HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Planar 2 - fråga om lyftpinnen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2006/11/24 :  21:41:38  Show Profile Send Leffler a Private Message  Reply
Jag tog fram min Rega idag inför att så småningom bli klar med renoveringen av lägenheten, och nya Riaat. Diskat glastallriken, dammat, rengjort gummifnutten som armen ligger på när den sänks (den sänktes snett förut - inte nu längre! ), kollat pickupinställningarna... Men!

Armsänkningspinnen sitter dock inte riktigt fast - den vickar. Och med den vickar "armsänkningsarmen", och därmed armen när man sänker eller höjer den - inte så kul. Om någon överhuvudtaget har förstått vad jag försöker få fram - går den att dra åt?

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/11/24 :  23:19:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Med reservation för att ha missförstått:

"Vickar" den vertikalt så finns det en mutter som man kan dra åt ovanifrån.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2006/11/25 :  11:03:09  Show Profile Send Leffler a Private Message  Reply
När jag läser mitt inlägg så inser jag att jag inte betonade att hela sänkningsapparaten vickar några millimeter i sidled, alltså runt axeln som sänks. Jag har försökt dra åt den där muttern, vad håller den egentligen? Det finns en klack på baksidan som nog skall hålla den åt ett håll, men jag har haft lite svårt att hitta något bra verktyg att dra åt den med, fast den verkar såpass åtdragen som jag kan lyckas med utan rätt verktyg.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000