Author |
Topic |
dwain
Member
1240 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 15:30:16
|
Hehe ingen fara johan jag har tagit 2 bilder till som jag slänger upp
Håll till godo |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 15:33:55
|
Du är en ängel |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Sceptic
Member
746 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 15:44:35
|
Inga bilder från Audionord och Hi-Fi Consult |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 15:47:33
|
Det kommer |
|
|
|
dwain
Member
1240 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 15:53:19
|
Lite mer bilder kommer nu. Och var lugn där kommer lite bilder från hificonsult också
Denna bas var skoj. Liten som tusan 1 st 6,5tums bas å två st 6,5tums slavbasar. spelade ner till 38hz och had 1000w klass d rms och 2000w peak. Det lilla jag hörde var riktigt okej några sådana hade varit kul att äga för att exprimentera. Dom är ju enkla och gömma
Kefs rum. Lyssnade bara kort föll inte mig i smaken
Canton spelade bra med go tyngd i basen fast det saknades lite midbas och det var lite kyligt. Men det var bara små saker om man ska hitta något å gnälla på I övrigt bra dock kollade jag aldrig på prislappen
Behövs väll ingen närmare presentation Spelade riktigt bra men prislappen var ju hög också så det var väntat
Jaha nu ska jag bara ladda upp lite bilder till på nätet |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 16:20:30
|
Dwain:
quote: det kommer mer bilder under dagen om någon vill ha.
In med allt du har! Tack för att du delar med dig till oss.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
dwain
Member
1240 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 17:01:34
|
jaha då kör vi igen
Detta rum var som synes naim och audio vector. Han körde en demo med både cd och dator. Han visade skillnaden mellan en dators ljud digitalt in i naimen som då hade en bra da-omvandlare och en riktigt bra cd-spelare. Och jag tyckte mig höra en liten skillnad men den skillnaden var inte stor. I övrigt så spelade det väldigt roligt mkt stampa takten
Nästa rum jag var i var avance och heco? I alla fall så var det konstigt att komma från en sån öppen och detaljerad anläggning som naimen och sen då få lyssna på dessa burkar. Jag tyckte det var trevlig botten men ljudet i allmänhet kändes lite grumligt. Tror dock att det hade och göra med musiken som spelades och högtalarna som kändes väldigt avslöjande mot dåligt material
Ett rum som var spektakulärt var detta rum med final sound. Musiken som spelades då jag lyssnade var inte den bästa för att utvärdera men det lät absolut inte dåligt. Bra tryck i botten också med dessa dubbla basar. Sen kunde man fysiskt se plastfilmen i högtalarna röra sig det var ganska roligt. Förstärkare var nuforce tror jag. Snygg röd färg hade dom i alla fall
Mirage. Likadant här. Grumligt ljud. Upplösningen var verkligen inte bra. Bottnen var också lite konstig för stog du bakom högtalarna så spelade dom med en jäkla bra botten men satt du i mitten framför högtalarna så var basen som bortblåst.
System audio. Jodå ljudet var helt okej även om man saknade basen ganska mkt. Men dom var riktigt snygga och se på i alla fall
Dynaudio. Jag fick aldrig något foto på dom burkarna det spelades på. För folk var där i mängder i det rummet. Ljudet som sådant det lilla man kunde höra genom att stå en bit bak i rummet bakom en massa människor var att där var för mkt bas där var väldigt mkt bas. Men annars lät det inte dåligt.
Här har vi audiopros stereo one. Fy sjutton vad bra den lät till pengarna. Och sikken botten den kunde prestera. Synd bara att dom spelade keith dont go hehe. Sen märkte man att det var på gränsen när dom vred på. Men å andra sidan är det en microstereo å till dom pengarna så kan man inte begära mer.
Mer bilder kommer |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 17:36:44
|
Audiovector och Naim hittade man på flera ställen. Ljudtema hade samma rum som vanligt och det bjöds på flera godbitar.
Sen var det världspremiär på deras S3 serie som man givetvis kan uppgradera allt eftersom
|
|
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 17:38:16
|
Alla 4 modellerna har ni här
Jag har inga priser i huvudet men konceptet att man kan uppgradera lockar säkert många kunder.
|
|
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 17:39:22
|
Sen var det ju Naim med
Det går liksom inte att missa vad dom heter
|
|
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 17:43:21
|
Ett rum jag gärna hade plåtat mer i var Audio Squad, men där var ständigt knökfullt och man förstod ganska snabbt att det lät bra där inne
Vad som drog så mycket folk var den nya Platinium serien, här har ni stativaren
Och här har ni huvudnummret
|
|
|
|
dwain
Member
1240 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 17:46:26
|
mkt trevliga bilder johan. Fasen jag missade naim hemmabion |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 17:47:50
|
Tackar
Naim torrdemades bara i det stora rummet, där hade du tur |
|
Edited by - johan.björklund on 2007/10/29 17:48:08 |
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 17:49:17
|
ja, de monitor audio imponerade på mig. |
Artphotography |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 18:46:38
|
Kul med alla bilder, bra för oss som inte var där |
|
|
Klingan
Nerikes Audiofiler
890 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 18:55:40
|
Ge oss lite mer bilder och inlägg nu.
|
|
|
dwain
Member
1240 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 19:46:27
|
bilder kommer på beställning.
Här har vi då qrs nova. Och som drivning visade teac upp sin nya integrerade förstärkare och sin nya cd-spelare. Detta spelade mkt bra men saknade den där sista bottnen som kunde varit nice. Men det beror nog mest på rummet. I övrigt var designen på förstärkaren och cdn väldigt fin.
Nästa rum var dls. Dom visade upp sina nya golvare och stativare tillsammans med deras nya integrerade och deras cd. Detta spelade riktigt bra med bra potential. Sen föll inte riktigt högtalarnas design mig i smaken i just det utförandet. Men smaken är ju som baken
Jag hade ju hoppats på jbls största burk everest men den var inte med. Men dessa burkar var inte fy skam heller. Bra pondus och kraft med go botten. Dock så var jag lite missnöjd och hade hoppats på att det skulle vara något bättre men det kanske var rummet eller elektroniken som inte föll mig i smaken. För ett par jbl är ändå ett par jbl och det är svårt att inte gilla den typen av ljud
Och sist men inte minst i detta inlägg bjuder jag på en goding. Cabasse största burk 1,3mille. Och ljudet? nja det lät inte alls bra. En jäkla massa botten men resten lät riktigt dåligt. I mina öron var det nog mässans sämsta ljud. Jag satt där inne ca 20 min och verkligen försökte förstå varför man skulle vilja betala dom pengarna för något så dåligt. Men jag säger som jag sagt på andra forum något har varit fel för för dom pengarna ska det vara bra punkt slut |
|
|
Sceptic
Member
746 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 20:06:53
|
Har inte hört högtalarna men för 1,3 mille skulle i alla fall jag kräva betydligt snyggare design . |
|
|
Breddan
Member
200 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 00:23:54
|
snyggare? Detdära måste vara världens snyggaste högtalare!..( om man är en starwars fanaktiker) |
"less is MORE" "MORE is better" |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 07:16:15
|
Jag snubblade in i Red Wine Audio/Gemme Audio-rummet. Där spelades det med allt annat än "main stream"-produkter.
Ett bredbandselement i en hornliknande konstruktion och en hårddiskavspelare. Det var en härlig blandning av gammalt och nytt tänkande.
Gemme Audio högtalarna var en trevlig bekantskap, riktigt snygga. Även om Lowther bredbandaren är av det mindre slaget så presterade de en torr och fast bas. Men, de lägsta frekvenserna saknades.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Figge
200.000-klubben
2175 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 07:48:05
|
Någon som har bilder och intryck från HiFi Spirits rum? |
Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable. Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12. Lyssna på bra musik med god mat Cykling och randoné på skidor.
|
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 11:05:46
|
quote: Jag snubblade in i Red Wine Audio/Gemme Audio-rummet
Där satt jag länge och lyssnade på de små bredbandarna för att vara så små hade de lyckats väldigt väl med återgivningen men som Pac sa så saknades det lite neråt.
Det är ingen Lowther bredbandare utan Fostex minsta i Zigma serien 4tum i storlek. De andra högtalarna som står brevid hade en 6,5'a och en ringradiator diskant och hade allt det där som 4tummarn saknade.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 11:49:35
|
Spelade dom även på tvåvägaren? Den har höjts till skyarna i några recensioner... |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 14:22:06
|
Då måste det har varit något fel på den vänstra högtalaren när jag var där, då det knappt var hörbar volym ur den samt ett klart "spräckt ljud". Kul att de fick ordning på det. Kan ju iofs varit elektroniken bakom som spökade. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 14:47:45
|
Så det är Fostex, tack för informationen Anders.
|
|
|
|
Topic |
|