Author |
Topic |
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 08:26:57
|
Opera Audios högtalare, en nätt front med lite "Sonus faber" kopiering
Här med Moon elektronik. Något om växer utseendemäsigt varje gång jag ser dem. LÄSbara displayer på de flesta avstånd.
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Matrixen
Member
807 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 09:09:41
|
Zalve: Gömmer sig den välkände killen bakom lakanen, eller är det ett internt hifiskämt |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 09:22:26
|
Hmm, bildlänknings fel
Hoppas du kan gissa vem det är nu då |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 10:46:45
|
Skoj att ses på mässan zalve samt få din input i kamerans värld.. Ni som inte träffade Zalve på mässan vet ju inte vad som ligger bakom bilderna..
Det "ligger bakom" släpande på en megastor!! Och jag menar i ordets exakta mening. MEGASTOR. .. Och därtil förbannat tung fet kamera i en värme som inte ligger den gångna sommarens mycket efter då den var som värst..
Bara det var ett imponerande arbete som zalve samt även andra andra la ner i korridorerna i hård konkuranse med folk som dessutom ville höra musik. .
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 11:09:33
|
Så snart får vi se Maryo med D-SLR (Hoppas du fick en del goda tips från Edison) Pentax med sitt inbyggda antiskak kanske kan vara nåt ? |
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 14:30:13
|
quote: Det "ligger bakom" släpande på en megastor!! Och jag menar i ordets exakta mening. MEGASTOR. .. Och därtil förbannat tung fet kamera i en värme som inte ligger den gångna sommarens mycket efter då den var som värst..
Jag tyckte inte att det var så besvärande men så hade jag ju en medhjälpare som höll i slavblixten
- Men jag var också bekväm och struntade i ett antal rum eftersom det känns lite löjligt att fotografera liknande uppställningar mässa efter mässa. |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 16:26:39
|
Vakna nu Zalve det tar ju sån förbenad tid, lär dig av Martin han vet hur det ska göras |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 16:28:06
|
quote: Jag tyckte inte att det var så besvärande men så hade jag ju en medhjälpare som höll i slavblixten
Nästa år ska jag också ha en slav som får hålla i blixten |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 16:47:40
|
quote: LÄSbara displayer på de flesta avstånd.
Misstänker att "De Synskadades Förening" har skrivit specen till konstruktören. |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 17:46:45
|
Får bli efter arbetstid.. |
|
|
Imperial
Medlem i AÖ
2680 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 19:11:01
|
Lite OT kanske, men kan inte mässarrangörerna ordna så att "fackfolk" och fotografer mfl får några timmar på sig att gå runt och fota och intrvjua eller prata ostört. Zalve mfl gör ju ett strålande jobb utan att gnöla. Även arrangörerna och utställarna skulle nog vinna en hel del. Detta är ju inte det enda forumet som hade folk på mässan.
Mvh... |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
|
|
tober
Component.se
1318 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 22:23:46
|
Kan bara hålla med om att det vore trevligt att kunna gå runt och plåta innan eller efter öppettider i alla rum. Dels för att få bättre plats själv men också slippa att störa andra besökare hela tiden. För mig blev det en snabbrunda i år och mestadels snack med olika utställare och vissa besökare. Trevligt som alltid dock.
Fick lite bilder: http://www.component.se/?page=artikel-highend07.php
|
Driver sajten component.se. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 23:08:04
|
Här kan man lätt spegla sig,,, fast jag ska inte röra till det för mycket.
Får väl göra tvärt om mot Pac,, vi backar lite
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 23:09:27
|
Rör och horn, brukar gå hand i hand, så även i detta rum.
Ja dessa trattar tar man inte fel på...
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 23:14:21
|
Vi hälsar på hos en landsman till det förra rummet, och finner klart omtalade högtalare,, som det äntligen var dags att lägga ett öra till.
Blanklack har sina fördelar,, men ger även vissa problem med bla fula gardiner
Rouge block stod på golvet. Vet inte om placeringen av dem fyllde nån funktion, fast det fick ju mig att fundera så det kanske var nåt med det |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 23:18:34
|
Senare under dagen så hade ett par större modeller smugit sig in. Jag tyckte dock att stativarna klarade sig bra.
Så hur var det nu med karaktären på högtalaren? Varm och lite basvänlig ? Tyckte det kändes ganska neutralt, inte alls som så JAG hade tolkat tidigare beskrivningar. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 23:32:08
|
Enligt uppgift så var detta ett par prototyper som blev klara sent in på natten.
Det är Midgaard Audio.
Tror det var 4st sidmonterade mindre basar.
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 23:32:46
|
Drivna av sina egna steg.
|
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 23:37:57
|
Uj nu hinner man inte med Ayon stegen är hur läckra som helst, nån som har prisuppgift ? Advantgard talarna är väl nån ny modell ? |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 23:39:45
|
Tror det var Wolfgang på C A som hade lånat ut Ayon stegen. Kollar pris.
Johan, du vet väl hur det är,,, när det går - går det fort |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 23:41:29
|
Lite skillnad i storlek på steg när vi går från Midgaard till dessa,,,
Snacka om Ryggskotthifi
Ni ser telefonen eller vad det är i bakgrunden. Steget är betydligt större i verkligheten än som det upplevs på bild. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 23:44:28
|
Brist på apparater hade inte heller Robert från Audio Concept.
MBL, Boulder och Emm Labs bla...
Får sweetspot såg det ut så här.
På vissa inspelningar var det rent av underbart, med upplösning och ambiens,,, medans andra skivor inte alls gav den känslan. Känns som det är en högtalare man bör lyssna en del på om man funderar på köp i den prisklassen. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/07 : 23:48:11
|
Johan,,, ca 60k för den rörförstärkaren... Bara och spara
Nåt som är lättare att få ihop pengar till är denna
Fast tyvörr var denna lika brusig som CDutgåvan. Något jag hade hoppats annorlunda på.. |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2007/02/08 : 00:05:12
|
Zalve ...vi spelade Krall LP mot Krall SACD!
//W |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/08 : 06:44:28
|
Menar du att SACDn inte är lika brusig ? |
|
|
Topic |
|