Author |
Topic |
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2007/01/19 : 23:12:36
|
Abba du vet |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
Karnaa
Member
614 Posts |
Posted - 2007/01/19 : 23:25:01
|
Ja våran störste kompositör genom tiderna (enligt mig)!
Eller är det längre fram denna konsert sker. Kanske lite OT nu.
Startar nu en egen tråd under musik om denna fantastiske person! |
Nybliven husägare :O)
Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m. http://www.minhembio.com/Karnaa http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa |
Edited by - Karnaa on 2007/01/19 23:39:31 |
|
|
Skurt
Medlem i AÖ
272 Posts |
Posted - 2007/01/20 : 00:29:38
|
ASR och Boulder! Mayro och Ulf, säg till om ni behöver extra öron Var ju jätteenkelt att åka tåg till Ulf. Eller kanske än bättre, ta med min Goldmund Studio så Ulf skaffar en skivspelare nu också
/Erik |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/01/20 : 00:49:56
|
Ahh. Nu fattade jag vad du menade Karnaa vad trög man är ibland.. Nej jag tror det är vanlig konsert...
Jadu Skurt... det händer grejor hos "Ulf"... Han har föresten nån skivspelare redan.. Fast tror inte den har din spelares nivå iofs... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
ulf
Member
332 Posts |
Posted - 2007/01/20 : 11:34:12
|
Nej Mayro det var i Konserthuset. Fiol o piano. Beethoven, Schumann Brahms. Men det var ingen fiol vilken som helst utan en Stradivarius från 1692! DEn hade till och med ett namn "Falmouth"! Otroligt att det fortfarande går att spela på ett sådan gammalt instrument. Den hade en mjuk och mycklet vacker klang.. en rent njutning att lyssna på. |
|
|
Skurt
Medlem i AÖ
272 Posts |
Posted - 2007/01/22 : 00:48:11
|
Jag har ju nu gått och sagt till Ulf att det är en klart större skillnad mellan min CD och skivspelare än mellan våra två cd-spelare, så jag tror han blev lite sugen på att prova min skivspelare i hans system. Nu är jag dock inte så säker på att skillnaden är så stor. Antingen det eller så har jag en liten magisk låda som kan få CDn att låta som skivspelaren! Återkommer med mer exakt info då ett nytt försteg anlänt
Men som sagt. Jag kommer gärna på besök igen, alltid lika trevligt, och jag kan åtminstone ta med lite NOS rör och se om vi inte kan få lite mer fart på det där Mac-försteget
/Erik |
-Hur ska jag veta vad jag har tänkt förrän jag har hört vad jag har sagt?
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/01/22 : 01:59:08
|
konsert stämde i alla fall Ulf...
Skurt. Att prova rör är skoj.. Sådant kan skilja rätt mycket har jag lärt mig numera... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Skurt
Medlem i AÖ
272 Posts |
Posted - 2007/01/22 : 12:25:50
|
Det stämmer bra det Mayro. Fast nu såg jag att C220 har 4 st ECC83or (12AX7). Har sådana på väg in, har köpt till EAR-riaat. Jag trodde det var ECC88or (6922) i försteget. Ulf får väl säga till sen om han är intresserad... |
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 15:10:57
|
Ses vi hos "Ulf" på lördag under mässdagarna Skurt - jajein - muse o ev andra som vill ha lite hifiskoj den dan/kvällen då vi är i Sthlm föresten???
Snackade med Ulf om detta. Så denna tråden är perfekt att fråga i ...Sedan kan ni ju använda PM till Ulf om det.. Ja eller mig.. Ulf o jag talas ju vid ofta ändå hit o dit inför resan.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
jaejin
Member
923 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 15:15:16
|
Japp vi ses på mässan.
Roligt att se ansikten på människorna som är här på forumet. Skall bli extra roligt just denna helgen. Tjejen skall med. Hennes kommentar. -Kanske det finns nån stol man kan läsa samtidigt som ni lyssnar!
Haha så är det ibland. Men med skall hon.
Mayro vi ses iallafall och Ulf. Skurt och Muse vi kanske också ses till helgen. |
|
|
Skurt
Medlem i AÖ
272 Posts |
Posted - 2007/01/30 : 21:06:11
|
Jag kommer gärna. Jag tar med mig rör, en låda eller två samt lite roliga cd-skivor Följar LA Mayro med eller? Man är ju inte lite sugen på att höra hur denna låter med Ulfs Silverline, med tanke på allt snack i granntråden |
|
|
|
Topic |
|