Author |
Topic |
|
palm
Member
371 Posts |
Posted - 2006/10/31 : 10:50:05
|
Fick ett paket igår Okki Nokki skivtvätt. Helt klart de bäst investerade 3500 kronor jag gjort i vinylsvängen Kan inte annat än rekomendera denna lilla tvättmasin. Det gör skillnad även på nypressade vinyler men framför allt på äldre skivor. Det verkar som att det sitter mycket skit i spåren för rumsinformation och detaljer typ cymbaler kommer fram på ett naturligare sätt, även basen får sig en rejäl förbättring genom att helt enkelt spela djupare och renare. Som sagt börja tvätta era skivor |
Palm |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/10/31 : 16:27:01
|
Ja, jag instämmer. Det blir skillnad. På en del plattor blir skillnaden jättestor och på andra knappt märkbar. Men jag har aldrig upplevt att det blivit sämre.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Buggsson
Medlem i AÖ
1657 Posts |
Posted - 2006/11/02 : 00:01:22
|
quote: Men jag har aldrig upplevt att det blivit sämre.
Sådan information gillar jag. |
J. Ullberg |
|
|
Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ
1035 Posts |
Posted - 2006/11/02 : 00:06:24
|
Igår hade jag skivtvättarfest mest hela dan. Inte med Okki Nokki utan en annan liten maskin. Först tyckte jag att musiken oftast framträdde klarare, som om bruset hade blivit lägre, men de förbaskade knastringarna ville sällan försvinna, så jag började misstänka att förbättringarna inte var verkliga. Var redo att kasta tvätten i Sverkers soptunna, men så tvättade jag den där superknastriga Verdi Requiem, och den blev nästan helt tyst. Ahh. Tvättmaskiner är fina grejer trots allt! :D |
heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house |
|
|
Peter S
Member
1060 Posts |
Posted - 2006/11/02 : 03:40:32
|
Va var det för en "annan liten maskin" du använde? |
|
|
krellmaster
Member
886 Posts |
Posted - 2006/11/02 : 08:00:48
|
Jomän skivtvätt är inte så dumt, faktiskt nåt som gör skillnad. T.o.m min simpla Knosti ger ett rejält lyft till skitiga plattor, nackdelen är att man inte kan tvätta så många åt gången såvida man inte skaffar sig ett extra torkställ. |
nyfiken skeptiker |
|
|
|
Topic |
|