Author |
Topic  |
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2006/12/15 : 00:33:24
|
Lagom hemkommen, kan man väl visa en startbild som visar var vi börjar. 

Mer kommer efter att en trött Zalve har vaknat.
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2006/12/15 : 07:59:18
|
Vakna!  |
/Jonas
|
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2006/12/15 : 11:43:06
|
Vaken, men knappt levande. 
Via entrén så kommer man in i den öppna delen av butiken.

Här hittar man även lite ingångsanläggningar från Burmester  |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
fidelityn
Member

870 Posts |
Posted - 2006/12/15 : 21:30:33
|
När man ser skylten på första bilden så tyder den på en focalfri upplevelse. Äntligen musik utan påhitt.... |
 |
|
ninja
Member

2476 Posts |
|
Pac
200.000-klubben

22006 Posts |
Posted - 2006/12/16 : 09:06:59
|
Det var förvånande få som dök upp. Men, ett översvämmat Väst-Sverige i synnerhet och Julhysteri i allmännhet tog nog ut sin rätt. Lokalerna är ju rätt stora, det går in många HiFi-entusiaster innan det blir trångt , då verkade det kanske vara färre än vad det var?
Det blev mycket lyssning i många rum.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006

4162 Posts |
Posted - 2006/12/16 : 10:13:14
|
Jovars. Kan vi ha varit ett par handfull, kanske? Kan ha varit att folk blev avskräckta när "glöggbaren" började brinna?!   Och en inte helt obekant doft av typ 'smält konding' lägrade sig i lokalen (vilket iofs borde ha lockat till sig en och annan diy:are )...
Hade man tur så kunde man barrikadera in sig i lämpligt hifi-rum och låta det värsta vädras ut. 
Får lov att säga att det var trevligt att språka med div. forumsfolk. Några långväga, några från närmre håll. Tackar anders.s(om jag minns rätt ) för skiv-tipset (inhandlade albumet redan samma kväll ).
Lite intryck kommer senare...
/M |
 |
|
Hi Fi Consult
Member

2112 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2006/12/16 : 15:09:28
|
Det kommer mer bilder. Vet inte om det var Glöggröken eller nåt annat som slog till, för jag har i princip varit sängliggandes sen Julspelningen.
Måste visa de "nya" kolosserna som stod uppställda i stora rummet. (Med lite korrigering av delningsfiltret så kan de bli kalas, för dem som har drivning att erbjuda ) |
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2006/12/16 : 15:36:31
|
Vi väntar spänt  |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
govinda
Med nytt namn

2290 Posts |
Posted - 2006/12/16 : 15:47:53
|
Jag vill tacka sladd för fika och en trevlig afton.
Vill även Tacka Zalve för bra Julmusik.Jag tycker det är göörkul å träffa likasinnade.quote: Tackar anders.s(om jag minns rätt) för skiv-tipset (inhandlade albumet redan samma kväll ).
Kul att kunna dela med sig
Mvh Anders.s
|
 |
|
Ampalang
fd. drbob

1136 Posts |
Posted - 2006/12/16 : 22:57:07
|
Blev det inga fler bilder? |
 |
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006

4162 Posts |
Posted - 2006/12/17 : 10:19:09
|
Nä, Zalve. Nu får du ta och vakna. 
/M |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2006/12/17 : 10:35:56
|
Vaken och vaken,,,, Gäller att vara vid liv oxå..

Vid liv,,, Det vet jag inte om det omtalade lilla båkköketär längre, som vid tillfälle spred en känsla av DIY som det var länge sen jag kände...
Nåt halvdassigt kaffe är det ingen risk att man får här. Nymalda bönor. (Ska leta fram fruns kamera och se om det inte blev nån bild) |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2006/12/17 : 10:39:09
|
Jag borde surfa in fakta och ta reda på vilka modeller det är på bilden, men huvet tillåter inte allt för mycket aktivitetet idag...

Det ärä väl ett par B 30 på bilden och jag gissar på Rondo elektronik.  Blir nog sanbbt rättat om det är fel.  |
 |
|
Ampalang
fd. drbob

1136 Posts |
Posted - 2006/12/17 : 10:50:23
|
quote: Det ärä väl ett par B 30 på bilden och jag gissar på Rondo elektronik. Blir nog sanbbt rättat om det är fel.
Det innersta paret ör ett par 995 MK2 i Bok och de yttersta är ett par B50 i Makassar.
Elektroniken har du rätt på i alla fall. Dutti ponke... |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2006/12/17 : 11:38:50
|
Det var du som snackade så mycket om B30,, så det förvillade mig en hel del !
Alltså B50 och 995 Mk II 

|
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2006/12/17 : 11:41:28
|
Jag ska säga nu, att årets julskiva som ni bara måste köpa,,, Langade SLADD på,, Både jag och Rannargarden lyfte högt på ögonbrynen,, Ingen av oss hade den,, även om den har legat i min kundvagn på CDON ganska länge, så har inte kudvagnen blivit full ännu 
Så ladda för Årets Julskiva! |
 |
|
Mattias
Member

1671 Posts |
Posted - 2006/12/17 : 12:33:53
|
Låter spännande, vilken julskiva var det?
/Mattias |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2006/12/18 : 09:53:23
|
Jo du Mattias,, Skulle inte förvåna mig om du har den,, 
Finns ett "nytt" märke hos Consulten, T+A. EN skön design som egentligen går emot allt vad "tyskt" heter Fast det är väl bara egna referenser.

Glömde fråga om vi inte hade kunnat koppla in rörhäcken. Den verkar klart trevlig  V10 för förstärkaren och D10 för den som tar diskar.
|
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2006/12/18 : 10:27:27
|
T+A har även högtalare i sitt sortiment. Här en Criterion TCI, bredvid en Dynaudio ?!

Inget som var inkopplat, men man kunde ju iakta den lite annorlunda utformingen vid diskanten, på lådan. |
 |
|
Hi Fi Consult
Member

2112 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2006/12/18 : 14:21:51
|
Fel av mig,, Menade att det var inget vi spelade på i det rummet,, Om det var "up and running" kollade jag faktiskt inte..  Det fanns annat kul i rummet att spela på.
Nykommlingen Tyr bla här ihop med Freja Mk II.

Högtalarna var Marin Logan Vantage (?),,, Senare på kvällen så kopplades QRS Merkurius II in,,,

Då skippade jag julmusiken och tog lite PB som fanns på bordet med skivor... En spelbar och trevlig högtalare, av det lilla jag hörde.
På bordet fanns det medhavd julmusik samt lite övrigt gott och vackert -Här i form av en Euphorbia pulcherrima...

|
 |
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006

4162 Posts |
Posted - 2006/12/18 : 14:45:24
|
Håller med om att Tyr och Freja MkII lirade mycket bra. Jag stängde in mig vid ett par tillfällen och spelade Tommy Körberg med Oslo Gospel kören så andra flydde. Kan inte hjälpas. Jag gillade vad jag hörde. Bra stereo och fint djup. Tankar om elektrostater börjar ju genast snurra i huvudet.
/M |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2006/12/18 : 14:50:51
|
Ja,, Du trivdes fint där inne 

För en som har varit rätt avigt inställd till "myggnät", så har det ske en förbättring,,, Nu finns det ju sweetspot som man rymms i  |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2006/12/18 : 19:25:51
|
I det stora rummet fanns det en överraskning, som jag absolut inte lyssnat på tidigare...

Behöver jag säga att PACs leende inte behövdes klistras upp ?!  |
 |
|
Topic  |
|