HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Bilder från Gignosmässan
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  08:26:57  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Opera Audios högtalare, en nätt front med lite "Sonus faber" kopiering

Här med Moon elektronik. Något om växer utseendemäsigt varje gång jag ser dem. LÄSbara displayer på de flesta avstånd.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2007/02/07 :  09:09:41  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Zalve: Gömmer sig den välkände killen bakom lakanen, eller är det ett internt hifiskämt
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  09:22:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Hmm, bildlänknings fel

Hoppas du kan gissa vem det är nu då

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/02/07 :  10:46:45  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Skoj att ses på mässan zalve samt få din input i kamerans värld.. Ni som inte träffade Zalve på mässan vet ju inte vad som ligger bakom bilderna..

Det "ligger bakom" släpande på en megastor!! Och jag menar i ordets exakta mening. MEGASTOR. .. Och därtil förbannat tung fet kamera i en värme som inte ligger den gångna sommarens mycket efter då den var som värst..

Bara det var ett imponerande arbete som zalve samt även andra andra la ner i korridorerna i hård konkuranse med folk som dessutom ville höra musik. .

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  11:09:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Så snart får vi se Maryo med D-SLR (Hoppas du fick en del goda tips från Edison)
Pentax med sitt inbyggda antiskak kanske kan vara nåt ?

Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/02/07 :  14:30:13  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
quote:
Det "ligger bakom" släpande på en megastor!! Och jag menar i ordets exakta mening. MEGASTOR. .. Och därtil förbannat tung fet kamera i en värme som inte ligger den gångna sommarens mycket efter då den var som värst..

Jag tyckte inte att det var så besvärande men så hade jag ju en medhjälpare som höll i slavblixten

- Men jag var också bekväm och struntade i ett antal rum eftersom det känns lite löjligt att fotografera liknande uppställningar mässa efter mässa.

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/02/07 :  16:26:39  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Vakna nu Zalve det tar ju sån förbenad tid, lär dig av Martin han vet hur det ska göras

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/02/07 :  16:28:06  Show Profile  Reply
quote:
Jag tyckte inte att det var så besvärande men så hade jag ju en medhjälpare som höll i slavblixten

Nästa år ska jag också ha en slav som får hålla i blixten

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/02/07 :  16:47:40  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
LÄSbara displayer på de flesta avstånd.

Misstänker att "De Synskadades Förening" har skrivit specen till konstruktören.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  17:46:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Får bli efter arbetstid..

Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2680 Posts

Posted - 2007/02/07 :  19:11:01  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Lite OT kanske,
men kan inte mässarrangörerna ordna så att "fackfolk" och fotografer mfl får några timmar på sig att gå runt och fota och intrvjua eller prata ostört.
Zalve mfl gör ju ett strålande jobb utan att gnöla. Även arrangörerna och utställarna skulle nog vinna en hel del. Detta är ju inte det enda forumet som hade folk på mässan.

Mvh...

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2007/02/07 :  22:23:46  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply
Kan bara hålla med om att det vore trevligt att kunna gå runt och plåta innan eller efter öppettider i alla rum. Dels för att få bättre plats själv men också slippa att störa andra besökare hela tiden. För mig blev det en snabbrunda i år och mestadels snack med olika utställare och vissa besökare. Trevligt som alltid dock.

Fick lite bilder: http://www.component.se/?page=artikel-highend07.php

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  23:08:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Här kan man lätt spegla sig,,, fast jag ska inte röra till det för mycket.

Får väl göra tvärt om mot Pac,, vi backar lite

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  23:09:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Rör och horn, brukar gå hand i hand, så även i detta rum.

Ja dessa trattar tar man inte fel på...

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  23:14:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi hälsar på hos en landsman till det förra rummet, och finner klart omtalade högtalare,, som det äntligen var dags att lägga ett öra till.

Blanklack har sina fördelar,, men ger även vissa problem med bla fula gardiner

Rouge block stod på golvet. Vet inte om placeringen av dem fyllde nån funktion, fast det fick ju mig att fundera så det kanske var nåt med det

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  23:18:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Senare under dagen så hade ett par större modeller smugit sig in.
Jag tyckte dock att stativarna klarade sig bra.

Så hur var det nu med karaktären på högtalaren? Varm och lite basvänlig ?
Tyckte det kändes ganska neutralt, inte alls som så JAG hade tolkat tidigare beskrivningar.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  23:32:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Enligt uppgift så var detta ett par prototyper som blev klara sent in på natten.

Det är Midgaard Audio.

Tror det var 4st sidmonterade mindre basar.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  23:32:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Drivna av sina egna steg.

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/02/07 :  23:37:57  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Uj nu hinner man inte med
Ayon stegen är hur läckra som helst, nån som har prisuppgift ?
Advantgard talarna är väl nån ny modell ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  23:39:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Tror det var Wolfgang på C A som hade lånat ut Ayon stegen.
Kollar pris.

Johan, du vet väl hur det är,,, när det går - går det fort

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  23:41:29  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Lite skillnad i storlek på steg när vi går från Midgaard till dessa,,,

Snacka om Ryggskotthifi

Ni ser telefonen eller vad det är i bakgrunden.
Steget är betydligt större i verkligheten än som det upplevs på bild.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  23:44:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Brist på apparater hade inte heller Robert från Audio Concept.

MBL, Boulder och Emm Labs bla...

Får sweetspot såg det ut så här.

På vissa inspelningar var det rent av underbart, med upplösning och ambiens,,, medans andra skivor inte alls gav den känslan.
Känns som det är en högtalare man bör lyssna en del på om man funderar på köp i den prisklassen.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  23:48:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Johan,,, ca 60k för den rörförstärkaren...
Bara och spara

Nåt som är lättare att få ihop pengar till är denna

Fast tyvörr var denna lika brusig som CDutgåvan. Något jag hade hoppats annorlunda på..

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2007/02/08 :  00:05:12  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Zalve ...vi spelade Krall LP mot Krall SACD!

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/08 :  06:44:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Menar du att SACDn inte är lika brusig ?

Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000