HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 HiFiForum.nu - Nyheter och information
 Störningar i driften just nu...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Ryssen
100.000-klubben

8649 Posts

Posted - 2007/08/08 :  19:32:08  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Vad är status i detta delikata ärende? Vill egentligen inte tjata men kan inte låta bli...
Är det photobucket som gäller eller skall man avvakta? Det kan ju bli en del jobb att konvertera artiklar och reportage man gjort....och det vill i jag i möjligaste mån undvika.

En helt berättigad fråga tycker jag!Två månader för att ..Tur att jag tog backup på min mapp.
Tyvärr tillåter inte photobucket t.e.x pdf eller x.l.s filer,så man undrar om man ska betala för utrymme eller vänta,när man sitter som på nålar.Tyvärr kostar utrymme en slant..
om inte förslag finns på utrymme som inte kostar skjortan..
Bär just nu en flanell skjorta för 79:-.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2007/08/08 19:36:23
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/08/08 :  20:45:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ryssen, jag förstår din frustration, vi är många som delar den. Men jag förstår inte ditt inlägg ovan. Jag tycker att jag har har gett svar. Vi är några stycken som för tillfället gör allt i vår makt för att få tillbaks data och en vettig FTP-funktion för medlemarna på HiFiForum.

När jag anser att hoppet är ute kommer jag att säga det.

Hoppet är inte ute. Tvärt om! Som jag skrev i mitt inlägg här ovan så ser det mycket lovande ut. Mer än så vill jag inte säga.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8649 Posts

Posted - 2007/08/08 :  21:02:44  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Som jag skrev i mitt inlägg här ovan så ser det mycket lovande ut.

Ok,får vänta "lite"till då.

Edit:Eller som Polisen sa:Det är inte bara du som..
Edit:
Edit nr3:
quote:
Men jag förstår inte ditt inlägg ovan

Att köpa sig permanent utrymme på annan fungerande server.

Learning by burning..

Edited by - Ryssen on 2007/08/08 21:10:59
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/08/08 :  21:13:31  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Photobucket är helt OK, men det vore smutt att kunna FTP:a hela gäng med bilder...jag är jättenöjd med ett positivt svar som ser lovande ut utan att lova något

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/08/09 :  08:56:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
jag är jättenöjd med ett positivt svar som ser lovande ut utan att lova något
Vad bra!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/08/09 :  19:21:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Mycket lovande...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/08/09 :  22:03:06  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Ryssen: Jag tycker du visar lite trist attityd, tänk på att allt jobb sker på helt frivillig basis. Om vi hade pengar skulle vi kunna ha en 100% service att erbjuda men tyvärr, verkligheten är något annat.

Jag hoppas med Pac och Bernt att vi väldigt snart kan presentera något positivt.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8649 Posts

Posted - 2007/08/10 :  00:02:05  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Jag tycker du visar lite trist attityd, tänk på att allt jobb sker på helt frivillig basis.

Ja du är ju naturligtvis fri att tycka vad du vill,undrade bara om jag skulle vänta eller fixa annat utrymme,men det beror ju alldeles på hur man jag tar det.

Learning by burning..

Edited by - Ryssen on 2007/08/10 00:14:08
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2007/08/10 :  04:35:00  Show Profile Send Peter S a Private Message  Reply
Bilderna är tillbaka!!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/08/10 :  06:32:54  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Öhh, vaa ??

Yes !!!

Bra jobbat Admin

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/08/10 06:33:30
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/08/10 :  07:25:18  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Bra jobbat!!!!

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/08/10 :  07:33:02  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Helt fantastiskt! Jag vet många som kommer bli mycket glada.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/08/10 :  07:41:55  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Trvligt trevligt..

Bra jobbat alla inblandade

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/08/10 :  07:46:13  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Najs, bildtrådarna lever igen! Tack för ett bra jobb, till de som gjort insatsen.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/08/10 :  07:49:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tack för berömmet. Vi är några stycken som lagt mycket tid för att bildarkivet skall komma tillbaks så det värmer verkligen.

Men, vi är inte klara än. Vi kommer att flytta till en annan serverpark under hösten. Hoppas att den flytten blir smidigare än vad det här blev.

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/08/10 :  07:57:08  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Se bara till att Johan tar backup på sina bilder så är det nog lugnt

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/08/10 :  08:35:46  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Du menar inte mig antar jag

Jag ska tanka ner allt jag har liggande på servern o lägga på en egen disk här hemma
Hade bilderna på servern försvunnit då hade det varit katastrof för mig !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/08/10 :  10:50:39  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Vem? Jag? Nä, alla likheter med verkliga personer är fullkomligt slumpmässiga!!

Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/08/10 :  11:27:01  Show Profile Send hal a Private Message  Reply

Bra jobbat !!!!!!

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8649 Posts

Posted - 2007/08/10 :  18:12:14  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Grattis till framgångarna,och att det fortsätter så.

Learning by burning..
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/08/10 :  18:24:35  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Tackar! Bra jobbat!!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/08/10 :  20:01:43  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Bra jobbat!
Det kommer alltså bli en ny bildserver framöver som fungerar likadant som den gamla eller ska vi enbart ta backup på bilderna och lägga in dom på photobucket och dyl?
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/08/10 :  20:05:43  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Vi håller på att sätta upp en ny maskin som vi ska kopiera in alla gamla bilder på. På denna maskin kommer individuella konton att skapas, precis som på den gamla. Mao försöker vi efterlikna den gamla världen så mycket som möjligt.
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2007/08/10 :  22:46:40  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Äntligen,som Fylking sa!
Stort tack till alla inblandade att ni fixade bilderna

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Stefanolo
fd. Stogi

396 Posts

Posted - 2007/08/11 :  10:19:12  Show Profile Send Stefanolo a Private Message  Reply
Underbart! Bra jobbat och ett stort tack. Som jag sagt tidigare i Pm till Brewitz så kan jag tänka mig att bidra ekonomiskt om det behövs för att vi ska kunna få en bildserver med full tillgänglighet och service.

/stefan
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000