HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 McIntosh skivspelare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2007/09/08 :  17:05:38  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply

http://blog.stereophile.com/cedia2007/090607mcintosh/#COMMENT

Saxade lite ur blogen hos stereophile.

quote:
If this is not a joke or doctored photo, I am quite surprised this product could make it past an initial student design sketch. In my opinion this would be the turntable design equivalent of a Ford Edsel. This design will go over much like NEW Coke did.


Det kanske är läge att köpa den för Ford Edsel blev utnämnd till 50-talets fulaste bil men är idag värd en del pengar idag.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

Digger
Member

304 Posts

Posted - 2007/09/08 :  17:43:54  Show Profile Send Digger a Private Message  Reply
Väcker starka ha-begär.
Undrar vad VU-mätaren visar.
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2007/09/08 :  18:07:20  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message  Reply
Ser ut att visa 33,45 eller 78 varv!
Hastighetsmätare kanske?

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa

Edited by - Karnaa on 2007/09/08 23:30:13
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/09/08 :  23:21:41  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
helt fel, enligt uppgift visar VU-mätaren olika saker: nålslitage, nåltryck, antiskating, lagerfriktion och rumble tror jag. man ställer med vänsterratten och kompenserar med högerratten

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/09/08 :  23:39:04  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Mja. http://www.webbtjanst.se/temp/hifi/mcintosh_tt.jpg

Inte ger jag den något designpris iallafall

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/09/09 :  00:32:36  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Kunde inte låta bli
http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=vinyl&m=686711

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/09/09 :  00:42:57  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
Wouldn't that look nicer?
Instämmer. Här har McIntosh gått för långt.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2007/09/09 :  08:00:02  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag håller med calle_jr det verkar som om McIntosh designavdelning har slut på ideérna. Hmm man kanske skulle......

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2007/09/09 :  22:59:01  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
Nja, McIntoshs grundidé är rätt fräck tycker jag, men den borde förfinas, som på 50-60 talen när man inte nödvändigtvis behövde skylta med den inneboende tekniken.
Jag tycker den tjocka acryltallriken är ful. Den borde vara försänkt i en snygg slät topp-platta och sticka upp max 1 cm.
En McIntosh ska vara bekväm att använda. Som minimum ska tonarmen lyfta nålen ur spåret och skivtallriken stanna vid skivans slut, helst ska den hitta startspåret själv när man lagt på skivan, satt sig tillrätta på lyssningsplatsen och trycker start på fjärren.
Dessutom ska den leverera bra ljud. Om priset blir under 100.000 SEK ska den minst vara jämbördig med de bästa kompletta spelare man kan hitta för 50.000 SEK.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/09/09 :  23:42:36  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Medhåll.

Hade tallriken stuckit upp 1 cm (och kanske varit av metall), och tonarmen mycket mer diskret så hade det kunnat vara snyggt.
Jag gissar att "Varvtalsmätaren" inte fyller någon funktion direkt, men om den verkligen kunde användas till att fininställa eller kontrollera hastigheten så vore den en flott idé.

Jag gillar också Autostop.
För mig gör det skillnaden mellan att spela en skiva eller inte spela en skiva om jag är lite trött.
Att höra nålen tröska ner innerspåret samtidigt som John Blund närmar sig är ingen höjdare.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/09/10 :  09:12:38  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Nästan OT men ändå, ang nedtröskade innerspår.
Detta händer ju ibland tex vid middagar och dyl. Till min stora förvåning och glädje hade T.Di Leva lagt in en lite surealistisk evighetslåt med små silverklockor(om jag mins rätt) mycket behagligt att komma in till, till skilnad från det sedvanliga chhhhhhhh bump chhhhhhhhhhhhh bump chhhhhhhhhhhhhh osv.
Kul att någon faktiskt brytt sig och gjort något av det, typiskt mr Di Leva.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000