Author |
Topic |
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2007/05/01 : 14:42:29
|
Det var ju grisen i säcken s.a.s, så vi la ett skambud. Trodde först inte vi skulle få det, men nu är det vårt. Raggaren vaktar norrut.
|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
U1
Member
3319 Posts |
Posted - 2007/05/01 : 16:06:17
|
Jag ønskar øver allt att jag kunde åka tillbak två år i tiden och berætta før Mayro att han innom två år kommer att æga en rørførstærkare med låg effekt och ett par høgtalare med 6,5" bas, ihopsnørade med lakritssnøren från kjell & co
Måste sæga att det ær kul att du ær så øppen før att testa nya vægar. |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2007/05/01 : 16:13:48
|
Jag tror att han hade idiotförklarat oss då U1'an gett oss besöksförbud samt begärt urträde ur klubben.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2007/05/01 : 16:18:52
|
Hmm, raggarn är ju en kron-ståckålmare som är en aningens vilse bara.. Klart att han saknar stan!
Eller..?
Att höra raggarn prata grisa-skånska vore iofs skitkul! |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
|
|
McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben
1486 Posts |
Posted - 2007/05/01 : 18:50:14
|
Nästa träff i Jämshög vill jag gärna besöka |
I was talking to myself! |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/05/01 : 20:40:55
|
Ledsen jag inte är så aktiv.. Men min Lena lades in idag på sjukhus.. Så jag kom precis därifrån.. Nån stor knuta i magen är problemet.Och hon hade rejält ont redan igår.. Så det blev sjukhuset och provtagning och omedelbar inläggning efter det.. Men hon lever och fick åka vidare från karlshamn till karlskrona där mer resurser tydligen finns....Så i morgon får vi förhoppningsvis goda nyheter från Karlskrona att det endast är nåt enkelt....
Men just nu är detta en rejäl mardröm kan jag lugnt påstå...
Men tack grabbar ni köpte loss Jämshög.Och tack för er varma kamratskap vi fått ta del av som inflyttade här... Och jag håller ställningarna här vilket jämshögarna historiskt alltid gjort för Skåneland .och skulle inte flytta till Sthlm igen...livet skall levas gott..Och det görs det här nere.. Bara allt nu som sagt går bra med Lena..Där är just nu mitt fokus..
Mvh Tobbe |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Ryssen
100.000-klubben
8626 Posts |
Posted - 2007/05/01 : 20:57:01
|
Hoppas det går bra. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2007/05/01 : 21:28:36
|
Hälsa Lena från oss på Kungsholmen! |
Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas! Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
|
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2007/05/01 : 21:38:49
|
Verkligen. Du vet vart du har eoJeudarna när du behöver dem Tobbe. Säg bara till. |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
iroise
Member
1753 Posts |
Posted - 2007/05/01 : 21:57:33
|
Ojdå inte roligt, det går nog bra! |
|
|
DAVE_HB
Member
180 Posts |
Posted - 2007/05/01 : 23:46:08
|
Fy för sjukdomar och sjukhus. Vi håller tummarna.
Ang. Blekinge och Skåne så är det ingen större skillnad. Vi har haft samma språk och samma lagar och samma regeringsöverhuvud under historiens gång. Den största skillnaden är att Blekingar har sämre minne. Åsså har RrRrR-ljudet kommit så långt ner i halsen så vissa har svalt det. Kååv mé moes. |
- Hjälper Holographic Audio, Larsen Hifi samt Bremen - Admin på Faktiskt.se
|
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2007/05/02 : 10:38:13
|
Tobbe, även jag hoppas att Lena tillfrisknar snabbt igen. |
Min fotosida på flickr
|
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/05/02 : 12:04:07
|
Det är alltid tråkigt när något sånt här händer, att inte veta vad som har hänt är inte alls kul Jag är 100 på att alla hoppas att det inte är nått farligt !
Här är det hög tid att rulla framåt o vi ska hem till den man skulle kunna kalla för den enda tvättäkta skåningen |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/05/02 : 12:06:12
|
Hemma Hos Rip59 Av den eländiga Dansken
Pickup Ortofon MC-200.
Denon DP-75 verk/DK-110 Plint, arm Micro Seiki MA 505 mk III.
Fostex T925 Horn Tweeter.
Det samlade systemet.
Mitt system har primärt sin storlek efter att jag i många år hade ett mera "vanligt" system med högtalare typ 2x6,5" + en 1" dome, Klass A effekt. Efter en skilsmässa stod jag utan stereo av betydelse. Så jag beslutade att nu skulle jag ha ett system som även kunna spela högt.... Det har jag fått
Högtalarna har jag känt i många år och har sen jag hade hört dom första gången ville äga... efter många års press gick han med på att sälja dom till mig. Oändrat från gamla systemet är endast skivspelaren, dom andra sakerna i systemet, med undantag för Squeezeboxen, är ganska så tillfäldiga. Högtalar av märket Fostex, är ett par Fostex Studio Monitorer 2418b, diskanten en Fostex T925 Horn Tweeter från deras Laboratory Series är specat 8 ohm och klarar av 50watt, 2kg väger den. Jag har en NAD T762 förstärkare, den är OK till surround.... men til stereo, nej då får jag fixa något annat, högtalarna klarar enkelt av en bättre och inte minst en störa förstärkare, typ 250-400watt, det är helt klart. Musik spelar jag via en Squeezebox 3 och en Denon DP-75 verk/DK-110 Plint, här sitter en Micro Seiki MA 505 mk III arm med en Ortofon MC-200 pickup monterat, hela spelan väger 20kg. Jag använder en NAD PP2 RIAA.
För Surround har jag en Sony DVP NS905V DVD, som center en B&W CC6 S2, subbarna är LL Daytona 12. Back till har jag 4 stycken Gale 3020 sittande, 2 av dessa drivs av en Marantz Model 1150 D. Det får vara OK till film, det är inte det viktigaste.
Uppgraderingar, i första hand nya/andra effekt förstärkare till fronthögtalarna, jag har något Denon POA 3000/3000RG eller något Advance MAA 705 i tankarna.
Rip
|
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
Edited by - johan.björklund on 2009/10/21 12:29:31 |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2007/05/02 : 12:10:57
|
Mkt läckert!
Speciellt svarven. |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
|
DAVE_HB
Member
180 Posts |
Posted - 2007/05/02 : 16:06:37
|
Man får nästan associationer till japaner när man ser dessa horn och det välfyllda racket! |
|
|
|
Guru
Member
2776 Posts |
Posted - 2007/05/02 : 16:16:26
|
Vad sitter det för drivers i Fostexhornen ?
|
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2007/05/02 : 18:12:42
|
quote: subbarna är LL Daytona 12
Något som du privat importerat eller?, har aldrig hört talas om märket Häftig anlägning Rip59 |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2007/05/02 : 19:46:56
|
quote: Man får nästan associationer till japaner när man ser dessa horn och det välfyllda racket!
Nu när du säger det DAVE_HB så påminner Rip59 om en japan när man träffar honom irl Rip's anläggning ger enorma habegär då mycket finns på n gammal önskelista.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Amatören
100.000-klubben
1784 Posts |
Posted - 2007/05/02 : 22:04:40
|
Nu tycker jag det är dags att avskilja Skåneland från resten av Sverige! Denna tråd väcker så mycket VILL HA-begär så det är rent jobbigt för en avundsjuk svensk!
Med så mycket godis bland de häringa bönderna så förstår man att de "gaur" omkring på sina feta åkrar med tummarna i armhålorna och bara myser med tanke på vad de har att komma hem till efter dagens "slit"...och då menar jag inte fruntimmerna
PS! Tror ni Blekinge platsar i Skåne? |
"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!" |
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2007/05/02 : 22:09:43
|
Jag vill minnas att Mr Amatör har ett rätt schysst system själv oxå. Men tänk bara att ha alla system som är visade hittills här samlade och kunna få välja ut vilka godbitar man vill ta med hem.
Tobbe: Hoppas det ordnar sig med Lena.
|
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/05/02 : 22:12:30
|
quote: PS! Tror ni Blekinge platsar i Skåne?
Får ta en titt i nästa års budget, finns det utrymme så tål det att tänka på.
Jämshög är ju redan införlivat, fick vi billigt, var i Blekinge bor du i Amatören? |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
DAVE_HB
Member
180 Posts |
Posted - 2007/05/02 : 22:52:24
|
Amatören bor väl inom felmarginalen (5-6 km på 'fel' sida om gränsen?). |
|
|
|
Amatören
100.000-klubben
1784 Posts |
Posted - 2007/05/02 : 22:53:01
|
quote: ...var i Blekinge bor du i Amatören?
I den vackra kuststaden Sölvesborg, sveriges före detta huvudstad (under en mycket kort tid (sant)), bara ett stenkast, eller som säjer här, "bara tvärsom över gärdet", från den skånska gränsen.
Att ni fick Jämshög billigt kan jag förstå, där finns ju ingenting. Sölvesborg med tillhörande Listerlandet kommer med de attraktioner* som erbjuds här, nog att hamna i en helt annan prisklass... *=Sveries störtsa orörda bokskog, fina badstränder med riktig vit fin sand, båthamnar, campingar, kustfiske, Killeboms-festen, Sweden Rock, vackra damer, närhet till DAVE_HB...och sist men inte minst Amatörens hemmasnickrade. |
"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!" |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/05/02 : 23:01:17
|
quote: I den vackra kuststaden Sölvesborg, sveriges före detta huvudstad (under en mycket kort tid (sant)), bara ett stenkast, eller som säjer här, "bara tvärsom över gärdet", från den skånska gränsen.
Att ni fick Jämshög billigt kan jag förstå, där finns ju ingenting. Sölvesborg med tillhörande Listerlandet kommer med de attraktioner* som erbjuds här, nog att hamna i en helt annan prisklass... *=Sveries störtsa orörda bokskog, fina badstränder med riktig vit fin sand, båthamnar, campingar, kustfiske, Killeboms-festen, Sweden Rock, vackra damer, närhet till DAVE_HB...och sist men inte minst Amatörens hemmasnickrade.
Får nog diskutera saken med vår Enfaldige Hövding, men du är ju nästan Skåning . |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Topic |
|