HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 HiFiForum.nu - Nyheter och information
 Störningar i driften just nu...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/07/04 :  15:12:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Nej, tyvärr. Inte för tillfället.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/04 :  16:35:32  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
overhang.

Skaffa photobucket så kan du lägga in bilder enkelt o fint... kanonsmidigt faktiskt.. Lätthanterligt o bra. Samt gratis om man vill se lite reklam på sin sida där. Eller billigt om man inte vill ha den där.. samt mer plats. men dom flesta klarar sig med gratis tror jag..

redan fixat såg jag nu...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/07/04 17:12:43
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2007/07/05 :  18:00:55  Show Profile Send UrSv a Private Message  Reply
Är bildarkivet en ideell service? Man hoppas ju att HF inte behöver betala för den servicen om det tar en månad att hitta en knapp...
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/07/05 :  18:06:10  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Är bildarkivet en ideell service?

Ja

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/07/06 :  15:17:45  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Tyvärr verkar vi inte få igång våran maskin igen. Alla våra bilder är dock förhoppningsvis inte förlorade. Vi jobbar på att få tag på diskarna för att sedan antingen stoppa in dem i en ny maskin eller tanka över alla filer till en ny maskin. Just nu är vi bara i planeringsstadiet och eventuell hjälp skulle uppskattas enormt. Vi har att par kontakter men om det finns någon medlem som kanske har en serverhall med en ledig plats eller liknande så är det bara att ta kontakt med mig eller Pac.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/07/06 :  18:47:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
100/100 lina är det som gäller antar jag ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/06 :  21:55:35  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
oskattbara värden ibland alla dom bilderna då många just bara finns där.en rätt unik bildbank kan man säga kanske. Hoppas verkligen det löser sig . Tyvärr har jag inget mer än mina hårt hållna tummar att erbjuda....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/07/06 23:55:29
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/07/07 :  10:36:29  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Moderkortet eller raidkortet som rykt? Ni behöver tillgång till en exakt likadan historia. Vilken maskin ligger det på så skall jag se vad jag kan rota fram. Jag behöver således veta maskintyp (gärna serienummer) och så mycket info om raidkortet ni kan få tag på.

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2007/07/07 :  11:02:54  Show Profile Send UrSv a Private Message  Reply
Även jag har tillgång till en ganska vid flora av hårdvara så om man får lite mer info kanske man kan hjälpa till.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/07/07 :  15:10:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hej!
Vi är fortfarande en aning i mörker. Det är bättre att Ni riktar Era frågor till Brewitz på PM.

All hjälp uppskattas, även de hållna tummarna.

Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/07/07 :  16:28:41  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Han hittar ju frågan här, så anser han det intressant nog så återkopplar han väl.

Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/07/07 :  17:29:56  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Mannen som äger burken har nog alla delar som behövs för att fixa hårdvarufel. Problemet är att vi inte har tillgång till maskinen rent fysiskt och det skulle vi vilja rätta till.
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2007/07/07 :  17:41:36  Show Profile Send UrSv a Private Message  Reply
Är det ASSA eller Arrow-lås och ett hyggligt modernt larm kan jag nog ta mig in utan att det märks och fixa felet.
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/07/07 :  18:52:50  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Hehe och jag kan ringa lite samtal i jobbet så ser de till att ingen kommer och stör :)

Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/07/07 :  20:59:27  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
mmmm, visst.

Maskinen står i en serverhall modell ganska stor. Jag misstänker att de, precis som många andra företag, tänkt på säkerheten.
Jag får inte ens gå in i våra hallar, trist, annars hade jag kunnat smuggla in maskinen där.
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/07/08 :  12:38:03  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Det är lugnt. De är rätt duktiga på sitt arbete.

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/07/10 :  11:18:44  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Färre bilder kanske ger mer utrymme för mer text och på så sätt mer innehåll?

Inget ont utan nått gott med sig...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/07/10 :  20:55:26  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Jojo, men bildreportagena blir ju lite torftiga....

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/07/10 :  21:02:18  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Det är synd om befintliga reportagen, men annars vill jag slå ett slag för mayro's tips www.photobucket.com

Enkelt att lägga upp bilder, och länka dit
Go to Top of Page

Flogiston
Member

123 Posts

Posted - 2007/07/21 :  14:30:42  Show Profile  Visit Flogiston's Homepage Send Flogiston a Private Message  Reply
quote:
Färre bilder kanske ger mer utrymme för mer text och på så sätt mer innehåll?

En bild säger mer än tusen ord du vet :)
Go to Top of Page

Bogus
Member

332 Posts

Posted - 2007/07/22 :  19:24:38  Show Profile Send Bogus a Private Message  Reply
Vad är det för fel på ascii art då? Tar lite längre tid att rita bara än att lägga upp en vanlig bild...

Jobbar på Hifi Consult i Sävedalen!
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/08/01 :  22:36:12  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Vad är status i detta delikata ärende? Vill egentligen inte tjata men kan inte låta bli...
Är det photobucket som gäller eller skall man avvakta? Det kan ju bli en del jobb att konvertera artiklar och reportage man gjort....och det vill i jag i möjligaste mån undvika.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/08/01 :  22:46:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag är mest orolig för bilderna som ligger på servern. Det mesta jag har gjort ligger där

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/08/02 :  06:14:41  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag är rätt säker på att vi kommer att få besked när det är på gång att börja fungera igen.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/08/08 :  10:06:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ja, det ser mycket ljust ut men jag vill inte lova något. Därav tystnaden.

Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000