HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 RIAA, hur mycket ska jag lägga?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2007/12/14 :  17:26:16  Show Profile Send rolnor a Private Message  Reply
Jag undrar hur mycket jag ska lägga på RIAA, jag har en gammal
Dual506-svarv och som stärkare har jag en Analogue Audio Enigma, tänkte i första hand lyssna i ett par fina hörlurar, Denon AH-D5000,(Enigman har ett par aux-ingångar.)???

rolnor

Fluffy
Member

166 Posts

Posted - 2007/12/14 :  18:57:02  Show Profile Send Fluffy a Private Message  Reply
Beror lite på hur mycket du VILL lägga.

Cambridge 640P är mitt tips i budgetlägret. Kör den själv för tillfället och är belåten med ljudet. Kostar väl 1200:- eller så, 540P är billigare men enbart MM då.

Clearaudio släpper snart en pjäs som ser intressant ut, Nano Phono. Kostar runt 1900 enligt VeteranHifi och har alla inställningar man kan önska för priset. Ska jag nog testa framöver.

---
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/14 :  19:12:54  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Titta på Pro-Jects RIAA. Nya kostar strax under 1000-lappen och ett beg får du för runt 500. Du får mycket RIAA för de pengarna om du skaffar en från Pro-Ject.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2007/12/14 :  20:09:25  Show Profile Send rolnor a Private Message  Reply
Tack för tips, grejjen är att jag inte vill lägga onödigt mycket eftersom resten av systemet (i alla fall svarv och CD/stärkare) är av bara halvbra kvalitè, som det låter på er är 1000:- till kanske 2500:- helt OK? Skönt i så fall...

rolnor
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/14 :  20:38:41  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
RIAA går ofta att hitta begagnat till bra priser så håll utkik.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/12/14 :  22:47:24  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Bland väldigt bra inte så dyra grammofonsteg vill jag rekommendera NAD PP2.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2007/12/14 :  22:52:44  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Svalander har ett gäng bra budget RIAA, själv kör jag med TC-778 och är mycket nöjd.

Hoppas att det är OK med en länk:
www.svalander.se/shoppen/elektronik.htm#riaa

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000