HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Tvätta era skivor !!!!!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

palm
Member

371 Posts

Posted - 2006/10/31 :  10:50:05  Show Profile Send palm a Private Message  Reply
Fick ett paket igår Okki Nokki skivtvätt.
Helt klart de bäst investerade 3500 kronor jag gjort i vinylsvängen
Kan inte annat än rekomendera denna lilla tvättmasin.
Det gör skillnad även på nypressade vinyler men framför allt på äldre skivor.
Det verkar som att det sitter mycket skit i spåren för rumsinformation och detaljer typ cymbaler kommer fram på ett naturligare sätt, även basen får sig en rejäl förbättring genom att helt enkelt spela djupare och renare.
Som sagt börja tvätta era skivor

Palm

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/10/31 :  16:27:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Ja, jag instämmer. Det blir skillnad. På en del plattor blir skillnaden jättestor och på andra knappt märkbar. Men jag har aldrig upplevt att det blivit sämre.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/11/02 :  00:01:22  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
quote:
Men jag har aldrig upplevt att det blivit sämre.


Sådan information gillar jag.

J. Ullberg
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/11/02 :  00:06:24  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Igår hade jag skivtvättarfest mest hela dan. Inte med Okki Nokki utan en annan liten maskin.
Först tyckte jag att musiken oftast framträdde klarare, som om bruset hade blivit lägre, men de förbaskade knastringarna ville sällan försvinna, så jag började misstänka att förbättringarna inte var verkliga. Var redo att kasta tvätten i Sverkers soptunna, men så tvättade jag den där superknastriga Verdi Requiem, och den blev nästan helt tyst. Ahh. Tvättmaskiner är fina grejer trots allt! :D

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2006/11/02 :  03:40:32  Show Profile Send Peter S a Private Message  Reply
Va var det för en "annan liten maskin" du använde?
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2006/11/02 :  08:00:48  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message  Reply
Jomän skivtvätt är inte så dumt, faktiskt nåt som gör skillnad. T.o.m min simpla Knosti ger ett rejält lyft till skitiga plattor, nackdelen är att man inte kan tvätta så många åt gången såvida man inte skaffar sig ett extra torkställ.

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000