HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Bilder från Gignosmässan
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/08 :  06:50:47  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi fortsätter in till ett rum där det spelades musik av alla de olika slag...

Visst är det en namne som står här

Gärna vinyl, fast nya nagra Cdn visades gärna upp.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/08 :  06:51:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Visst är det Ranefjord som DJ'ar här.

Både Eliot och MickeY ser skeptiska ut

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/02/08 :  07:34:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Nja, Micke kan få det uttrycket när han anstränger sig. Jag har sett det förut.
Elliot ser mer ut at vara intresserad av din fototeknik än anläggningen och Ranefjord.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/08 :  09:52:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Klart det är så, Pac. Det fanns inte så mycket att vara skeptist över, var nog snarare koncentration på hög nivå.

Det såg ut så här om man ser det från Mickes synvinkel.

Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2007/02/08 :  09:59:10  Show Profile Send Musse80 a Private Message  Reply
Snacka om att sitta nära högtalarna

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/08 :  10:05:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Bildkomprimering som vanlig. Upplevde inte själv att man satt så nära.
Detta måste nog varit rummet med MEST variation på musikstil på hela mässan.

Rock och Pop blandat med gästernas skivor. Det svängde friskt här inne.

Nagra CDspelaren var nog en av mässans läckraste saker med sin lite udda/industriell/läckra design.

Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/02/08 :  10:24:09  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
quote:
Nagra CDspelaren var nog en av mässans läckraste saker med sin lite udda/industriell/läckra design.

Eftersom jag kommer på tal så får jag väl visa en bild jag tog i detta rummet

...resten av mina bilder finns på euphonia...

Mvh,
Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/08 :  10:31:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Tack Eliot!

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/02/08 :  17:20:38  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nagra = Kärlek o en tom plånbok

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2007/02/08 :  17:52:05  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
I detta rum lät vinylen förträffligt och tack Ranefjord för att du orkade spela "La Folia" mer än en gång.

Börjar gilla dessa burkar lite för mycket för vad plånboken tillåter.

Edited by - Klingan on 2007/02/08 18:13:32
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2007/02/08 :  18:21:30  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
dakli: Inga problems och tack för besöken! :)

Om det är någon som lyckades att fånga vårt system på bild då rummet var nersläckt och enbart aparaterna lyste, så får Ni gärna skicka bilden till mig eller lägga upp den här. Som minne. :)

Snoogens
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/02/08 :  18:25:05  Show Profile  Reply
quote:
Om det är någon som lyckades att fånga vårt system på bild då rummet var nersläckt och enbart aparaterna lyste, så får Ni gärna skicka bilden till mig eller lägga upp den här. Som minne. :)

Inte nersläckt då... men några bilder till

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2007/02/08 18:25:52
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2007/02/08 :  18:36:24  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Tackar! :)

Snoogens
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/02/08 :  18:44:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Ajajajajaj. Med ett sådant driverk skulle jag skita fullständigt i om den ens KUNDE spela musik ju..

heja nagra.. Att bygga så "fjompigt små" finmek saker annars o sedan dra till med ett driverk som ser ut som det kunde köra kol i en gruva i årtionden är faktiskt riktigt roligt .........

Det var det ballaste jag sett på mycket mycket länge..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/02/08 :  23:33:52  Show Profile  Reply
Ranefjord: En bild från min fotograferande kollega på minhembio 20 sekunders slutartid

Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2007/02/09 :  08:28:06  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Tack! Precis en sådan bild som jag efterlyste! Svincool bild! Tack!

Snoogens
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2007/02/09 :  11:28:01  Show Profile Send shaft a Private Message  Reply
Ranefjord,
Jag var och lyssnade hos er. Det lät mycket trevligt - kul med lite vinyler som t.ex Dave Brubeck. Det lät levande!

FRÅGA: På det högra Manley blocket så glödde två av EL-34orna mycket svagare än resten av rören. Vad kan det bero på?
/Shaft
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2007/02/09 :  11:34:04  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Tack! =) Det var faktiskt med vemod som vi kopplade ner anläggningen på söndagen. Lyckligtvis fick jag min tid i sweetspot på mornarna och efter stängningsdags. :P

Det där med rören berodde på en liten olycka. :) Vi bytte snabbt ut dem mot ett par som vi hade i reserv. Inga matchade lampor, men det funkade bra ändå. :)

Snoogens
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2007/02/09 :  16:53:38  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply
Det lät mycket bra i det rummet och skiftande musik. Trevligt!
mvh Krelle
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2007/02/09 :  17:18:35  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Mmm... där skulle man kunna sitta många timmar och ha det gott!

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2007/02/10 :  00:07:25  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Ett av de bättre rummen jag besökte. Jag satt i "sweetspot" och diggade loss till Moby Dick av Led Zepp, det var mumma för öronen.

J. Ullberg
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/02/10 :  00:19:25  Show Profile  Reply
Var det bara jag som tyckte om DWO? Audiospace och Master Audio, tyckte det var riktigt mumma

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/02/10 :  15:50:44  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Vad kostar Nagra och vilka tar in dem eller vilka butiker har den? Ser så skön ut, garanterat inte fjärrstyrd, eller?

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/02/10 :  15:58:39  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
De jag vet på rak arm som för Nagra är AudioConcept i Stockholm, Hifistället i Göteborg och Skönt Ljud i Umeå.
Vilka modeller de har hemma förnärvarande vet jag dock inte.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/02/10 :  16:04:05  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
OK, tack. De ligger visst lite utom räckhåll för min budget...
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000