HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 "tung Ulf" Lånar och köper från Audio Concept
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 12

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/12/02 :  00:22:13  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Vadå,element?Ser väl alla att det är en noga placerad diffusor!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2006/12/03 :  22:47:06  Show Profile Send ulf a Private Message  Reply
Jag har nu vinkat ajö till mina gamla Audio Artistry Beethoven högtalare som nu får ett nytt hem och kan glädja sin nya ägare i många år. Det är ju trots allt en världshögtalare!!

Dags att göre en liten sammanfattning:

Mina nya Silverline Grand La Folia har nu satt sig och inspelningstiden börjar närma sig sitt slut. Silverlinen har ett fantastiskt mellanregister som slår allt jag tidigare hört alla kategorier. Högupplöst utan att bli "flistrigt", varmt utan att bli mesigt,en röstbehandling som är enastående. I basen ger den nya Velodynen ett klipp och gung som är härligt.

Det nya försteget McIntosh 220 var oxå en pärla. Jag var nöjd med mitt Rowland försteg men man vet ju inte vad som väntar om man inte provar nytt! Krellarna mådde mycket bra av att få ett rörförsteg!

Av proven med rör var ju JJ integrerade en riktig höjdare!! Vacker och kraftfullt på samma gång trots ynka 20W. Antique sound monoblocken var oerhört kraftfulla och gav en mellanbas som tom slår mina Krellar. Sen höll de väl inte riktigt på toppen. De mycket vackra McIntosh slutstegen 501 bör nog få en ny match såsmåningom när de är inspelade.
Näst på tur står väl Boulder o ASR att prova.Skulle gärna oxå prova nåt högeffekt rörsteg, kanske nya Audio Research 110 eller varför inte gamla klassikern McIntosh 275 monoblock som ju kom i ny version häromåret. Kan man hitta en förstärkare som ger JJ:s vackerhet, Antique S kraft i mellanbasen samt Krellarnas totala kontroll o obegränsade kraft så är man i hamn.

Nordost Thor gav ett klart lyft i frågan om renhet o tysnad mellan tonerna.Kan rekommenderas om man kan hitta ett beg.

Det har varit en spännade resa och den är inte slut än. Tack Mayro o Robban för reshjälpen!

Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2006/12/04 :  00:34:33  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Jag gissar på att Mayro är ny ägare till dina AA.

Stereotypen
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2006/12/04 :  12:18:04  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Någon annan har ju sålt Avantgarde, kanske det är den nya ägaren till Beethoven? :-)
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/12/04 :  15:52:31  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
"mu.."

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/04 :  16:09:16  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Hajfi skrev
quote:
Jag gissar på att Mayro är ny ägare till dina AA.

Nopedoppe...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2006/12/04 :  17:13:23  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Aha!!!
Så Muse kanske är den lycklige!!!

Stereotypen
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/12/05 :  08:06:47  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Va?!

Vart kom jag in i diskutionen?

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/12/05 :  09:39:18  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Det var ett bananskal, Muse....
....ska man se ditt inlägg som ett bekräftande eller en dementi. Du svarar ju som en fullfjädrad politiker, nämligen..

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2006/12/05 :  18:09:30  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Ursäkta mig Muse, jag bara spekulerade lite i vem som har slagit till på Ulf:s AA högtalare.

Stereotypen
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/12/08 :  23:36:16  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Åsså vart det bekräftat:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=56243&whichpage=4

...så du behöver inte ursäkta din gissning Hajfi!

Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/12/09 :  00:09:27  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Hade varit lite tråkigt att bjuda på den innan allt var klart..

Men visst hade ni rätt!

Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2006/12/09 :  16:30:49  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Grattis Muse!!!

Stereotypen
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/12/09 :  22:42:49  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Tack Hajfi!

Titta gärna in i Leonora-tråden och skriv något positivt
där.

/M

Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1784 Posts

Posted - 2006/12/18 :  23:21:02  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Mayro, en stilla undran, har dessa hål:

blivit fyllda med något igen?

Annars har jag fått några high-end filter över som du kan få!:

Edit: slavfet

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"

Edited by - Amatören on 2006/12/18 23:53:09
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/19 :  11:28:28  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Den va bra amatören..

Mina filter är tillbaks. Men bara det att posten tullat dom. Så nu måste dom dra tillbaks tullningen så fitren blir utan tull och avgifter.. Och betalar jag så får jag pengarna tillbaks. Men då på postavi. Och får då betala för att få tillbaks mina pengar dom tagit fast dom inte skall ha dom då jag skall lösa ut dom på den då sända postavin...

Så av ren tjurighet o princip samt att man blir rent förbannad över deras klantighet och inte vill betala en spänn för deras fel så ligger mina filter nu 100 m hemmifrån.. Och jag har rört vid paketet.. Men jag får inte hem dom..

Detta trotts jag gjort allt man ska med utexport o alla handlingar osv som där skall va är där. samt har papperen kvar då självklart.
Och fast posten erkänner dom gjort fel.. Ja så är sittsen ändå att papperen måste sändas in manuellt. Sedan skall dom läsa och häva tullningen... Undrar varför man skall ha datorer för egentligen..hmm

Men men.. Snart snart snart är filtren hemma. Och dååååå skall det spelas musik ....Och min nya kamera skall testas.

Så man är ju glad ändå..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1784 Posts

Posted - 2006/12/19 :  12:47:58  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Mayro, det är för bedrövligt...men kul att du är positiv ändå!
Hoppas det ordnar sig!

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/19 :  17:59:53  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Nja.. Jag kan ju som du sa låna filter av dig i värsta fall..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2007/01/14 :  22:40:24  Show Profile Send ulf a Private Message  Reply
Ja nu har beslutet tagits att sälja Krell Monoblocken 450cx. DEt är fanatstisk slutsteg speciellt för den svårdivna Audio Artistry Beethoven högtalarna. Men min nya Silverline är betydligt lättdrivnare och det känns som Krellarna är lite overkill och jag bode pröva mer rör. Silveverline gubben förslåer Engelske Tom Evans rörsteg och det finns en agent här i Stockholm som har det mindre stereosteget som jan nu kanske kan prova, Om det är bra siktar jag på de stora 55w rörmonoblocken. Men jag skall ju få prova Boulder av Robban oxå och kanske ARS Emitter så man vet aldrig var det kan hamna. Nån som har prövat Tom Evan grejer?
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2007/01/15 :  15:09:29  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Var och lyssnade på ASR emitter II i oslo förra veckan. Det lät väldigt trevligt. Demades med Tannoy högtalare för omkring 50 000kr. Med andra högtalare skulle det säkert låta ännu bättre. Klangen var väldigt behaglig och det var bra service i den affären. Med den säljaren jag pratade med så kunde man specialbeställa ASR och få den byggd efter eget behov.
Väldigt flexibelt.
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/01/15 :  22:22:36  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
Nån som har prövat Tom Evan grejer?
"Bara" hans RIAA ihop med en fin SME och McIntosh 275
Om du skulle finna en Linear A eller B...

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2007/01/19 :  14:46:20  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message  Reply
Hej Ulf,

det kommer behöves viss "kraft" för att dina hantera dina högtalare på bästa sätt. Boulder har anlänt så det kan vara dags för test med den samt ASR.....

mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/19 :  16:37:46  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

... Snart dax för en resa till Sthlm igen ser jag

Talade nyss med "Ulf".. Han är på väg till konsert på Berwaldhallen dit han har abonnemang och går regelbundet...

Den "livsnjutaren"...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2007/01/19 :  22:48:32  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message  Reply
Skall det inte hållas en konsert som en hyllning till Benny Andersson där?

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/19 :  23:08:03  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Benny Andersson

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 12 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000