag! Audio Physic-högtalarna var för stora för rummet (det gällde även det enorma Hegel-slutsteget...) och det lät rätt basigt, men kul var det De var även bland de få som hade tänkt lite på akustiken med bland annat dämpad bakvägg. När Rage Against The Machine gick igång på i det närmaste koncertvolym var det riktigt mäktigt! Högtalarna visade inga tecken på att tappa ork.

"Det-låter-bra-men-låter-det-verkligen-som-1,2milj-kr?"-ljud

Vad ska man säga, över miljonen för ett par högtalare är för mig ett vansinne. Men som demokillen sa, "The research put into these speakers will make it into our entry level speakers someday" och det är ju bra! Kul att han även lät folk spela sin egna skivor så man fick höra lite blandade musikstilar. Allt lät såklart (?) väldigt bra men för det priset hade jag inte väntat mig något annat.

Coolt-att-de-fyller-ut-ett-så-stort-rum-ljud

Jag vet inte vad AMR-högtalarna kostade men de lär inte vara billiga med sitt kabinett i solid aluminium. De fyllde ut bra i den stora lokalen och verkade inte särskilt påverkade trots att det spelades hyfast starkt.

Aha-är-det-så-de-låter-ljud

Mot bakvägg, som jag har förstått att de ska stå, var de inte placerade - men piP lät väldigt bra ändå. Pyttesmå var de också! Pavarotti spelades den stund jag var och de täckte upp hela röstregistret väldigt bra. Bas fanns det väl men låtvalet gjorde att det inte kunde utvärderas på ett bra sätt. Hade varit kul med något snärtigare spår men det går väl fler tåg...

Aha-är-det-så-de-låter2-ljud

En annan aha-lyssning var för mig Larsen 8-högtalarna, de spelades kanske lite över sin förmåga när jag var inne men då var det också ganska högt! Trots storleken lät de väldigt stort. Något jag slogs över var att trots min plats längst till vänster i rummet fick jag en helt ok stereobild.

Det-kanske-inte-är-highend-men-låter-stort-och-funkar-för-köket/sommarstugan/flickvännen-ljud

Audio Pro Stereo One imponerade på mig, pyttesmå högtalare men ett fullstort ljud. Inte så hifi men lättlyssnat med god snärt. En idealanläggning för dem som vill ha allt i ett känns det som.

"Hur-tänkte-de-nu?"-ljud

"De här högtalarna är faktiskt väldigt bra egentligen" sa demokillen när jag steg in i det kalaste rummet på mässan. Det ekade som i en kyrka och trots 3 st 9"-basar lät det rätt tunt. Synd när de trots allt är väldigt snygga

Tänk om till nästa mässa Klipsch (eller vilken återförsäljare det nu var), man kan inte vänta sig att ett perfekt behandlat rum serveras på silverfat när man ställer ut.

/Alex
"Vill man nå toppen finns det inga järnvägar."

Edited by - RoboDuCk on 2008/02/12 18:51:28
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/02/12 :  18:55:34  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jäkligt fräckt skrivit Roboduck

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/02/12 :  19:33:33  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
quote:
Jäkligt fräckt skrivit Roboduck

Håller med .

Kul när det kommer personliga reflektioner om hur saker och ting upplevs.

Tack RoboDuCk

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/02/12 :  19:56:05  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Verkligen en kul "lista".
Go to Top of Page
Page: of 10 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000