HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Skönt Ljud i Umeå, Janne sätter upp skylten!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

new order
Member

238 Posts

Posted - 2006/10/13 :  13:34:53  Show Profile Send new order a Private Message  Reply
Kan det inte vara på det sättet att en butik i den här kalibern kommer att få sälja till kunder över hela landetJag hoppas och tror att det finns underlag för att en sån affär som detta kommer att överleva.
Dessutom så var Janne vad jag förstod en stor rörentusiast och då kan det bara inte gå fel!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/10/13 :  16:05:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det bjussades på lite att tugga på också.

Runt tilltuggsbordet var nästan enda stället som man kunde stå när det var full fart i rummen. Så det var därför jag hängde mest i det rummet...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/10/13 :  16:11:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det har frågats om tavlorna. Det är Helena af Örtemyr som gjort dem och de är inte bara tavlor...

...de har en intressant baksida också!

Själva tavlan är målad utanpå en dämpskiva så de är akustikskivor också.

Det var en fantastisk helg och invigning uppe i Umeå. Som alla andra så önskar jag Janne lycka till med sin satsning. Jag hoppas verkligen att det skall funka för honom.

Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/10/13 :  16:32:09  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply

Det behöver inte se ut som ett ”laboratorium” för att man ska få till akustiken.

Hur var det, spelades det både på vinyl och cd?
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2006/10/13 :  17:53:37  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Vad var det där som såg ut som morötter
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/10/13 :  18:02:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
SKa vi gissa på morötter ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2006/10/13 :  18:48:12  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Go to Top of Page

new order
Member

238 Posts

Posted - 2006/10/13 :  22:55:43  Show Profile Send new order a Private Message  Reply
Dom där tavlorna som Janne håller upp på bilden blev jag tokimpade av.Klart smart och snygg lösning!

F.ö så var kvällens stora överraskning inte det stora rummet med Amati och Wilson,där lät det bra,inga tvivel om det men det var också ganska väntat.

Kvällens överraskning var när Janne kånkade in de små,behändiga Audio Physics högtalarna i det lilla rummet.Dessa små OINSPELADE högtalare presterade förbluffande bra ljud i samspel med monster-riggen från McIntosh.Jag tar mig friheten att sätta in några sunkiga bilder jag tagit på set-upen.Hoppas det är ok.

Dessa högtalare var i sammanhangen riktiga fynd prismässigt som prestandamässigt och i min mening kvällens STORA positiva överraskning.

Modellen heter Tempo har jag för mig.Det skulle vara riktigt roligt att få lyssna på dessa burkar igen när de är riktigt inspelade.

/n.o

Edited by - new order on 2006/10/13 22:56:53
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/10/14 :  00:24:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Synd att inte fler har lyssnat till Audio Physic.
En trevlig högtalare som borde gå att sälja in i de flesta hem, även i designinredda

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/10/14 :  00:37:20  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply

Kul med lite intryck och fina bilderna new order. Det oväntade kan ibland ge de största upplevelserna.
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/10/14 :  02:41:52  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
kan inte annat än hålla med New order här, och det var nog inte bara vi 2 som föll pladask när dessa kopplades in

Ska bli kul att se vad den lille rackaren klarar av när den är inspelad.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2006/10/14 :  10:18:38  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
Audio Physic-burkarna vann i mina öron "bang-for-the-buck"-priset med bred marginal.

Visst är det kul med tung-gung och ultradyr hifi, men jag tycker nog det är ännu roligare med hifi som ger riktigt sköna upplevelser med "real-world"-prislappar.

Snygga var dom också. 35 laxar för dessa tycker jag nästan är på gränsen till billigt
Go to Top of Page

new order
Member

238 Posts

Posted - 2006/10/14 :  10:30:00  Show Profile Send new order a Private Message  Reply
Absolut,Stargazer,håller med dig.Dom var ohotade i avdelningen mest ljud per krona.Men de var inte bara prismässigt bra,utan verkligen BRA!Skoj att man kan betala i dessa sammanhang överkomliga 35K och ändå få så kompetent ljud.
Go to Top of Page

Sesam
Member

133 Posts

Posted - 2006/10/20 :  13:07:40  Show Profile Send Sesam a Private Message  Reply
Och jag som flyttade från Umeå :-(
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/10/20 :  22:58:39  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Hehe, skönt att vi kan ha så diametralt olika definitioner på vad som är billigt för ett par högtalare.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/10/21 :  00:41:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Mångfald berikar och är lärorikt ...

Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/10/21 :  10:36:19  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply

Fint reportage Pac! Mycket läckra bilder och kanske finns det några kvar (250 bilder).
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/10/21 :  11:00:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Tack.

Det ligger drygt 130 bilder i tråden om jag räknat rätt. Resten är mer eller mindre dubletter. Men, jag har bilder från Söndagens "Hemma hos"-sväng som Dahlberg och jag gjorde som jag sitter och jobbar med nu. Så det blir mer Umeå framöver!

Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/10/21 :  11:39:38  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply

Vad kul! Då väntas det med spänning.
Alldeles för tråkigt väder idag, så det passar bra att hålla sig hemma och lyssna på musik och läsa på forumet.
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2006/10/29 :  21:41:30  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
DET var snygga tavlor! Vill ha!! Kostar en förmögenhet??

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/10/30 :  06:58:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Jag kommer inte ihåg vad de kostar... Du får Ringa Janne och kolla.

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/11/03 :  21:56:02  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Nån som har tagit reda på vad de kostar än?

Det är ju kultur!
Hmmmm DAAAAAAAA

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000