Author |
Topic |
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 15:29:12
|
Jag var in i början av mässan och då spelades det på två vägaren men det uppstod ett fel i högtalarkontakten så de slutade att dema dem och körde istället på bredbandarna.
Tvåvägarna lät mycket bra synd att fler inte fick chans att höra dem jag erbjöd mig att fixa felet men han som demonsterade vågade inte.
Så lite så Per, kan man så hjälper man till.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 16:41:41
|
Jag kommer med fler bilder senare i kväll Men först mer info om Red wine
Musik källan är inget som dom tar in utan den var inlånad
Förstärkaren var ingen vanlig stärkare utan en batteridriven stärkare ! Puristik på det sättet att man inte kan ladda o lyssna på samma gång. Full laddad så ska det klara av en dags spelande om man inte kör på party nivår
Högtalarna var minst sagt speciella men sjönk man ner lite så öppnades ljudbilden upp mer och dom ändrade karaktär helt. Byggkvaliten var helt otrolig
Jag lyssnade bara på bredbandaren |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
Edited by - johan.björklund on 2007/10/30 16:55:07 |
|
|
Mats h
Member
561 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 17:02:05
|
Tack Johan m.fl. för alla fina bilder. Hade bara ca. 2 timmat att gå runt så jag missade en hel del. Detta är kanon |
Rega P9/Linn Majik CD/Musical Fidelity M3 Nu-Vista/Respons Grand |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 22:17:58
|
Var är vi nu måntro, jag är inte riktigt säker själv
|
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 22:27:38
|
Det vet jag!!!!
Vi är här:
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 22:28:58
|
Attans vad duktig du är på bildbehandling och fotografering Johan! Mina bilder ser ju ut som något som katten släpat in i jämförelse.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 22:30:11
|
Triangle
|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 22:36:38
|
Japp! Triangle, Moon och A&O Audio. |
|
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 22:47:32
|
Jag hade också några bilder därifrån, så man får väl passa på att posta dem nu.
|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
Edited by - calle_jr on 2007/10/30 22:54:56 |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 22:53:17
|
Puh....... Jag slapp o göra bort mig
Tack för berömmet Per () med tanke på att jag inte hade någon koll på vad ni andra plåtade så sprang jag som en Gepard mellan rummen o plåtade hejvilt.
quote: Attans vad duktig du är på bildbehandling och fotografering Johan!
PS och 2.7 megapixelskamera är allt man behöver |
|
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 22:54:41
|
Längre bak i rummet hade dom ställr upp den här riggen
Ser kanske inte så speciellt ut förutom vinyl o ett par feta stativare
Men kolla faneren
|
|
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 22:57:24
|
Givetvis han jag inte med att lyssna på nått där inne
Men bilderna blev ok iaf
Någon som lyssnade på grejerna ?
|
|
Edited by - johan.björklund on 2007/10/30 23:00:19 |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 22:58:00
|
Hörru Calle, akta så du inte fastnar med objektivet |
|
|
|
Kilgore
Member
1579 Posts |
Posted - 2007/10/31 : 09:26:12
|
Hej,
Tänkte fråga om ngn mer än jag tyckte det lät bra i detta rummet. http://bildarkiv.hififorum.nu/ormen/hemmahos/malmoe/3/4.jpg
Dvs i Hifiställets rum, där det spelades på Usher Be-718 tillsammans med McIntosh elektronik.
Dessa nya stativare, har samma fina Beryllium-diskant som de större golvarna i Ushers Dancer-serie. Be-718 kallas även "Tiny Dancer" Dessa små stativare som kunde prestera bas ner mot 42 Hz lät mycket trevligt det lilla jag hörde.
De ska tydligen finnas i Göteborg på Hifistället f.o.m. December. M.a.o. får man åka dit i början på nästa år när de är inspelade :)
Priset skulle bli 35k inkl matchande stativ, dvs inte de på bilderna.
Skulle görna vilja höra vad ni andra tyckte om dessa högtalare. De har fått väldigt bra kritik i de amerikanska test jag läst. (USA-pris $2795 utan stativ) http://www.usheraudio.com/speaker-Be-718.html
|
"I love the smell of fresh napalm in the morning" /Lieutenant Colonel Bill Kilgore |
|
|
Hajfi
Member
531 Posts |
|
Apinator
Member
311 Posts |
Posted - 2007/10/31 : 10:01:10
|
Jag tyckte att Usher lät mycket bra, dock lite för laid-back för min smak. Men som sagt det är en smaksak, i övrigt så lät de väldigt angenämt, mjukt och mycket behagligt. För sitt pris är det en mycket intressant produkt, helt klart. Sedan ska man inte underskatta den kringutrustning som de spelade med på mässan som var av en mycket hög klass.
MVH
|
"Vägarna till toppen av berget är många, men väl där är utsikten densamma" Kinesiskt ordspråk. "Stativhögtalarfetischist" |
|
|
Transient Design
Member
287 Posts |
Posted - 2007/10/31 : 10:30:15
|
Jag vill bara passa på och tacka alla trevliga besökare på mässan som gjorde vår helg till en så kul upplevelse! Roligt att så många satt ner och lyssnade flera låtar men synd att inte fler hade med sig egen musik som de ville höra på. Vi ledsnade rätt snabbt på vår egen musik och till Gignos kommer vi att ha mycket fler skivor med oss!
Jag är helt med på att många går på en mässa för att bli sådär otroligt imponerade av ljudet och därför går hem djupt besvikna men det är inte lätt att på några få timmar få ett feldimensionerat resonant litet hotelrum att låta bra. Men det är lika för alla och något man (tyvärr) som mässbesökare får försöka ha förståelse för. Vi hade denna gången lite akustik-paneler med oss och jag hoppas det gjorde lite nytta.
Alla kan vi ju inte heller älska hifi (fast de som läser detta räknar jag med gör det!) men det känns så synd om de personer som går in i ett rum och vänder efter 2 sekunder bara för att man spelar "fel" musik för dem eller för att de inte känner till produkterna. Bara för att en tillverkare är ny eller okänd på svensk mark behöver inte betyda att de är ointressanta. Själv så är jag kanske konstig på det sättet men jag tycker det är de okända och nya produkterna som är mest spännande!
Och om jag snällt ber en kund att sätta sig ner (eftersom diskanten sprider så dåligt i höjdled) för att denna kund ska kunna få en rättvis uppfattning om hur det låter så är det i all välmening och jag ber om ursäkt för om någon uppfattade detta som kränkande! Men jag tror att de som följde mitt råd snabbt förstod vitsen då många satt kvar i flera låtar.
Att spela musik på en mässa är inte så lätt vill jag lova! När jag spelade Danko Jones (hårdrock) så lockade det in lite yngre besökare men alla över 40 gick ut direkt och spelade jag Kari Bremnes så var det vissa som vägrade gå in i rummet... Snälla, det är bara att be om att få höra något annat så byter vi skiva till nästa låt! Det är ju för besökarnas skull som vi står där och spelar, har ni önskemål om annat så är det bara att säga till.
Lite kul var det att så många blev imponerade av högtalarna som vi spelade på: Mark & Daniel. Ett nytt märke som jag själv tidigare aldrig hört och som jag (tyvärr!) inte är distributör för. Det var en snabb nödlösning som visade sig vara ovanligt lyckad då det exemplar av Isophon vi lånat från Danmark var trasiga då de anlände... Inte kul att på fredag kväll kl 22 upptäcka att man inte har några högtalare till demon!
Ett stort TACK till Patrik och grabbarna på Audioprophile i Malmö som på kort varsel kunde ordna ett så bra alternativ åt oss. Jag tror inte att de ångrar sig då det var många som ville veta mer om denna produkten efter mässan.
Hälsningar en lycklig men mycket trött Lasse |
www.transientdesign.se Distributör för AMR, iFi-Audio, Acoustic Revive, Leben, Line Magnetic, LAB12, Okki Nokki, Bryston, Kora, HANA och HiFimans hörlurar. |
|
|
Mirage
Member
493 Posts |
Posted - 2007/10/31 : 18:26:26
|
quote: Jag missade helt vilket märke det här var men det spelades på Sunfire:s subar och elektronik.
Syftar frågan om märke på högtalarna så är det Sunfire det också, XT-serien kallas de visst. Både elektroniken och högtalarna har fått väldigt bra betyg i tidningen HemmaBio de senaste månaderna.
En eloge till alla som skrivit och publicerat bilder från mässan! |
Erik Nyström Mitt system eller här |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/11/01 : 00:33:34
|
Nu var väl basen ställd på tok för högt när jag var där inne men det lät annars mjukt och följsamt. Systemet tar ju ingen plats heller så med lite tur blir det hit |
|
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2007/11/01 : 08:34:05
|
Ingen som tog några bilder på hur nya Audiovector S3 ser ut bakifrån?
Verkar vara en mycket intressant ny skapelse...
|
Dont look back. Something might be gaining on you... |
Edited by - Ledzepp on 2007/11/01 08:34:35 |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/11/01 : 12:31:13
|
tyvärr |
|
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/11/01 : 13:16:21
|
ett rum jag missade helt var Esoterics
Det var många som tyckte att det här var en riktig höjdare |
|
Edited by - johan.björklund on 2007/11/01 13:18:11 |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/11/01 : 13:19:39
|
Digitalkamror fångar det mesta, torka av stegen till nästa gång grabbar
|
|
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/11/01 : 15:59:06
|
Jag har lite bilder kvar såg jag
Audioactive hade 2 rum i år
Jag missade det andra rummet helt för där var alltid knökfullt Men jag har iaf en världspremiär på den här bilden
Den stoora silvriga burken är ett hembioförsteg - som kan typ allt. Ingångar/utgångar i alla dom format som man kan tänkas behöva finns med. Den svarta burken överst till höger är ersättaren för CD10 - Nu med DvD Det var en prototyp och jag vet inte när den sätts i produktion
|
|
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/11/02 : 02:06:32
|
Usch nu skäms jag lite, jag tog inte så många bilder inne hos PL som jag trodde. Jag får återanvända några. Men jag vet att Pac plåtade där inne
Skulle man kunna önska sig något annat än det här ? Focal, ASR och dCS
Men har man inte råd med dCS värstinggrejer så har vi ju dessa läckerheterna
är inte rå metall någo man gillar så visade PL även nya grejer från Pathos. Cd:n är inte top matad vilken man lätt tror.
120 bilder ute nu, Puh
|
|
Edited by - johan.björklund on 2007/11/02 02:08:35 |
|
|
Topic |
|