HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJeud goes Nordost
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2007/01/08 :  00:47:01  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Någon som har en aning om vad Isotek (thor) egentligen gör? Deras hemsida avslöjar ju knappast någonting. Är de rena filter? Power Factor correction? Ballat? Vad gör de?

Snoogens
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2007/01/08 :  11:08:33  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
quote:
vad Isotek (thor) egentligen gör?
Jag är själv väldigt nyfiken på detta... Det handlar i alla fall INTE om någon transformatorfunktion med fullständig omvandling av strömmen via stora trafon/spolar (el dyl) från en insida till en utsida... I stället är det någon form av smart lösning med bl a "switchning" av strömmen inblandad, efter vad jag kan förstå....

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2007/01/09 :  23:12:11  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Öpppna lådan och ta en bild så får alla se hur det ser ut inuti den där lådan!!!!

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/10 :  00:19:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

ser vad det är inne i den Herregud vad förbannad den som köpt en sådan blir då. För ser man vikten per kr så är den svindyr..per Kg..

En "grej" till nätet skall ju vara TUNG.. Dessa nordost väger ju noll o inget snudd....

Så en bild inuti blir nog en bild på luft...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/10 :  01:03:41  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Något spännande måste ju vara däri eftersom vi alla som provat eller som dom som äger den säger exakt samma sak o0m funktion i stort... Oavsett vilket system den används på samt i..

Resultatet blir samma eller mycket liknande.... Och det är inte suggestion via textläsning utan att folk får dessa liknande resultat...

Första grejen jag någonsin stött på på ger detta resultat tror ja.. I alla fall vad jag kommer på så här på rak arm..

Oftast finns där rätt stora skillnader ändå i beskrivning av hur man uppfattar saker vi provar .. OFTAST.. Så ingen missar det nu..

men inte runt dessa nordost..Fast klart. Jag har inte letat direkt efter andras omdömen. Så mina ord är baserade på fåtalets utsagor iofs....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/01/10 :  19:46:18  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
Öpppna lådan och ta en bild
Jag var nära då den var här men hade inte exakt rätt verktyg. Det var några specialskruv till locket.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2007/01/10 :  21:29:04  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Ihålig torx ...

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000