HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Umeåmässan Folkets hus
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/16 :  22:16:39  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Nu kommer bilderna från Umeåmässan som gick i folkets hus. Vi börjar på en gång med det som Dynaudio tagit med sig. En imponerande samling högtalare.





//rillo

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/10/17 :  08:31:52  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Helt klart roligt att de dragit med sig i princip hela sortimentet till mässan. Även om man inte får lyssna så får man i varje fall ett riktig uppfattning om de visuella skillnaderna i design och inte minst storlek

Lillplutten på bild var verkligen liten och men en prislapp på inte mindre än 19k vill jag minnas.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/10/17 :  09:10:13  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message  Reply
Kanske nån bild till
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/17 :  11:01:49  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
quote:
Kanske nån bild till


Hehe det kommer, sitter på jobbet och plågas.

//rillo
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/17 :  22:25:24  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
C4orna ser inte så inte så himla stor ut på bild men när man står vid dom så känns dom rätt stora, det är ett par högtalare jag inte skulle säga nej till efter det att jag hört C2orna.



Konstruktören till slutstegen på dessa studio/datahögtalare var en väldigt trevlig herre som själv körde med C4orna. Han hade stor kunskap om hur Dynaudio högtalare funkar.



//rillo

Edited by - IcedEarth on 2007/10/17 22:40:05
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/17 :  22:34:34  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Till höger så ser vi konstruktören. Scandinavien importören till vänster. Han hette Morten. Han med väldigt trevlig.



//rillo
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/17 :  22:38:08  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Anläggnigen som spelades på var McIntosh MCD201, McIntosh C2300 och McIntosh MC501. Allt var uppställt på ett Finite elemente rack.



//rillo
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/10/17 :  23:16:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Trevligt!

Har du bilder från alla rummen?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/18 :  06:36:00  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Hm..........
Förstod ni vad Danskarna pratade om ?


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/10/18 :  07:24:29  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Tycker han var bra på att tala tydlig danska och kanske rent av med lite försvenskning

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/18 :  07:28:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
se där, då är det ju ok att byta språket i resten av landet då

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/18 :  08:14:26  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Den yngre, Morten förstod jag ganska bra, men den äldre, konstruktören. Det var lite svårare, så vi fick blanda med engelska för att förstå allt.

//rillo
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/10/18 :  08:17:53  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message  Reply
Jag fick en pratstund med kontruktören och hade fullt upp att förstå
vad han sa (även om det gick) så vi behåller nog vår vackra
norrländska dialekt
Han var väldigt trevlig
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/18 :  10:15:12  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
quote:
Har du bilder från alla rummen?


Ja det har jag men alla är inte så där super dokumenterad, hade så stressigt med annat.

//rillo
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/10/18 :  11:03:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det är kul att se dem ändå. Tack för att du delar med dig till oss som inte kunde ta oss dit.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/18 :  21:57:20  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Här var det dax för skivbyte, det var en kille som kom från Tyskland. Har för mig att han jobbade på supporten där. Jag och namn går riktigt inte ihop. Han med var väldigt trevlig.



//rillo
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/18 :  22:05:00  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Nästa rum är PS Audios rum, vi börjar med Oracles cd. Den heter CD 1500. Jag trodde att dessa apparater var eloxerad på nått sätt, men dom var lackad, så dom hade en glansig yta. Ser rätt trevlig ut faktiskt.



//rillo

Edited by - IcedEarth on 2007/10/18 22:15:09
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/18 :  22:23:34  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Cdn var kopplad till en förstärkare som heter Si 1000 och har en uteffekt på 175W i 8 ohm. Den med i samma finish. Fjärrkontrollen till både Cdn och förstärkaren går i samma stuk då det gäller finish.



//rillo

Edited by - IcedEarth on 2007/10/18 22:24:50
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2007/10/18 :  22:48:57  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
"Här var det dax för skivbyte, det var en kille som kom från Tyskland."

WoW!!!
Det kallar jag service!
Jag skulle gärna köpa ett par Dynaudio om det ingår en kille som åker ända från Tyskland bara för att byta skiva!

Stereotypen
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/19 :  08:19:26  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
quote:
WoW!!!
Det kallar jag service!
Jag skulle gärna köpa ett par Dynaudio om det ingår en kille som åker ända från Tyskland bara för att byta skiva!



Hehe, jag kanske var lite otydlig. Han är från Dynaudio Tyskland.

//rillo

Edited by - IcedEarth on 2007/10/19 12:03:52
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/19 :  12:03:12  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Kan säga ang. ljudet på dom stora dynaudio så lyssnade jag inte så himla mycket på dem då Janne har ett par som står i butiken. Lyssnade på en Michael jackson låt, tror det var thriller. Var en rätt trevlig ljud, dom spelar ju väldigt stort. Klangen var mot det ljusare hållet. Ska låta Jannes par spela in ännu mer innan man tar en seriös lyssning.

//rillo
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/19 :  19:06:07  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Så här såg uppställningen ut. Högtalare var Verity audio - Rienzi kopplat med audience au24 kablar. Måste säga att detta var nog ett av mina favorit rum, vi poppade all möjlig musik. Det var väldigt lätt lyssnat och följsamt, inget som stack ut.



//rillo
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2007/10/19 :  19:45:10  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply

Kul med reportage för oss som bor lite för lång ifrån.
Verity Audio utan rör är inte så ofta man ser. Rummet ser stort ut för de små Rienzi.

Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/10/19 :  21:05:38  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
quote:
Rummet ser stort ut för de små Rienzi.

Det var det också. Väldigt synd för med undantag för den totala avsaknaden av bas så lät det som det fanns stor potential

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/20 :  15:57:53  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
quote:
Det var det också. Väldigt synd för med undantag för den totala avsaknaden av bas så lät det som det fanns stor potential


Total avsaknad tycker jag känns lite överdrivet, viss musik kanske kändes lite tunn på basen, men på det stora så var basen ganska lämplig. Om det spelades för högt så märkte man rummet var för stort.

//rillo
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/10/20 :  17:26:41  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Tittade man runt i PS audio rummet så hittade man mer godbitar. T.ex dessa.



//rillo
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000